כיצד ליצור לוגו מצליח? ההיסטוריה של יצירת הלוגו של אפל
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כיצד ליצור לוגו מצליח? ההיסטוריה של יצירת הלוגו של אפל 

מאת    [ 27/05/2020 ]
מילים במאמר: 989   [ נצפה 269 פעמים ]

 
 

כיצד התחיל הספור של הלוגו של אפל?

לא משנה כמה זה ישמע לכם נדוש, ההיסטוריה של הלוגו של אפל החלה עם שאיפות גדולות של שני אנשים – סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק. לשני האנשים הצעירים הללו היה ידע רב, יצירתיות, נחישות ורצון להצליח. הם החלו לפתח את המודלים הראשונים של המחשב המבוססים על טכנולוגיית מעבד MOS 6502. עוד ב-1976 כאשר הדגמים הראשונים של המחשב האישי ראו את האור, הם ורונאלד ווין רשמו את החברה בשם "אפל מחשבים".

למה המילה "אפל" הפכה לבסיס שמה של ענקית שוק הטכנולוגיה העתידי? ישנן שתי דעות שונות לכך:

1. כאשר החברה בעלת אנשים מוכשרים החלה להרכיב מחשבים במוסכים, סטיב ג'ובס היה בדיאטה. האוכל העיקרי בדיאטה שלו הה תפוחים.

2. הרצון של סטיב כי שם החברה יהיה במיקום גבוה יותר בספר הטלפונים מאשר של ארגון אטארי שבו המייסד של אפל עבד בו.



מי המציא את הלוגו?

הלוגו הראשון של אפל הומצא על ידי אחד ממייסדי החברה – רונאלד ווין. הוא עזב את החברה בשבוע השני להיווסדה ומכר את חלקו שהוערך ב 10% ב 800 דולרים בלבד. אם הוא רק היה יודע כי אפל תהפוך לאחד מהארגונים העשירים ביותר בעולם והוא היה הופך למיליארדר! תמשיכו לקרוא כדי לדעת כיצד הסמל המקורי נראה.

הסמל שהפך למותג מפורסם בעל שם עולמי פותח על ידי רוב יאנוב. סטיב ג'ובס ביקש ממנו לעשות זאת כשהבין שהלוגו הנוכחי אינו מתאים לעסק.

כדי לייצר את הלוגו העתידי של אפל, המפתח רכש מספר תפוחים, הניח אותם מולו ויצר סקיצות ובאופן הדרגתי הסיר פרטים שאינם נחוצים. לאחר 7 ימים הוא הראה את העבודה לג'ובס וזה היה התפוח שנאכל בעל הפסים הצבעוניים.

למה התפוח אכול?

קיימות מספר תיאוריות בנוגע לתשובה לשאלה הזאת:

  1. לכבוד המתמטיקאי המפורסם אלן טיורינג שהיה מודל החיקוי של סטיב ג'ובס. סיפור חייו היה מרתק. היכולות יוצאות הדופן שלו עזרו לו ליצור את מכונת ההצפנה במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר מכן אנשים גילו את האוריינטציה הלא מסורתית שלו שנחשבה לפשע בזמנו – הומוסקסואליות. הוא עמד למשפט ובחר סירוס כימי כעונש. אילן הפך למתבודד ולאחר תקופה הוא התאבד על ידי אכילת תפוח מצופה באשלגן ציאניד שהוא לקח ממנו ביס.

  2. כאשר נמאס לו מביצוע סקיצות, רוב החליט לאכול תפוח. אך לאחר מכן, המוזה ביקרה אותו והאסוציאציה של המילים Byte ו Bite באנגלית יצאו את המראה המוכר.



אולם, כאשר ינוב התראיין לכתבים, המחשבות הללו הופרכו. הנשיכה בתפוח נוצרה כדי להבדיל אותו מפירות וירקות בעלי אותה הצורה.

           















כיצד נראה הלוגו בהתחלה? (הלוגו המקורי)

 

אתם יכולים להבין את כל תחושת הלוגו של אפל אם תביטו מקורב על התמונה הראשונה (והמקורית) שווין עיצב. היא הייתה עמוסה בפרטים קטנים המייצג יצירת אמנות אמיתית.

אייזק ניוטון תואר על גבי הסמל. הוא ישב תחת עץ וכתב משהו. התפוח צויר מעל ראשו. הוא עמד ליפול וכך הפיזיקאי המפורסם עמד לבצע את התגלית הגדולה ביותר של חייו – כוח המשיכה. אם מגדילים את התמונה, ניתן לראות את ההקדשה: "ניוטון... שכל המפליג לעולמים בימים משונים של מחשבות... לבדו".

היוצרים של האייפונים והאייפדים היו פותחים לדברים חדשים בעולם, בדיוק כמו ניוטון.











כיצד התפתח הלוגו של אפל?

 

האבולוציה של הלוגו של אפל לא הייתה מהירה. הגרסה הראשונית לא החזיקה מעמד זמן רב. היא הייתה מסיבית ומורכבת למרות המשמעות העמוקה שלה ולא יכולה להפוך להיות כה מוכרת כמו הלוגו בצבעי הקשת בתפוח האכול של ינוב.

פורמטים צבעוניים של הלוגו

 

הלוגו הישן של אפל שנוצר במקור על ידי רון היה בצבעי שחור לבן. אבל ג'ובס הורה לו לעצב את הלוגו בצבעי הקשת מכיוון שהוא התכונן לשחרור הגרסא אפל 2 עם מסך צבעוני והאמין שגם הלוגו צריך להיות בהיר. אנשים רבים טענו כי התפוח הצבעוני הוא שינוי של דגל קהילת המיעוט המיני. אולם זו פרשנות שגויה. הלוגו של התפוח הצבעוני הופיע כשנה לפני דגל הגאווה הצבעוני.

מלוגו צבעוני ללוגו בשחור לבן

 

התפוח הנאכל בעל מספר צבעים היה סמל המותג עד ל-1988. באותה התקופה, ג'ובס חזר לחברה לאחר היעדרות של 13 שנים. היה צורך בשינויים. ה iMac G3 בעל הגוף הצבעוני היה זמין למכירה. כתוצאה מכך, היוצר של המוצר החדש, ג'ונתן אייבי שידוע כיום כמעצב וסגן הנשיא של אפל, החליט לשנות את מראה לוגו החברה באמצעות חזרה לגרסה המקורית שלו בשחור לבן. הדבר נעשה משני סיבות:

  • כדי לתת מרחב נשימה חדש לחברה שהייתה במצב נואש באותה התקופה.

  • כדי להדגיש כי החברה "התבגרה" ולמרות מה שהיא עברה, היא הייתה מסוגלת לעמוד ולהגיע לגבהים חדשים.

חוץ מזה, סמל בצבעי הקשת נראה לא במקום על גבי הכיסוי הצבעוני של המאק, אבל תפוח נאכל בשחור לבן נראה עליו נהדר והוא שוב הפך להיות הסמך להצלחה והתחדשות.















כיצד הלוגו נראה כעת?

 

כיום הסמל של אפל נראה צנוע אך מרשים. הוא נראה כך מאז 20017 כאשר החברה הציגה את האייפון הראשון שלה והפסיקה לייצר קונסולות מחשב. זו התקופה שבה ג'ונתן איב נכנס שוב למשחק והמציא את כיסוי

ה iMac G3 ופיתח גרסה חדשה. כעת לתפוח יש גוונים אפורים בדומה למתכת ואלומיניום עם ניצוץ. הוא רלוונטי מאוד לימים אלה.











כיצד הלוגו היה נראה אם נוצר בעזרתו של מחולל לוגואים מקוון?

 

יצירת לוגו עבור העסק שלכם הוא תהלך פשוט, אבל אם תשתמשו בשירות המקוון של Logaster, השירות יסייע לכם ליצור גרסאות רבות של הלוגו שמתוכן תוכלו לבחור את הגרסה הנכונה עבורכם.

תדמיינו מה המשמעותשל הלוגו של אפל ואז תייצרו אפשרויות בשירות המקוון כדי לראות את התוצאות. תאמינו לי, הן יפתיעו אתכם! אחרי הכל, אם לסטיב ג'ובס הייתה הזדמנות לקבל תמונה מרהיבה בעזרת מקור שכזה, הוא בהחלט היה משתמש בה.

מותגים אחרים כבר חזרו על הצלחת התפוח הנאכל. אתם יכולים לעשות זאת גם!



אנה קוזנצובה הוא מנהל השיווק התוכן ב Logaster, בונה מותג באינטרנט. בשמחה משתפת את החוויה שלה עם אחרים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב