דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נפענח את החלומות שלנו בעצמנו? 

מאת    [ 30/05/2020 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 1883 פעמים ]

חלומות מאז ומעולם היו נושא מסקרן מאוד ולא סתם: חלומות הינם צוהר אל העולם המרתק של תת-המודע שבנפשנו, כתכנית טלוויזיה המשדרת לנו ערב ערב את המחשבות, הדעות, החשקים והתקוות הכי עמוקים שלנו, שלרוב איננו מעיזים לגעת בהם.

אם ברצונכם לקיים קשר מתמיד עם תת-המודע שלכם- מתן תשומת לב קבועה לחלומותיכם, רישום וכן פענוח יומיומי שלהם, בהחלט יוכלו לעזור לכם להגשים רצון זה.

 

קיימות טכניקות שונות היכולות לסייע לנו במסע מרתק זה

מחברת חלומות

כמה פעמים התעוררתם מחלום דרמטי שעורר בכם רגשות עוצמתיים ופרפרים בבטן ו.... בשניות הוא התפייד לכם מהזיכרון כאילו לא היה?

לפי הסטטיסטיקה, אנו שוכחים 90% מהחלומות שלנו. בין 5 ל-10 דקות לאחר שהתעוררנו יישאר בזכרוננו רק 10% עד 50% מהחלום לכל היותר (ולפעמים זה מרגיש הרבה יותר מהר, כאילו רק פתחנו את העיניים והחלום נעלם!). ניהול "מחברת חלומות" הינה טכניקת הבסיס לכל מי שחפץ לפענח את חלומותיו באופן קבוע. התהליך הוא פשוט- מחזיקים מחברת ייעודית ועט ליד המיטה. ברגע שמתעוררים מחלום טרי, בין אם זה בבוקר או באמצע הלילה, מיד מושיטים יד למחברת ומתעדים כמה שיותר פרטים מהחלום. מומלץ מאוד לרשום גם את התחושות והרגשות שהרגשנו בחלום, שכן אלה יסייעו כשניגש לאחר מכן לנתח את החלום.

 

פרויד. זיגמונד פרויד.

טוב, לא באמת נוכל לדבר על פענוח חלומות בלי להזכיר את אבי הפסיכואנליזה, הלא הוא זיגמונד פרויד. בשנת 1900 התפרסם 'פשר החלומות', ספרו של פרויד, אשר עורר הדים רבים והביא למהפכה בתפיסת מהות החלום ומלאכת פענוח החלום. הוא תבע את הביטוי "דרך המלך אל הלא מודע" והנחת עבודתו היתה שהחלום למעשה מבטא משאלות וקונפליקטים כה מודחקים, עד כי לא נוכל להתמודד איתם נפשית (או שנתעורר מרוב זעזוע) ולכן תכני החלום יופיעו בצורה סמויה או מרומזת- כמעיין קוד אותו נוכל לפענח. פרויד זיהה ארבעה מנגנונים שיש להתייחס אליהם בבואנו לנתח חלום:

- התקה- החלפת משמעות ורגשות מאובייקט אחד לאובייקט אחר, אשר פחות מאיים עבור החולם. למשל, התקה של פחד מפיתוי מיני על ידי גברים לפחד מנחשים.

- ייצוג חזותי- הצורה הויזואלית בה מוצגים מרכיבי התוכן בחלום. למשל, חלום על בית הספר כמקום אפל ונעול, יאפשר לנו להסיק מסקנות על רגשותינו כלפי מוסד חינוכי זה.

- עיבוי- צירוף של כמה אסוציאציות לכדי דימוי אחד. למשל, אדם חולם שעומד לפגוש שחקן קולנוע מפורסם ואז מגלה שהשחקן הוא אביו. בחלום הזה התרחשה הצלבה בין מה שהאדם חש כלפי שחקן הקולנוע ומה שהוא חש כלפי אביו. הנחה זו מאפשרת לנו ללמוד על מערכת היחסים של החולם עם האבא.

- עיבוד משני- "צנזורה" של התודעה הרוצה להגן עלינו מתכנים הקשים לנו מדי. כך למשל, באותו חלום על האבאשחקן קולנוע, יכול החולם לחשוב שהקשר בין השניים הוא דמיון ויזואלי בינהם, אך מחשבה זו למעשה מסתירה הקשר האמיתי, שהוא סצנה באחד מסרטיו של השחקן בה הוא מכה את בנו.

 

מילון סמלים ומוטיבים נפוצים

כאמור, עניין האדם בחלומות ומשמעותם הינו עתיק יומין ונפוץ בתרבויות שונות ומשונות. אך יהיו הגישות שונות ככל שיהיו, נראה כי ישנה הסכמה רחבה על הופעתם של סמלים אוניברסאליים בחלומות. בריחה מרודף, נפילה, וכן איבוד שיניים, הם דוגמאות למוטיבים נפוצים ביותר החוזרים בחלומות, ונראה כי לרוב משמעותם אכן דומה בין אדם לאדם. ברשת קיימים כיום כלים שיוכלו לסייע לנו במלאכת פענוח החלומות והסמלים, כגון "מחשבון חלומות" למשל. כל שעליכם לעשות הוא לכתוב את הנושאים או המוטיבים אשר בלטו ביותר בחלומכם ולקבל באופן מיידי מידע ראשוני אודות החלום ומשמעותו.

 

זכרו שתמיד יש לקחת בחשבון את העיתוי בו הופיע החלום וסמיכותו לאירועים משמעותיים בחייכם. התחילו בטכניקות הנ"ל, ולאחר מכן תוכלו להחליט אם הפרשנות שהגעתם אליה ברורה ונכונה בעינכם. אם לא, תמיד תוכלו לפנות למפרשי חלומות מקצועיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב