דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך משפיעה תקופת הקורונה על קבלנים שרוצים להירשם בקשם הקבלנים 

מאת    [ 03/05/2020 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 1587 פעמים ]

תקופת הקורונה על הקבלנים

אנחנו נמצאים בימים אלו בתקופה שבה וירוס הקורונה פוגע כמעט בכל תחום עיסוק במשק.

כפועל יוצא מכך גם תחום הבניה נפגע בימי הקורונה ולכן קבלנים רבים שוקלים האם להגיש בקשות לרשם הקבלנים כדי להירשם בפנקס הקבלנים או להגדיל את הסיווג שלהם או לחלופין לשבת על הגדר ולהמתין על שתעבור תקופת הקורונה ואז יגישו את הבקשות .

לכן בימים אלו קבלנים קבלנים רבים שואלים אותי מה לעשות ? האם לפעול ולהגיש בקשות או לשבת בצד להמתין עד שימי הקורונה יעברו ואז לפעול?

המצב היום ברשם הקבלנים

היום המצב ברשם הקבלנים מעט מורכב ומבולבל וכתוצאה מכך קבלנים רבים לא יודעים האם לפעול ולהגיש בקשות או להמתין.

בימים אלו אין קבלת קהל ברשם הקבלנים ולכן לא ניתן להגיע לרשם הקבלנים כדי לשאול שאלות או להגיש בקשות ובהחלט מדובר בשירות שמאוד חסר לקבלנים ומקשה עליהם להתנהל בהגשת הבקשות שלהם לרשם הקבלנים. מצב זה שאין קבלת קהל יוצא בלבול רב בקרב הקבלנים ומקשה עליהם להגיש בקשות

חמור מכך, לא ניתן בכלל ליצור קשר טלפוני עם רשם הקבלנים כמו שהיה בעבר ולכן גם שירות זה מאוד חסר ומקשה מאוד על התנהלות הקבלנים בהגשת הבקשות שלהם במימי הקורונה. קבלנים רבים שיש להם שאלות בקר לבקשות שלהם אין להם איך לקבל תשובה דרך הטלפון ולא דרך קבלת קהל מה שגורם לעיכוב רב בהתנהלות מול רשם הקבלנים.

גם הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים אינה מקיימת בימי הקורונה וועדות פתוחות ולא מזמנת קבלנים אליה לצורך תשאול שאלות. כל הדיונים של הקבלנים שהיו קבועים בימים האחרונים נדחו למועדים בלתי ידועים. ולכן קבלן שהגיש בקשה להירשם ברשם הקבלנים וזקוק לוועדה שתדון בבקשה שלו לא יהיה לו תור לוועדה הפתוחה ולכן בהכרח הבקשה שלו תידחה לזמן לא מוגבל עד שהקורונה תעבור.

אך הוועדות הסגורות עדיין פתוחות כך שבקשות רבות לרישום קבלנים שמבוססות בעיקר על מגיש הבקשה שהוא מנהדס, הנדסאי או מנהל עבודה (ולא על שני בעלי תפקידים) בדרך כלל אינם צריכים לעבור דרך הוועדה הפתוחה אלא הסגורה ואז כן יש תשובות מרשם הקבלנים בעניין שלהם.

כמו כן, צוות העובדים של רשם הקבלנים עדיין פועל ומבצע עבודה בימי הקורונה. כך שאם קבלן הגיש בקשה לרשם הקבלנים הוא יקבל אישור שהיא התקבלה וגם מה חסר ומה נדרש כדי להשלים את הבקשה.

נכון להיות כל ההתקשרות עם רשם הקבלנים הוא באמצעות המייל בלבד בשל כך שאין קבלת קהל או שיחות עם המוקד הטלפוני של רשם הקבלנים

כתוצאה מכך שצוות רשם הקבלנים עובד נוצר מצב שמצד אחד אין הרבה בקשות חדשות שמוגשות לרשם הקבלנים אך יש צוות שלם שמוכן ומזומן לעבוד ואף לתת החלטות.

אז מה לעשות בימי הקורונה ?

לפני מספר ימים קבלתי החלטה מרשם הקבלנים שקיבל את הבקשה של לקוח שלי להירשם בפנקס הקבלנים. למה אני מספר לכם את זה? כי הגשתי את הבקשה פחות מחודש מאז קבילתי את התשובה מרשם הקבלנים. כדי לסבר את האוזן בדרך כלל בקשות שמוגשות לרשם הקבלנים מקבלים תשובות תוך 2-4 חודשים

לכן ניתן להסיק כי בקשות שמוגשות לרשם הקבלנים שאינם מצריכות את התערבות הוועדה הפתוחה, בעיקר בקשות שאינם מורכבות או שעשויות בצורה מקצועית מקבלות טיפול מהיר מאוד כי אין הרבה עבודה לצוות של רשם הקבלנים.

באופן אישי אני גם חושב שדווקא בימי הקורונה רשם הקבלנים והצוות שלו מטפל באופן מעט סלחני ומעביר בקשות יותר בקלות כדי לקדם בקשות ולמנוע את הגעתם לוועדות הפתוחות שכמו שאמרנו אינם פעילות היום.

סיבה נוספת מדוע כדאי להגיש בקשות דווקא בתקופה זו נובעת מהסיבה שאחרי שתקופת הקורונה תיגמר יהיה עומס בלתי רגיל וחריג אצל רשם הקבלנים כך שקבלנים יקבלו תשובות לאחר חודשים רבים. לכן כדי למנוע מצב נוראי שכזה של המתנה ארוכה אחרי ימי הקורונה כדאי ומומלץ להגיש את הבקשות עכשיו.

לסיכום

במידה ויש לכם בקשה לרישום קבלן רשום שעשויה על ידי עורך דין מומחה בתחום באופן מקצועי אז כדאי להגיש אותה דווקא בימים אלו  לרשם הקבלנים כי ככל הנראה היא תעשה ביותר מהירות וסלחנות לאומת התקופה שלאחר ימי הקורונה.

חשוב לזכור כי ימי הקורונה יסתיימו בסופו של דבר ולכן אנשים שהתאמצו והכינו בקשות לרשם הקבלנים דווקא בתקופה קשה זו יהיו מוכנים עם הרישיון שלהם וכאשר ימי הקורונה יגמרו אותם קבלנים יוכלו לקפוץ לעבודות ומכרזים חדשים בלי להמתין ובקלות רבה יותר.

עורך דין תומר סופר- רישום קבלנים צרו קשר בטל: 077-4564-770 בקרו אותנו בתאר: https://www.kablanvip.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב