דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עצות על איך להישאר רגועים ואופטימיים גם בעתות משבר 

מאת    [ 29/05/2020 ]

מילים במאמר: 2909   [ נצפה 2598 פעמים ]

תארו לעצמכם מציאות קודרת היכן שהסיכויים שלכם לשרוד הינם כ 4% והסיכונים שלכם למות הם ללא ספק מעל 96%.

 

נוירולוג אוסטרי, פסיכיאטר, פסיכותרפיסט וניצול שואה אשר פיתח את הגישה הפסיכולוגית המכונה לוגותרפיה, ויקטור אמיל פרנקל, חווה את המציאות הנוראית והאכזרית הזאת בזמן שנלקח יחד עם משפחתו על ידי הנאצים למחנה הריכוז הקטלני ליד פראג. אביו, אמו, אחיו הצעיר ואשתו מתו במחנות הריכוז. רוב משפחתו נספתה!

 

הרופא הצעיר – אסיר מספר 119104 - הבין את החשיבות של חוסר המשמעות בחיים. כאסיר ותיק, פרנקל מצא את עצמו מופשט למציאות עירומה. איך הוא בכלל יכול היה למצוא חיים בעליי משמעות בתנאים לא אנושיים? איך הוא יכול היה להישאר חסין ואופטימי תוך שהוא חווה רעב, קור מר ואכזריות חסרת רחמים השכם והערב?

 

עם פחות מ 4% סיכוי לשרוד במחנות הנאצים, היו לו ולכלל האסירים רק ארבע הסתברויות:

 

ההסתברות הראשונה והנפוצה ביותר היתה להישלח לתאי הגזים יחד עם רבים אחרים ולהיהרג בגז ציקלון B. ההסתברות השנייה הייתה להתאבד. השלישית למות מרעב ואו ממחלה כלשהי, וההסתברות הרביעית היתה לעשות את כל מה שביכולתם על מנת לשרוד את היום ולהישאר בחיים.

 

ויקטור פראנקל החליט לא רק לשרוד אלה אף לשגשג בתום המלחמה!

 

כאסיר וכרופא הוא הבחין בתופעה מעניינת שבה אסירים אשר קיוו לראות את יקיריהם לאחר שיחרורם, או אסירים שהיו להם פרויקטים חשובים ובעליי משמעות מיוחדת עבורם ושהם חשו צורך ודחף להשלים עם השיחרור, או אלו אשר היו בעליי אמונה בעתיד טוב יותר למרות המציאות העגומה, נטו למעשה להיות בעליי הסיכויים הטובים ביותר לשרוד את המחנות בניגוד לאלה שאחוזי התמותה וההתאבדויות שלהם היו הגבוהים ביותר.

 

מסכנתו היתה פשוטה: כל אותם האסירים אשר איבדו כל תקווה, כל אלו אשר איבדו את אמונם בכח העליון ובכוחם שלהם להשאר חזקים, אופטימיים ומכוונים לעתיד טוב יותר למרות הסבל, למרות הכאב, למרות אי הוודאות, הרעב והקור ובעיקר לנוכח המצב הלא אנושי והמחריד בגטאות - ויתר בעצם על חייו.

 

פרנקל נוכח לגלות שוב ושוב כי גישה אופטמית אשר מכוונת לעתיד טוב יותר ואשר מנסה להתעלם מהקושי ומהאילוצים של המציאות האכזרית היתה חיונית מאוד להישרדותם של מיעוט האסירים.

 

האם הוא אכן ראה משמעות לחייו שלו, אפילו בנסיבות הנואשות של מחנות ההשמדה?

 

לנוכח העובדה שהצליח לשרוד את המחנות אין ספק שאכן ראה משמעות לחייו מעבר לסבל!

 

בנסיבות הנוראיות, הבלתי נשלטות והאומללות, פרנקל הצהיר: "אפשר ליטול מן האדם את הכול חוץ מדבר אחד: את האחרונה שבחירויות אנוש – לבחור את עמדתו במערכת נסיבות מסוימות, לבחור את דרכו."

 

מה אנו יכולים ללמוד מההצהרה של פרנקל על מגיפת וירוס הקורונה למשל ועל כלל ההשלכות על חיינו האישיים והמקצועיים בתקופות של משבר, מחסור, כאב, חולי, קושי כלכלי וחוסר וודאות?

 

ברור לכולנו שזהו אולי המשבר הבריאותי והכלכלי המאתגר ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. מגיפה מלחיצה ובלתי צפויה זו גרמה כבר למספר מדהים של מקרי מוות ברחבי העולם. בשלב זה, בזמן שאני מסיים את המאמר הזה, יותר מ 5.9 מיליון בני אדם כבר נדבקו בנגיף והעולם חווה מעל 363,000 מקרי מוות. אבל למרות המגפה העיקשת, ניתן לשים לב שמספר רב של אנשים מחלימים ממנה, נכון לכתיבת שורות אלו, יותר מ 2.63 מיליון איש התגברו על נגיף!

 

עלינו להכיר בעובדה מעודדת שנכון להיום יותר מ 98% מכלל החולים הנגועים נמצאים במצב קל! כמו כן חשוב לדעתי לא לשכוח שאנחנו כבני אנוש ניחנים באינסטינקטים של השרדות ושל מאבק על חיינו ועל חייהם של יקירינו.

 

אני סמוך ובטוח שלכל אחד אחת מאיתנו יש את היכולת והתבונה להתגבר על המשבר הנורא הזה ועל כל משבר עתידי, על ידי שיתוף פעולה מלא בין יחידים, משפחות, קבוצות, מדינות וארגונים בינלאומיים תוך שילוב ידיים, מוחות, ידע, משאבים, טכנולוגיות, כוח הרצון, יצירתיות וכלל היכולות הנדרשות כדי להביס את הוירוס באופן קולקטיבי.

 

היכולת שלנו להעריך כל רגע ורגע בחיינו ולקבל החלטה על האופן שבו אנו מתמודדים עם קושי, משבר ושאר מצבי הלחץ והמצוקה שמלווים את חיינו מפעם לפעם ושאינם בהכרח תלויים בנו, הינה יכולת אנושית יחודית אשר מאפשרת לנו לחיות את חיינו באופן מלא ובעל משמעות.

 

על מנת להכניס את הכל לפרופורציות, החלטתי לשתף אתכם ב 10 שיעורים עוצמתיים שהפנמתי במהלך השנים מכתביו של ויקטור פרנקל ומהפילוסופיה שלו שקרויה לוגותרפיה.

 

מטרתי היא פשוטה - לעזור לכם להוציא את הלחץ מחייכם האישיים והמקצועיים, להפטר מכל הדאגות, הספקות והחששות לגבי ההווה ולגבי העתיד.

 

הפילוסופיה של פרנקל - לוגותרפיה קובעת שרק מי שאינם מאמינים בעתיד טוב יותר ואו שאינם מאמינים בכישורייהם וביכולותייהם ליצור מציאות טובה יותר עבורם ועבור יקיריהם על ידי פעולה יזומה, נחישות ורצון, וזאת תוך מאמץ לשנות את הגישה וההתייחסות למציאות הקשה כדוגמת מחנות הריכוז ואו כל מציאות קשה אחרת, בעצם אינם יכולים לשרוד בעתות משבר ולבטח אינם יכולים לשגשג בתקופות טובות יותר.

 

בואו ננסה להבין ולהפנים את העצות שלו בתקופה הלא פשוטה שאנחנו חווים בחודשים האחרונים:

 

1. לחיים שלכם יש משמעות בכל הנסיבות אפילו האומללות ביותר

מדי פעם אתם חווים קושי בחיים האישיים והמקצועיים שלכם, זה בסדר, כולנו מתמודדים עם קשיים במהלך החיים. עם זאת, חיוני תמיד לשים לב לגישה שאתם נוקטים כלפי המצבים המשתנים, ואיך אתם בוחרים להגיב לנסיבות הקשות. אם מדובר בחולי, בחוסר בפרנסה, קשיים בזוגיות ועוד כהנה משברים והתמודדויות במציאות מורכבת שלעיתים אינה תלויה בנו, אשר חוסמת את היכולת שלנו לראות את האור בקצה המנהרה כמו גם מונעת מאיתנו לראות ולהאמין בעתיד טוב יותר, פרנקל מלמד ומעודד אותנו כן להאמין בהווה ולבטח להאמין בעתיד טוב יותר למרות הקושי, למרות חוסר הוודאות, למרות המשבר והעדר התשובות.

עפ"י פרנקל "החיים אף פעם לא נעשים נסבלים בגלל הנסיבות, אלא רק מחוסר משמעות ותכלית."

 

2. הכוח המניע שלכם הוא חיפוש ומציאת משמעות בחיים

לכל רגע בחיים שלכם יש משמעות, מטרה ושיעור כלשהו, ועליכם ללמוד ולקבל את התובנות והשיעורים האלה בכדי להעלות את עצמכם לרמות גבוהות יותר של קיום אשר יעניק משמעות טובה יותר לעתידכם. פרנקל לימד אותי שכל הקשיים, כל הנסיבות הלא פשוטות, האכזבות, בעיות הפרנסה בתקופות שונות, כל הסיכסוכים ואי ההבנות, כל המכות והמאבקים שחוויתי לאורך חיי, אפשרו לי להתחזק ולהתחסן כמו גם ללמוד ולהתפתח. במהלך השנים למדתי לנתח את הקושי, להאבק במחסור, להתעלות מעל הבינוניות האישית שלי, כל זה ועוד הובילו לרוגע פנימי ולאמונה אישית שאכן ניתן להתגבר על כל מכשול גם בהווה וגם בעתיד ואף להצליח ולשגשג גם במישור המקצועי וגם במישור האישי.

 

3. אתם חופשיים לבחור את הגישה שלכם בכל מצב נתון

לעולם לא ניתן לקחת מכם את החופש שלכם לשנות את עמדתכם ואת הזכאות שלכם לבחור בתגובות הראויות והטובות ביותר עבורכם ועבור יקירייכם בכל מצב ולו הקשה ביותר. האחריות האישית שלכם היא להשתמש ביכולת המופלאה הזאת בתבונה. יש לכם את היכולת והכוח לשנות את נקודת המבט שלכם במצבים נואשים על ידי שליטה בשיחות שאתם מנהלים עם עצמכם. מוטלת עליכם המשימה להיות קשובים, סבלניים ובשליטה לבכי ולנהי ולכל אותם הההאשמות והטענות שכולנו כה אוהבים להטיח כלפי המציאות וכלפי הסבל שאנחנו חווים. "זה לא פייר", או "למה זה קורה דווקא עכשיו", הינן משפטים דיי חביבים על רבים מאיתנו ואנו נוטים להשתמש בהם ובעוד רבים אחרים בכל מצב שבו אנחנו מרגישים פגועים ומרומים. העניין הוא שאל לנו לשכוח שהדרך שבה אנחנו מתמודדים אם קושי, סבל ומצבים של חוסר וודאות יכתיבו את יכולת ההישרדות של כל אחד ואחת מאיתנו בהווה ובעתיד.

 

ההתמודדות עם המצב והשליטה במחשבות, ברגשות ובתגובות שלנו כאשר משבר כלשהו פוקד אותנו הינם קריטיים לסיכויים שלנו לשרוד. מגפת הקורונה ואו כל משבר אחר אשר צץ לו במפתיע ויהיה בעייתי, מורכב וקשה מלנשוא ככל שיהיה, לרוב אינו תלוי בנו. מה שכן תלוי בנו זוהי הגישה שלנו כלפי המצב החדש והמשתנה. גם אם אתם עומדים בפני מציאות בעייתית כיום, חשוב תמיד לזכור שמחר השמש תזרח ליום טוב יותר. זה לא ממש משנה עד כמה החיים שלכם עשויים להיראות אומללים כרגע, אבל זה כן מאוד משנה אם אתם מקדישים זמן וחשיבה על מנת ללמוד את השיעור והלקח מהמצב. כמו כן חשוב לזכור תמיד שעדיין קיימת האפשרות שהעתיד יהיה טוב בהרבה ממה שדמיינת.

 

4. פיתוח החוסן הנפשי שלכם הוא המפתח לרווחתכם

בחיים רוב הדברים הלא נעימים שאנו חווים הינם בלתי צפויים ולכן לרוב קשה לנו לחזות משברים ואירועים בעייתיים מראש על מנת להכין את עצמנו נפשית  למגיפת הקורונה למשל, ואו למחלות, גירושים, אובדן עבודה, קשיים כלכליים כאלו ואחרים, התעללות נפשית, פיזית, מלחמה או טרור. בתקופות אלה עליכם להסתמך על החוסן הנפשי שלכם, שיאפשר לכם להתמודד נפשית ורגשית עם כל משבר.

 

האופן בו אנו רואים מצוקות, לחצים, כישלון, תאונות, מחלות וחוויות רעות משפיע מאוד על האופן בו אנו חיים ומשגשגים, וזו אחת הסיבות החשובות ביותר לכך שיש חשיבות עמוקה ומכרעת לפיתוח החוסן הנפשי שלנו לא רק בעתות משבר. המפתח לרווחתך הוא ללא ספק, פיתוח ושמירה על החוסן הנפשי וחיזוק היכולת שלך להתמודד עם כל קושי וכל מכשול בדרך, להתאושש ולהתמודד עם הקשיים והלחצים בחייך.

 

לכשתתמחו בניהול מוצלח של מערכת החוסן הנפשי המופלאה שכולנו מכילים בתוכינו תוכלו לצאת מכל משבר ולו הקשה והנורא שחוויתם אי פעם מחוזקים ומלאי בטחון לעתיד טוב יותר, לאחר שלמדתם משהו חיוני על עצמכם.

 

5. היכולות שלכם להתאושש ממשברים הינן בלתי מוגבלות

החופש שלכם להאמין ביכולות שלכם להתגבר על מצוקות, מתחים, אתגרים, כאבים, מחלות ואירועים אקראיים הוא קסום וחיוני לצמיחתכם ולרווחתכם. ייתכן ואתם רחוקים מהבית, מהמשפחה ומהחברים שלכם, ייתכן ואתם מובטלים או שמא נאבקים כלכלית ומתקשים לעמוד בכלל התשלומים השוטפים, יתכן ואתם מצויים בעיצומו של משבר במערכות היחסים שלכם.

 

זה לא ממש משנה מהי המציאות המסובכת והלא פשוטה איתה אתם מתמודדים ברגע זה, אבל זה כן מאוד משנה ובעיקר מאוד תלוי בכם כיצד אתם מנהלים את המציאות הזו. האם שאיפתכם הינה לשנות את המצב על ידי שינוי הגישה שלכם לסוגיות העומדות בפנייכם או שמע אתם בוחרים להכנע למצב ולהיכנס לדיכדוך, מרירות ורחמים עצמיים?

 

מוטיבציה אישית גבוהה כמו גם אופטימיות לגביי ההווה והעתיד מעניקה השראה ותקווה שניתן להתמודד ביעילות ובהצלחה עם כל קושי ומשבר בחיי היומיום שלכם.

 

6. ההישרדות שלכם תלויה במערכת האמונות שלכם

לאורך החיים רבים מאתנו חווים סוגיות עצובות בהן יש לנו אפשרות להשתמש בכוח הפנימי, בכוח הרצון, בכושר ההסתגלות ובגמישות שלנו כדי להתגבר על מצוקות, משברים ואירועים קשים ובלתי צפויים.

 

החדשות הטובות הם שלרוב אינסטינקט ההישרדות שלנו נכנס לפעולה אפקטיבית ומהירה אשר מסייע לנו לקבל החלטה כן להאבק באומץ ובנחישות כנגד הקושי והמשבר. לבסוף המציאות הינה חזקה יותר מכלל הקשיים שחווינו ולרוב אנו מוצאים את עצמינו חוזרים בהדרגה לחיי השגרה מחוזקים, חסינים ונבונים יותר. אינסטינקט ההישרדות שלנו פועל בהצלחה במצבי משבר בתנאי שפיתחתם לאורך הזמן את הגישה החיובית לכל אירועי העבר על ממת להתמודד בהצלחה עם כל קושי ומשבר בהווה ובעתיד.

 

7. היכולות שלכם הינם בלתי מוגבלות אפילו בעתות משבר

עתות משבר, מצוקות ואי וודאות הינן מצבים חיוניים להתפתחות האישית שלנו. מצבים אלו מפתחים את כישוריי ההישרדות שלנו ובעצם מכינים אותנו לצמיחה ולשגשוג בכל תחומי החיים. במצבי משבר חשוב על כן למקד את מחשבותינו ולנטב את האנרגיות שלנו אל עבר הפתרון הרצוי. חשוב לבנות חזון ברור ואופטימי לגביי העתיד שלכם. חשוב להסתכל מעבר למשבר הנוכחי, מעבר לקושי ולהאמין ביכולתכם להתמודד בהצלחה עם המשבר ובעיקר לחיות חיים מלאי הגשמה ומשמעות.

 

8. ניתן לגלות את משמעות החיים בשלושה אופנים שונים

הערכים המקוריים שלכם

כשפרנקל נלקח לאושוויץ, התגלה ונהרס כתב היד שלו לספרו הראשון "הרופא והנפש", אבל במקום להיות מתוסכל, ממורמר ואומלל הוא בחר להישאר נאמן לעצמו ולערכיו, ממוקד ונחוש מאיי פעם להשלים את משימתו החשובה בעלת משמעות ערכית כדוגמת כתיבת ספרו על חוויותיו שלו ושל האסירים האחרים במחנות ההשמדה.

 

לפיכך, כשחזר לוינה לאחר התבוסה של גרמניה בשנת 1945, ואחרי שהוא מנציח בחשאי את תצפיותיו ותובנותיו במחנות וזאת על שאריות נייר טואלט וכל פיסת נייר אחרת, הצליח פרנקל להגשים את חלומו וכן הצליח להוציא לאור את ספרו. במשך יותר משישה עשורים ספרו, "האדם מחפש משמעות", הדהים דורות של קוראים בתיאורי החיים והמוות במחנות ההשמדה הנאציים והעניק שיעורים, תובנות וטיפים להישרדות רוחנית, נפשית ופיזית.

 

הרצון שלו לסיים את עבודתו בסיום המלחמה נתן לו תקווה, חוזק ושלווה פנימית שסייעה לו להחזיק מעמד ולא להשבר לנוכח הזוועות והמוות היומיומי שחווה עם שאר האסירים. פרנקל נותר ממוקד, חיובי ועמיד ללחצים פנימיים וחיצוניים. למרות הסיכוי המינימלי שלו לשרוד, הוא מעולם לא איבד תקווה במה שנראה אחרת כמצב חסר סיכוי.

 

במחנות ההשמדה הנוראיים הללו, כנוירולוג, פסיכיאטר, פסיכותרפיסט הוא המשיך לעזור לאינספור אנשים חולים גופנית ונפשית על ידי מתן שירותיים שלו כרופא ומטפל מסור דבר שעמד בקנה אחד עם כלל ערכיו כאדם, כרופא וכמטפל.

 

אהבתכם לאדם אחר

הציטוט שלפניכם יסביר את מטרת האהבה ואת כוחה לעזור לכם למצוא משמעות על ידי אהבה שלכם כלפי אדם ואו אנשים יקרים לכם:

 

"אהבה חורגת הרבה מעבר לאדם הפיזי של האהוב. זה מוצא את המשמעות העמוקה ביותר שלו בהוויה הרוחנית שלו, בעצמו הפנימי. בין אם הוא נוכח ובין אם הוא בכלל לא חי, חדל איכשהו להיות חשוב".

 

פרנקל החזיק את עצמו בחיים באמצעות אהבתו לאשתו אשר ברוב מהלך שהייתו במחנות הריכוז כבר לא היתה בחיים, היחס שהוא נקט כלפי הסבל הבלתי נמנע הציל את חייו.

 

הסבל שלכם

פרנקל תרגל גישה אופטימית ומכוונת לעתיד טוב יותר כדי להביס את אירועי חייו הבלתי אנושיים במחנות הריכוז. היו ימים שבהם הוא היה רעב לפיסת לחם, עייף ומותש. באותם רגעים חשוכים במקום לנקוט בגישת הקורבן, הוא בחר לרומם את רוחו ואת רוחם של האסירים האחרים ובכך להתעודד ואיכשהו להתעלות רוחנית מעל הסבל והמצב האומלל בו הם מצאו את עצמם. מדי פעם דמיין פרנקל את עצמו עומד מול קהל רב ומעביר הרצאות על גישתו הפסיכולוגית המכונה לוגותרפיה, לאחר המלחמה.

 

9. שליטה על חייכם היא אחריותכם הבלעדית

ניהול ופיקוח על חייכם האישיים והמקצועיים זו הבחירה החופשית שלכם. בידכם לקבוע חוקים וגבולות שאינכם מוכנים לחצות. אתם אלה שתחליטו מה חיוני ומה פחות חשוב בחיים האישיים והמקצועיים שלכם.

 

לעתים קרובות, החלטות קשות יתקבלו. החלטות שיש להן משמעות מיוחדת עבורכם. למרות שהן עשויות להיראות מוזרות וחורגות מהנורמות המקובלות, בחרתם לפעול ולהוציאם אל הפועל למרות הכל. אם הזמן אתם עשויים לתהות אם עשיתם את הדבר הנכון.

 

עצתו של פרנקל היא לקחת את כלל ההחלטות שקיבלנו בעבר מנקודת מבט אופטימית עם ראיה לעתיד טוב יותר. מאוד חשוב לחיות בהרמוניה מוחלטת עם עצמך באותה תקופה בה קיבלת את ההחלטה ובמיוחד עכשיו, ברגע זה, כשאתה שוב מנתח את הבחירה שעשית.

 

10. ניתן להתגבר על ריקנות, חוסר משמעות ושעמום בחיינו 

פרנקל ציין שכאשר אנשים רואים את חייהם ריקים מתוכן, מעורפלים וחסרי טעם, הם ניצבים בפני תופעה מוכרת של המאה העשרים. תופעה שבה אנשים רבים חשים שחייהם הינם חסרי משמעות. תחושת ריקנות פנימית זאת מורגשת למשל כאשר המציאות היומיומית שלנו מאלצת להשקיע זמן, אנרגיות ומשאבים רבים אחרים בלימודים ובקריירה.

 

רבים מאיתנו מציבים את הפרויקט הנוכחי, את הקידום הבא, את הלקוח הבא בעדיפות גבוהה מדיי, מה שמוביל לעיתים למצב שבו אנחנו מפקירים במו ידיינו את חיי הזוגיות שלנו, לא מקדישים זמן איכות עם ילדינו, חברינו ובני משפחותינו ובכך יוצרים מציאות ריקה מתוכן וחסרת משמעות קיומית. עפ"י פרנקל אנו בעצם יוצרים במו ידינו "ואקום קיומי".

 

אם המשמעות היא מה שאנחנו מחפשים אז חוסר המשמעות הוא חלל, כאב פנימי, פער בין הרצוי למצוי בחייכם. לכן, פרנקל ממליץ לצמצם את הפער ולמזער את הכאב הנפשי בכל פעם שאנחנו חווים ואקום קיומי וזאת באמצעות פעולות של עשיה, עזרה, לימוד, נתינה ועוד כהנה עיסוקים בעלי משמעות אישית עבורכם ועבור אחרים.

 

תובנות והמלצות לסיום 

הדחף העמוק ביותר של האדם הוא שאיפה למשמעות והרצון להבין את חייו האישיים ואת העולם שבו הוא נמצא. הבנה זו עוזרת לנו להתמודד עם סבל, מצוקה, מחסור וחוסר וודאות טוב יותר.

 

המתכון שלי לחיים מאושרים ובעליי משמעות הוא לא לאבד את תכלית החיים שלי ולעשות את כל מה שביכולתי על מנת למלא את חיי באהבה, בנתינה, בעיסוקים אהובים ובתחביבים מהנים אשר ממלאים אותי ומרומים את רוחי.

 

השאיפה שלי למימוש עצמי ולהגשמה מלאה כמו גם השאיפה שלי למשמעות מאפשרת לי לשרוד ואף לשגשג למרות המשברים והקשיים שמלווים אותי ואת יקיריי מפעם לפעם.

 

אני משוכנע שאם אכן תפעלו נמרצות לממש את כישורייכם ביומיום כמו גם בעתות משבר ואכן תעניקו לסובבים אותכם משהו יחודי כדוגמת ייעוץ, תמיכה, הקשבה, המלצה וכיו"ב אתם לבטח לא תחוו ריקנות כלשהי, לא תהיו משועממים, מדוכעים, תוקפניים ולבטח לא תקדישו זמן או אנרגיה להתמכרויות שונות ומשונות.

 

במידה ותמלאו את החוסר הפנימי שלכם תוכלו למצוא משמעות לחייכם אשר תוביל לאושר ולהצלחה ובמקרים של קושי ומשבר יצילו לבטח את חייכם.

 

לכן אני בא ואומר שאם אכן תשכילו להשתמש בגישה האופטימית ומונעת השאיפה למשמעות של ויקטור אמיל פרנקל, אני משוכנע שתצליחו להעביר את תשומת ליבכם ואת הלך הרוח שלכם אל עבר פתרונות יצירתיים ויעילים אשר נחוצים לפתרון בעיות מורכבות ובכך להתמודד טוב יותר עם כל קושי וכל משבר מבלי לאבד את העשתונות תוך שמירה על אופטימיות ושלווה פנימית.

 

ישנה חשיבות רבה ליכולת שלנו להשתמש בחוסן הנפשי וביכולת לבחור את הגישה החיובית על מנת שלא רק להתגבר על הקושי והמשבר אלה גם לצאת מחוזקים מהדרך שעברנו.

 

חשוב לזכור שמגיפת הקורונה ואו כל משבר חמור אחר, ויהיה הקשה והבלתי אנושי עליי אדמות אשר יהיה, כדוגמת מחנות ההשמדה של הנאצים, בסופו של דבר מגיע אל סיומו.

 

לכן, אני מאמין באמונה שלמה שאם נעזר בעצותיו של פרנקל, ואכן נאמץ את גישתו החיובית, מכוונת לעתיד טוב יותר ובעלת משמעות ערכית, נוכל לבסוף להתמודד בהצלחה עם המשבר הנוכחי כמו גם עם כל משבר עתידי אחר גם ברמת הפרט וגם ברמת הכלל.

 

עלינו לעבוד יחד עם הלך מחשבה נטול אגו, תוך שיתוף פעולה מלא ותוך שימוש קולקטיבי בידע הקיים והמתחדש, כמו גם בכלל הכלים הטכנולוגיים ושאר המשאבים הנדרשים בכדיי להביס כל מחלה, כל קושי וכל משבר אחר המונע מאיתנו לחיות חיים הרמוניים, משגשגים ובעליי משמעות.

 

תודה שקראתם

אם אהבתם אשמח לשיתופים, הערות ותובנות אישיות לגביי משמעות החיים.

 

בהצלחה רבה,

רפאל מירוצ'ניק

שמי רפאל, ואני כאן כדי לעזור לכם למצוא משמעות בחייכם האישיים והמקצועיים תוך שימוש בכישורייכם הטבעיים במטרה להגיע למימוש עצמי, להצלחה ולהגשמה מלאה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב