דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקורונה העסקית כלכלית שלי 

מאת    [ 08/07/2020 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 1394 פעמים ]

במשך עשרים שנה השקעתי את נשמתי בעבודה במערכות בטחון שונות כגון : צבא, משטרה, חברות אבטחה, קצין בטחון, חוקר פרטי רשוי, בעלים של משרד חקירות, לעיתים במעמד שכיר ובמעמד עצמאי בעיקר עד היום, בניתי חיים שלמים סביב התחום, התמקצעתי התבדלתי והפכתי להיות כל כולי איש בטחון וחקירות בתחום סקר הסיכונים ויעוץ בטחוני לחברות ועסקים, משתדל להיות הכי מקצועי והכי טוב.

במהלך החיים המקצועיים נוצרו חברויות , שותפויות, פרדות, למידה מהדברים הטובים שעשיתי ובעיקר מהדברים הלא מוצלחים שיצאו לי, לעיתים אף ניסיתי לשנות תחום אך זה היה חזק ממני ותמיד חזרתי לקרקע הבטוחה אותה אני מכיר יותר מכל.

בכל אותן תקופות לא יכולתי להגיד שאני מתעשר או מרוויח שכר גבוה מאוד אך תודה לאל הרווחתי מספיק בכדי לקיים משפחה בישראל ולספק את צרכי משפחתי ובעיקר ידעתי סיפוק מקצועי שהביא אותי למחוזות אושר טובים.

לפתע בגיל 47, נכנסה לחיינו מגיפה שגרמה לזעזוע שלם בכלכלת ישראל והעולם ואני כמו רבים מחבריי העצמאים שגם ככה היה קשה לנו בשגרה ושרדנו בקושי (העיקר לעשות מה שאוהבים) נפלנו לקרשים ללא עבודה וללא ראיית העתיד בצורה בהירה, נאלצנו להסב את עצמנו לשליחים, מאבטחים, עובדים כלליים בסופר ועוד עבודות שונות והכל בכדי להשאיר את הראש מעל המים. 

מצב זה, גרם לי למחשבות רבות וחיפוש אחר כיוונים מקצועיים שונים ואף למחשבה שאולי צריך לחשב מסלול מחדש ולהמציא את עצמי מחדש בתחום שאינו מוכר לי אבל לאן הולכים ומהיכן מתחילים או שעדיף להישאר באותו תחום.

התחלתי בחיפוש עמוק בנבכי נשמתי ושאלתי את עצמי מה אני אוהב לעשות? מה יגרום לי לחייך כל בוקר? איזה תוכן מקצועי יגרום לי לדרייב לקום בבוקר ולטרוף את החיים? 

נזכרתי שאהבתי הגדולה ביותר היא לשחק כדורגל ולעסוק בספורט אז התחלתי לחפש לימודים בתחום ומצאתי משהו מעניין שיכול לגרות אותי ולגרום לי לאושר כל בוקר "מדריך חדר כושר" בבחינה של הדברים הוברר לי שקיים תנאי כניסה לקורס (מי המציא אותו הזוי) הוכחת התאמנות בכתב ממכון כושר על כך כי אני מתאמן בחדר כושר כלשהו שנה עד שנתיים ואני הרי מתאמן בחוץ באוויר הפתוח לאורך חוף הים, רוכב על אופני שטח בנחלים, ביערות ובכל מקום שאני יכול להגיע אליו, לאור כל זאת נפסל הרעיון.

עברתי לחפש בתחום המקביל לספורט, עיסוי ספורטאים, ספורטתרפיה (שיקום פציעות), תזונה, אלו תחומים שרחוקים מאוד מההוויה שלי ובבחינה של הדברים היה לי קשה לראות את עצמי קם בבוקר ועושה זאת ואף בדמיון לא ראיתי את עצמי מחייך שם ומאושר.

נשארתי מתוסכל ללא כל מעוף או יצירתיות, בינתיים המשכתי ומצאתי עבודה כמאבטח בשכר מינימום (אין ברירה צריך להמשיך) 24/7 עבודה סיזיפית שבדרך כלל משמשת כקרקע ללימודים, השלמתי שכר עם שליחויות מזון בזמן שנותר.

תוך כדי סיור באינטרנט מצאתי את תחום האבטחת מידע וסייבר המשיק למקצוע חיי, המדובר באותה עבודה רק הכל מתבצע על גבי המרשתת בשיטות שונות אך עם אותם מושגים כגון: יריב, הגנה, סמחי"ם (סימנים מחשידים) וכו' .

התחלתי להסתקרן והנושא משך אותי ברם עלות הלימודים לתחום מאוד יקרה והוצאות בתקופה כלכלית כזו אינה באה בחשבון, לכן החלטתי לנקוט בכלל שלמדתי בצבא "הישרדות והמשך לחימה" כאשר בימים אלה אני מתמקד בהישרדות מקצועית וכלכלית, אני לא מתבייש לעסוק בתחומים אחרים כגון שמירה, שליחויות מזון כשכיר (שכר מינמום) והכל בכדי לשרוד כלכלית ולהביא שכר הוגן הביתה, יחד עם זאת התחלתי ליצור באמצעות האינטרנט ייצוג ומיצוב שלי ושל העסק שלי, לכתוב מאמרים בתחום ולשתף מהידע הקיים אצלי ברשתות חברתיות ובאתרי מומחים  שונים הכל בשאיפה לקבל הזמנות עבודה כי אין לי ספק שבעתיד אחזור לעסוק בתחום אותו אני אוהב.

בטוחני שיש עוד המון אנשים כמוני, זו הדרך שלי להתמודד עם תוצאות הקורונה הכלכלית שנחתה עליי ואני סמוך ובטוח שאמשיך להתמודד ולעמוד מול קשיים רבים שונים ומשונים שיצוצו בהמשך הדרך.

ממליץ לכל אחד לערוך בדיקה עם עצמו והכי חשוב לשרוד בשלב ראשון ומשם להמשיך ולא לוותר על הדרך כי היא זו המעצבת   את נפשנו חיינו ועליה נספר הכי הרבה למשפחה ולחברים.



משה ידין קסוטו


חוקר פרטי רשוי


myc חקירות ויעוץ בטחוני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב