דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין קים קרדשיאן לעיריית דימונה? 

מאת    [ 06/06/2020 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1256 פעמים ]

ובכן, לא נחזיק אתכם במתח. הקשר הוא גימטריה חברים. אותה שיטה של המרת אותיות למספרים (א'=1, ב'=2 וכן הלאה) שלימדו אותנו איפשהו בבית הספר היסודי, ולאר מכן לא השתמשנו בזה יותר מדי (אם אתם באים מהשכלה חילונית).

אז מה זה באמת גימטריה? מי המציא את זה? למה? ולמה זה טוב?

כאמור, הגמטריה הינה שיטה המאפשרת לנו להמיר את אותיות האלף-בית למספרים. כל אות מקבלת ערך מספרי בהתאם למיקומה בסדרה. בגימטריה ישנן כמה וכמה שיטות לבצע את ההמרה והן די שונות זו מזו. נעמוד על כמה מהן-

השיטה ה"רגילה" והמוכרת ביותר - ממספרת את האותיות לפי הסדר שלהן (א'=1, ב'=2) וכאשר מגיעים לערך המספרי 10, מתחילים לקפוץ בכפולות של 10 (י'=10, כ'=20). כך גם כשמגיעים לערך המספרי 100, שם נתחיל לקפוץ בכפולות של 100 (ק'=100, ר'=200).

שיטה אחרת נקראת השיטה ה"סדרתית" ועל פיה, לא נקפוץ לכפולות של 10 או 100, אלא נמשיך למספר את האותיות לפי המיקום שלהן בסדרה. משמעות הדבר היא, שאם לאות י' יש ערך מספרי של 10, לאות כ' יש ערך מספרי 11(במקום 20), לאות ל' ערך מספרי 12 (במקום 30) וכך הלאה.

שיטה נוספת נקראת "מספר שמי", ובה הערך כל אות מחושב כערך הגימטרי של השם המלא של האות. לדוגמא, הערך של האות א' יחושב כערך של המילה "אלף"=111, הערך של האות ב' יחושב כערך של המילה "בית"=412 וכן הלאה.

כאמור ישנן עוד מספר שיטות לחישוב והן שונות מאוד. אך לא משנה באיזה שיטה בחרנו, לאחר שכתבנו את ערכן המספרי של כל האותיות במילה, נוכל לסכום אותן ולהגיע לערך המספרי של המילה כולה. כך למשל החישוב של השם "קים קרדשיאן" יבוצע, על פי השיטה הרגילה, כך:

ק=(100) + י=(10) + ם=(40)  +  ק=(100) + ר=(200) + ד=(4) + ש=(300) + י=(10) + א=(1) + ן=(50)

סה"כ= 815

אוקיי. אבל מאיפה הגיע הרעיון הזה?

ככל הנראה, השימוש בערך המספרי של האלף-בית העברי קדום מאוד. ההערכה כיום איננה מבוססת לחלוטין ולא פשוט להצביע על עדויות ישירות בתוך המקרא עצמו לשימוש בחישובי גימטריא המתייחסים לערכן המתמטי של מילים מהשפה הטבעית, אך ישנם כמה חוקרים הסבורים כי נעשה שימוש בגימטריא כבר בזמן המקרא.  הגימטריא שימשה כאמצעי עזר לזיכרון ומאוחר יותר שימשה כדרך המסייעת לפענח את הכוונות הנסתרות שבתפילה וככלי לפרשנות המקרא. במאה ה-12החל להתפתח השימוש בגימטריה כחלק מהקבלה, בגישה לפיה העולם נברא באמצעות צירופים שונים של האלפבית העברי.

נהדר. ומה עכשיו?

בימנו, יש העוסקים בגימטריה מפני שהם מוצאים משמעות מיסטית במילים בעלות חישוב זהה (מיסטיקנים, קבליסטים וכדומה),  ויש הרואים בכך שעשוע חישובי לשעות הפנאי. ואם ננקוט בגישה הקלילה יותר, נוכל להשתעשע בעובדה המוחלטת ששמה של אשת העסקים הבינלאומית המצליחה ואושיית האופנה, קים קרדשיאן, זהה לערך המספרי של עיריית דימונה, וזה בטוח אומר המון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב