דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המנכל הגרוע ביותר שהיה לחלםלנד 

מאת    [ 05/07/2020 ]

מילים במאמר: 815   [ נצפה 1565 פעמים ]

 

מנכ"ל חלםלנד  הנוכחי שמזוהה עם האמרה, בה הוא דוגל מתוך פרינציפ  - "לא יהיה שום דבר, כי לא היה שום דבר, הכי טוב זה לא לעשות מאומה, הכול יסתדר בסוף, הכול יסתדר לטובת מדינת חלםלנד".

הסיפור של מנכ"ל חלםלנד אינו יוצא דופן. מפעם לפעם מפציעים בעולם פוליטיקאים ומנהלים, עם כריזמה ויכולות שיווק מרשימות, שמציגים תוכניות גדולות, ומפתים את האזרחים להצביע עבורם, תוך שימוש בכושר דיבור ומכירה מרשימים. בלא מעט מקרים, עם הזמן, המדינה נקלעת לקשיים מסיבות שונות ומשונות, והתוצאות הגרועות מדברות בעד עצמן.

התרשמתי שלמנכ"ל חלםלנד היה ויש גם היום כושר שכנוע מדהים. "באחד על אחד" אך גם כנואם, הוא מאוד מרשים, משכנע וכריזמטי. אבל הוא לא תמיד מדייק ואין לו בעיה להגזים במה שהוא אומר. כיום, אפשר לבדוק את כישורי הניהול של מנהל, לפי התוצאות בפועל ולא לפי כושר הדיבור שלו.

ראשות הממשלה היא לא פרס על התנהגות טובה: מנכ"ל חלםלנד הוא המנכ"ל הגרוע ביותר שהיה לחלםלנד. מנכ"ל חלםלנד גם אינו "מגדלור של התנהגות מוסרית, חוקית וחברית", אבל מצליח להיות ראש הממשלה הרע ביותר למדינת חלםלנד. כל מועמד אחר גם של הימין וגם של השמאל היה מצליח לתפקד טוב יותר, יכולותיו וניסיונו של מנכ"ל חלםלנד – לא לעשות כלום, אלא רק לשרוד – אינם הנכס הלאומי הרצוי למדינה.

ניקח כדוגמה אחת בתקופתו של מנכ"ל חלםלנד - חלק מההפרטות בחלםלנד, שהביאו תועלת מוגבלת לציבור או שהסתיימו בשערוריות פיננסיות, כישלונות ניהוליים, קריסות או הזנחת תשתיות, כמו "בנק חלםלנד", "כימיקלים לחלםלנד", "אל על חלםלנד". משטר הפרטה עם רגולציה ופיקוח חלשים, מושחתים ושבויים יכול להביא לתוצאות עלובות, וכך גם משטר שבו השירותים נשלטים ישירות בידי המגזר הציבורי. כדי להגיע לרמת החיים של מדינות כמו מדינות סקנדינביה, שבהם האזרחים נהנים מאיכות חיים ורמת חיים גבוהות דרוש לשפר בחלםלנד את איכות השירות הציבורי, הפיקוח והרגולציה. במדינות עם ממשלות מושחתות, עיתונות חלשה ומוסדות דמוקרטיים שבויים בידי קבוצות אינטרס, להעברת בעלות על תשתיות וחברות ענק לגורמים פרטיים אין תרומה לציבור, ולעתים היא תגרור נזקים כבדים.

ניקח כדוגמה שניה בתקופתו של מנכ"ל חלםלנד – את המחדלים של חלםלנד בתחום תשתיות התחבורה בכלל והניהול הכושל של "רכבת חלםלנד" בפרט, הנראים יום יום, ומורידים את איכות החיים של חלק מתושבי חלםלנד, ובעיקר של השכבות החלשות.

ניקח כדוגמה  שלישית בתקופתו של מנכ"ל חלםלנד – את הרידוד, הוולגריזציה וההשחתה של העיתונות בחלםלנד והעברת השליטה בערוצי הטלוויזיה בחלםלנד ובאתרי האינטרנט המרכזיים לידי קומץ אוליגרכים וטייקונים מקומיים וזרים עם חיבורים לשלטון — דמויות שברוב המקרים העניין שלהן באינטרס הציבורי ובערכים דמוקרטיים הוא מוגבל. במקום שבו העיתונות חלשה וכפופה להון ולשלטון וצריכת המדיה העיקרית היא מופעי ריאליטי ושעשועונים — המוסדות הדמוקרטיים והשירות הציבורי נחלשים.

ניקח כדוגמה רביעית בתקופתו של מנכ"ל חלםלנד  - בחלםלנד פירות ההצלחה, אינם מגיעים לכל שכבות הציבור ולכל מי שתרם, אלא בעיקר לאנשים בקודקוד, בעלי ההון או למיעוט שמחובר למוקדי הכוח.

ניקח כדוגמה חמישית בתקופתו של מנכ"ל חלםלנד – את המחדלים של חלםלנד בהתמודדות במגפת הקורונה. ההתמודדות הייתה בשלוש רמות: רמת מחדלי המנהיגות – שלא רק שלא שימשה דוגמה, אלא כל ההחלטות בוצעו תוך פניקה ולחצים. רמה שניה משרד הבריאות – שלא תפקד כפי שהיה צריך לתפקד, ולא עשה את ההכנות הדרושות. הרמה השלישית – הסברה לציבור. נבחרה דרך ההפחדה ללא כל הסברים ושקיפות. דרך זה הביאה להישגים לטווח קצר, לאחריה הציבור איבד את האמון במנהיגים ובמשרד הבריאות.

מסקנתי היא שהתשתיות הציבוריות, מערכת בריאות אוניברסלית ומערכת חינוך טובה ובת-השגה לכל האוכלוסייה, הן קריטיות לצדק חברתי ולדמוקרטיה חזקה, וגם מביאות פירות אמיתיים למגזר העסקי לאורך זמן. לצערנו לא זה המצב במדינת חלםלנד.

לא במקרה מנכ"ל חלםלנד הנוכחי הוא מנכ"ל חלםלנד ששירת בתפקיד לתקופה הממושכת ביותר. יליד הארץ, שהה פרקי זמן בניכר. מאז שנחשפתי למנכ"ל חלםלנד כדובר רהוט כשהיה בתפקיד יצוגי מטעם חלםלנד, אני מנסה להבין איך בתור מנכ"ל חלםלנד כל כך הרבה שנים ההישגים שלו אפסיים.

עם מנכ"ל חלםלנד הנוכחי זה תמיד מסובך, לא ניתן לטעון שהוא טיפש, ולא ניתן לטעון שהוא בור שכן הוא בוגר אחת האוניברסיטאות הטובות בעולם, בשל דיבורו הרהוט הצליח במכירות, בעסקים של אחרים. כמנהיג כל הישגיו שנויים במחלוקת ולכן הוא משווק סיפורים על "הישגים".

 

בסיבוב הראשון של מנכ"ל חלםלנד כראש ממשלה, הוא היה ראש ממשלה פחות מבינוני. בסיבוב השני הוא שיפר משמעותית את יכולתו למשול באופן מוחלט בזירה הפוליטית המקומית שלו – במפלגת  "חירותלחלםלנד", אך הינו חסר הישגים ברמה הלאומית. כך נהפך מנכ"ל חלםלנד לנטל לאומי. הפרשיות האחרונות האופפות אותו, מלמדות אותנו שמנכ"ל חלםלנד גם "אינו מגדלור של התנהגות מוסרית, חוקית וחברית".

מדינת חלםלנד לא תקרוס אם יחליפו לה מנכ"ל, חוסר ההישגים שלו בולט לעומת המנכ"לים שאמנה מיד. ג'ק ולש היה המנכ"ל של GE עשרים שנים; אריק שמידט היה מנכ"ל גוגל כעשור. סטיב ג'ובס היה המנכ"ל של אפל 9 שנים ובקדנציה השנייה 14 שנים; אנגלה מרקל הייתה קנצלרית גרמניה כמעט 14 שנים. כולם הוחלפו.

אסכם –  דרוש מאבק בשחיתות ובקשרי הון?שלטון פסולים לצד אימוץ נורמות ותרבות של ניהול ופיקוח איכותי בממשלה. לו מנכ"ל חלםלנד היה מקצה מחצית מפעילותו לשרוד, ומתעסק בניהול נכון של המדינה, ולא להישרדותו האישית, מדינת חלםלנד הייתה הופכת לגן עדן. לכן מסקנתי היא  שמנכ"ל חלםלנד הוא ראש הממשלה הגרוע שאני מכיר.

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב