דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעון נוכחות ויישומיו הטכנולוגיים העדכניים 

מאת    [ 25/05/2020 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1274 פעמים ]

שעון נוכחות משמש לרישום נתוני כניסה ויציאה עבור עובדים ובעל מגוון יישומים החל מכתיבת שעות נוכחות על ידי העובדים על גבי כרטיס קרטון אישי, כמו גם, שימוש בשעון נוכחות בכרטיס קרבה, כאשר הנוכחות מתבצעת על ידי העברת תג קשיח עם מספר סידורי שפרטי העובד מקודדים בו, דרך שעון נוכחות טביעת אצבע, וכלה בשעון נוכחות מבוסס זיהוי פנים.

המשותף לכל יישומי שעון הנוכחות הוא התהליך האבולוציוני אותו הם עוברים במקביל להתפתחות הטכנולוגיה. כך ניתן לראות את התפתחות הטכנולוגיה לאורך חיי שעון הנוכחות עד כדי כך שבשעוני חברת סינאל ניתן לבצע יישומים מתקדמים של מחלקת משאבי אנוש המברכים את העובד לרגל יום הולדתו כמו גם מזכירים לו על שיעור היוגה אליו הוא מאחר.

באמצעות דיווח הנוכחות של העובדים מתאפשרת למעביד האפשרות לחשב את שכר עובדיו ביעילות ובחיסכון כספי בתלות ברורה בתשתית המדווחת. כלומר, ברור הדבר שאם העובד מדווח דרך כרטיס או דרך זיהוי ביומטרי, נוכל לתת אמון בדיווח האחרון יותר מאשר הראשון.

בנוסף לכך, תיעוד נוכחות העובדים באמצעות שעון נוכחות הינו חובה חוקית ברוב מדינות העולם המתוקנות, כולל קיום תיעודי כניסה באמצעות שעון הנוכחות למתקנים מאובטחים וחדרי אוכל.

בעשור האחרון השתכללו שירותי הדיווח והם כוללים מגוון צורות דיווח ביישומים שונים הכוללים שימוש באפליקציה לדיווח נוכחות, שירותי דיווח בענן הנגישים מכל מקום באמצעות האינטרנט, ואף צורות הדיווח בתוך השעון השתכללו אף הם. כך נוכל לפגוש דיווח נוכחות מתקדם מעבר לשימוש המוכר בתגים, יישומים שונים לשעון נוכחות המתבססים על מאפיינים פיזיים.

שעון נוכחות ביומטרי – הינו שעון נוכחות המתבסס על זיהוי תכונות פיזיות של העובד כגון טביעת אצבע ושעון נוכחות זיהוי פנים. בשעון מסוג זה יש לקודד את המאפיינים הפיזיים של העובד ישירות למכשיר הנוכחות.

שעון נוכחות זיהוי פנים – הינו המסוף המתקדם ביותר לדיווח נוכחות עובדים המבוסס על זיהוי מדויק של איברי הפנים תוך חישוב מרחק בין איברי הפנים, תרגום הנתונים האנאלוגיים ותרגומם לדיגיטליים תוך מתן הרשאת משתמש למערכת.

יישום נוסף שהתפתח בשנים האחרונות לשעון נוכחות מסוף זיהוי פנים משמש גם לנוכחות העובד וגם מהווה יישום למערכת בקרת כניסה מתקדמת שבאמצעותו יכולים עובדים לנוע בארגון לפי הרשאות.

לרוב, בשעוני הנוכחות הנמכרים כיום ע"י חברות מובילות בתחומן, נמכרים שעוני נוכחות המהווים מסופי נוכחות מתקדמים כך שהם מאפשרים שימוש במגוון צורות זיהוי ע"י אותו השעון: תגים / טביעת אצבע / צ'יפים ועוד.

ארז בוגנים, קבוצת סינאל מלל פייווי - החברה המובילה במתן פתרונות טכנולוגיים לניהול המשאב האנושי בארגון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב