דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם נותר ניצוץ של הגינות בקרב עמיתיי מהמחנה הלאומי... 

מאת    [ 05/05/2020 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 1386 פעמים ]

כמצביע מסורתי של המחנה הלאומי, כל כך נחרדתי מהשתלחותו המחפירה של ראש הממשלה נגד מערכת המשפט לאחר פרסום כתבי האישום נגדו, עד כדי כך ששיניתי הפעם ממנהגי והצבעתי בעד כחול לבן, מתוך תקווה להציל את מדינת ישראל משלטונו המושחת של נתניהו.

אומנם תמיד בחרתי במפלגות הניצבות ימינה לליכוד, אך מופע האימים של נתניהו המשתלח ללא רסן במערכת המשפט, חידד בי את ההכרה ששלמות מוסרית קודמת לשלמות הארץ.

מערכת המשפט היא כיום הגורם הממלכתי היחידי בארץ שעדיין עומד בפרץ נגד אובדן השפיות המוסרית של העם היושב בציון. הציבור הישראלי בכללותו איבד את תודעת שלטון החוק והחשיבות הקיומית העליונה שלו להישרדותה של המדינה.

תו ההיכר של הההתרופפות המוסרית, שמערערת את חוסנה של הציבוריות הישראלית, הוא הישראלי המכוער שבועט בכללים הבסיסיים ביותר של תרבות המרחב הציבורי, דרך ארץ, מודעות לזולת והגנת הסביבה הטבעית.

כפעיל סביבתי עתיר ניסיון אינני מתפלא על כך שחלק גדול מהציבור משלים לחלוטין עם כהונתו של ראש ממשלה שמעל ראשו מרחפים כתבי אישום חמורים. מעבר לכך, אותו ציבור גם מזדהה עם עמדתו של ראש הממשלה המציג את עצמו כנרדף על ידי מערכת המשפט. שכן, במהלך פעילותי הסביבתית נוכחתי לדעת עד כמה הציבור הישראלי מתקשה להפנים את ערך שלטון החוק, וכן אינו מהסס להפגין זלזול בוטה כלפי החוק בכל מיני תירוצים מצוצים מהאצבע כדי לחמוק מציות לחוקים שאינם נוחים מטעמים אנוכיים.

כך שראש ממשלה, שעושה חוכא ואטלולא מהחוק, ואשר כאחרון העבריינים מתמרן את עצמו בדמגוגיה מניפולטיבית של אקרובטיקות פוליטיות מפוקפקות כדי לחמוק מהתייצבות בבית המשפט בגין האישומים נגדו, ממיט מכה אנושה על הציבוריות הישראלית הבעייתית בלאו הכי, ומדרדר אותה לשפל מדרגה של אספסוף של פורעי חוק.

כאיש ימין שמודע להרס הגלום בשחיתותו השלטונית של נתניהו, אני מתבונן בעצב כיצד אנשי הימין מתקרנפים בזה אחר זה, מאבדים צלם אנוש, ותורמים את חלקם להתרופפות המוסר הממלכתי של מדינת ישראל, בכך שהם משתבחים בתמיכתם העיוורת בראש ממשלה מושחת, שאותה הם מתרצים בכל מיני הצדקות אלקטורליות נואלות המהוות עלבון לאינטליגנציה.

כחייל ותיק במערכות ישראל החל ממלחמת ששת הימים, חוויתי את עמידתה האיתנה של ישראל נגד הצבאות שקמו עליה להחריבה. אלא שכיום, במערכה על שלטון החוק, המשפט והמוסר, ישראל הולכת ומובסת על ידי עצמה, וממשיכה להתפורר מתוך תוכה במערבולת טירוף מערכות של ריקבון מוסרי שמחלחל מהשלטון אל כל רבדי החברה...

מהנדס ופיזיקאי. בוגר הטכניון ואוניברסיטת אוקספורד. עבד כמדען במוסדות מחקר, תעשיית הייטק ואקדמיה. כיום עוסק במחקר עצמאי בפיזיקה תאורטית. מפרסם מאמרים פובליציסטיים בעיתונות המודפסת והאלקטרונית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב