דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שרציתם לדעת על מסכות פנים לקורונה 

מאת    [ 27/04/2020 ]

מילים במאמר: 779   [ נצפה 1052 פעמים ]

במידה ויצאתם לרחוב בשבועות האחרונים, בטח נחשפתם למצב שבו רבים נושאים על פניהם מסכות פנים וזאת בתגובה למשבר ה COVID-19 המוכר גם בשם קורונה. לא נופתע אם בשלב כלשהו ניסיתם לשים ידיכם על מסכה לפנים, ונתקלתם בתגי מחיר מוגזמים או בחוסר מסכות.

התפרצות הנגיף הפכה את מסכות הפנים לאחד המוצרים המבוקשים ביותר בכל העולם, מה שדחף יצרנים וספקים בכל העולם לדרוש מחירים גבוהים יותר.

למרבה הצער מגפת ה COVID-19 נחתה זה מכבר לארץ וזה מתורגם בין היתר בביקושי שיא למסכות פנים הגייניות. על מנת לקיים הגנה בצורה האפקטיבית והמקסימלית מול נגיף ה"קורונה", צריך לדאוג לנקיון והגיינה מוחלטת בין השאר בעזרת היעזרות במסכות נשימה.

במאמר זה באתר "מאמרים" תמצאו בצורה מורכזת את הטיפים שלא היה לכם את מי לשאול ורציתם לקרוא על מסכות פנים נגד וירוסים. כל הטיעונים הנכתבים במאמר זה הינם לשם ידיעה גרידא והם אינם יכולים להוות או נחשבים לחוות דעת מוסמכת או תחליף להתייעצות מעמיקה עם רופא.

מתחילת השנה המסיכות שודרגו למוצר מבוקש בכל אזורי העולם הנאבקות בהתפשטות וירוס הCOVID-19.

בימים אלו נכנס בארץ לפעולה פס ייצור עבור מסכות בתקן N95, וזאת לאחר הליך מזורז שיזם משרד הבריאות ובמהלכו נבחרה מפעלי "שיאון מדיקל" לספק את המסכות.

ע"פ הודעת החברה, המפעל החדש ייצר כ-2 מיליון מסיכות פנים מדי חודש, אם כי בחודש הראשון יוכל הקו לייצר 800,000 מסכות פנים בלבד, ובחודש העוקב 1-2 מיליון מסכות הגייניות.


לפניכם מצבור דברים חשובים אודות מסיכות המגן:

מסיכות הפנים זמינות לרכישה במקומות רבים, כולל באינטרנט.

המסיכות ההגייניות הינן מסיכות היגייניות המיועדות למנוע מעבר של חיידקים המרחפים באוויר ופועלת בתור מקור הגנה.

עד כמה שידוע, חיות מחמד דוגמת חתול או כלב, לפחות עקרונית לא אמורות להידבק או להעביר לאדם את וירוס הקורונה.

מסכות פנים נועדו בין היתר להעלים כמעט לגמרי את הנטייה לגעת עם הידיים בפנים.

נגיף הCOVID-19 נע מאדם לאדם דרך טיפות קטנטנות המותזות עקב שיעול, דיבור ולחלופין עיטוש.

לפני הקורונה התפרץ גם בארצנו, חפיסה של 10 מסיכות הגייניות לשימוש חד פעמי עלתה עשרה ש"ח, ופתאום הביקוש החריג העלימן מהחנויות ולמשך זמן מה, סכום זה הספיק לקניית שלוש מסכות, ובמקרים מסויימים - מסכה בודדת בלבד.

אם עד עתה עמדה לנו הזכות לבחור אם לשים מסיכה הגיינית כאשר אנחנו יוצאים דרך הדלת אל העולם בחוץ, עכשיו חל שינוי במדיניות הממשלה ונכנסה לתוקף תקנה לשים מסכה בכל יציאה למרחב ציבורי.

רוב מי שנדבקים בוירוס אינם יפתחו תסמינים, לא ידעו ובשום אופן הם לא ייראו חולים, ולמרות זאת הם בכל זאת מדבקים.

כדאי להגיד שנשמיות פנים מתפקדות באופן יעיל יותר כשלובשים אותן יחד עם הקפדה בכל הנוגע להגיינה בעקביות, ע"י פעולות כגון שטיפת ידיים והימנעות ממגע בפה ויתר אברי הפנים.

עדיף להסתייע במסכות פנים בעלות תקן של 95, כמו KN95, N95 ו-FFP2, בכל פעם שיוצאים מהבית או נמצאים במגע עם הסביבה.

לבישת מסכות הגנה עם שסתום אינו שומר על הסביבה ואף פולט אוויר ללא הפרעה ממי שחובש אותה, לכיוון מי שמסביב.

בנסיבות מיוחדות, כשאין לכם מסכות פנים, כדאי לשקול מחוסר ברירה ליצור מסכות לפנים שהכנתם בעצמכם.

מסכות פנים KN95 נועדה לצמצם את חשיפת הלובש אותה לחלקיקים קטנים הנמצאים באוויר. נשמיות בתקן זה מסננות בהצלחה את רוב החלקיקים באוויר, כ-95% מסך החלקיקים הגדולים מ- 0.3 מיקרומטר. מסכת מגן יכולה להחזיק בשימוש של עד כ-9 שעות וניתן לעשות בהן שימוש חוזר. מסכה זו מספקת הגנה דו כיוונית, אפילו על האדם החובש אותה ובנוסף על הסביבה וזהו בין היתר מה שהופך אותה למומלצת ביותר בנושא מגפת הCOVID -19.

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל האנשים מחויבים לחבוש מסכות פנים במרחב הציבורי, ובמיוחד באזורים בהם מתקיימת תנועה ערה של אנשים - וזה כולל רשתות שיווק ורשתות פארם, תחב"צ וסביבות עבודה.

מסכת פנים נגד חיידקים, או נשמית עם פילטר, יכולה לעזור בחסימת החיידקים אך למרבה ההפתעה היא פחות עוזרת למי שיש זקן. ממש כך - לבישת מסכות פנים ונשמיות אינה מסייעת לאנשים בעלי זקן או זיפים ארוכים.

לפי מכון דוידסון, שחקר האם מסכות פנים, כמו מסכות מגן נשימתיות, מועילות לאדם שחובש אותן להפיץ את המחלה ויכולות לשמש כמסכה נגד חיידקים, או מסכה לקורונה.
על פי מאמר שפורסם על-ידם, הדבקה טיפתית מתבצעת על ידי התעטשות או שיעול של אדם הנושא את הנגיף. בדרך כלל נוצרות טיפות באופן יחסי גדולות, שעלולות לעבור לאדם כלשהו (אם כי תיתכן גם הדבקה דרך משטחים).

עוד טרם שמדברים על מסכה נגד וירוסים, צריך לדאוג שמקפידים על כל כללי ההגיינה -לפני הכל שטיפת ידיים לעיתים תכופות ואם מתעטשים, לעשות זאת לתוך ממחטה או לכל הפחות לכיוון המרפק.

מסכות פנים להגנה על דרכי הנשימה והפה יעילות כנגד חלקיקים הנישאים באוויר, אך אינן מסוגלות להגן מפני גזים ואדים, ועל כן נמצאות בדרגה אחת מתחת למסכות גז ומסכות אב"כ כמו אלו שמשמשות את הצבא להתמודדות עם מתקפת חומרים כימיים.

ארגון הבריאות העולמי הנחה שרק מי שנדבק בנגיף אמור לחבוש מסיכה, מתוך במטרה לצמצם את הפצת הוירוס שיש לו - או לכל מי שבאים במגע קרוב עם בני אדם אחרים שנדבקו בנגיף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב