חישוקי הולה הופ ופוליפרו - כל המידע
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

חישוקי הולה הופ ופוליפרו - כל המידע 

מאת    [ 11/04/2020 ]
מילים במאמר: 814   [ נצפה 187 פעמים ]

 
 

כל מה שרציתם לדעת על חישוקי הולה הופ

סוגי חישוקים:

חישוק צינור רגיל, לרוב החישוק מיוצר מצינור השקיה בדרג גבוה (עובי דופן עבה) כל מנת למנוע שבירות וקיפולים, יש כמה דרכים לחבר את הצינור – הדרך הפשוטה והגרועה היא להשתמש במחבר שן פנימי (זה פשוט כל הזמן נפתח), יש אפשרות להכניס לתוך הצינור מקל עץ קצר שנכנס בדיוק לתוך שני הצינורות במקום החיבור ואז כדי לקבע את המחבר צריך או להבריג בורג קטן מכל צד או סיכה של רפדים מכל צד, רצוי גם למרוח קצת דבק מבפנים, אם עושים את זה טוב זה נשאר מחובר שנים רבות.

קישוטים, השיטה הפשוטה והיפה ביותר היא ללפף צבע בסיס שיכסה את כל השחור (למשל איזולירבנד צהוב) על זה מלפפים מדבקת טפט שגזורה לרוחב של כס"מ אחד ומדביקים ברווחים אחידים. כדי שהטפט ישאר דבוק ולא יפתח מהר מדי נהוג להדביק עוד שכבת סגירה אטומה של סלוטייפ דק שקוף.

עובי הצינורות הנפוץ הוא צינור 20 או צינור 25.

מה ההבדלים?

צינור 20 דק יותר וקל יותר ולכן יותר קשה ללמוד איתו למי שעוד לא יודע אפילו לסובב על הבטן אבל הרבה יותר קל ללמוד איתו תרגילים למתקדמים (למשל לסובב על היד או להעביר את החישוק תוך כדי סיבוב ממקום למקום בגוף).

צינור 25 עבה יותר (חישוק מתחילים), הוא כבד יותר ולכן מומנט הסיבוב שלו גדול יותר ופחות צריך להתאמץ כדי לגרום לו להסתובב על הבטן, ללמוד תרגילים מתקדמים זה פחות נוח כי הוא כבד ויכול להיות לא נעים. עובי 25 מתאים גם לי שרוצה לעבוד על חיזוק שרירי בטן בלבד ולא על טריקים.

חישוק מתפרק / מתקפל – למי שצריכה חישוק לטיולים ולא יכול להכניס חישוק גדול למטוס / רכבת הפתרון האידיאלי הוא חישוק מתקפל, יש חישוק עם צירים שמאפשרים לו להתקפל לצורת 8 ואז לצורת 0 קטן וכפול שנכנס למזוודה או חישוק עם שני צירים נפתחים שאפשר לפרק אותו לצורת שני קווים מעוקלים ואז להרכיב מחדש. הבעייתיות היחידה איתם היא שקשה לשמור עליהם בצורה עגולה מושלמת.

חישוקים מתקדמים העשויים מצינור פוליפרו  +  חישוקי HDPE 

אלה צינורות עמידים בפני לחצים גבוהים , מיובאים מחו"ל

בעובי צינור 3/4 אינצ = 20 ממ . עובי צינור 5/8 אינצ=16 ממ

חישוק פוליפרו מגיע בצבע צינור קבוע ובשלל צבעים (גם שקוף) ולכן לא צריך לקשט אותו והוא לא מתבלה כמו חישוק מלופף.

את החישוקים יש מטמפרטורה נמוכה או גבוהה מידי לשם אריכות חיו

ניתן לשפשף את החלק הפנימי של החישוק או להדביק סרט מחוספס כדי שיהיה נוח באחיזת החישוק בגוף

חישוק HDPE עשוי מחומר יותר דחוס מצינור הפוליפרו ומגיע בכל עובי וצבע .

החישוק הזה יציב יותר ופחות מהיר מפוליפרו, עדיף למי שעובדת לאט בתרגילים איטיים יותר, אפשר להגיד שהוא סוג של חישוק מעבר מרמה חובבנית לרמה מקצועית.

חישוק זה עשוי מצינור דחוס יותר ולכן עמיד יותר ופחות נסדק בתנאי קור אבל החיסרון שלו הוא שבתנאי חום הוא נהיה גמיש ופחות עמיד לשמור על צורתו העגולה.

פוליפרו יותר טוב בחום

HDPE  יותר טוב לקור

חישוק אורות – מדובר בצינור שקוף שלתוכו מכניסים חוט עם נורות קטנות, הנורות עובדות על בטרייה נטענת או מתחלפת, ניתן לקנות חישוק אורות פשוט שהנורות בצבע אחיד ואין להם מנגנון הבהוב או להשקיע ולקנות חישוק אורות בצבעים מתחלפים ומהבהבים באפקטים מרהיבים.

חישוקי לד תוצרת כחול לבן מהעוטף

ניתן להשכיר ,ניתן לרכוש לפי הזמנה אישית או לפי המלאי

מפרט טכני- חישוק לד

*החישוק עשוי  HDPE לבן

ניתן לבחור:

 *עובי צינור  16 מ"מ או 20 מ"מ

*הקוטר שנבנה בין  70 ס"מ עד 90 ס"מ לבחירת הלקוח

*החישוק מכיל בין 28- 32 נורות לד

*משקלו כ-260 גר' תלוי בגודלו

החישוק מתפרק מגיע עם  סוללה נשלפת  ומטען לטעינת הסוללה.

כדאי מאוד לשמור על החישוק מרטיבות או חום ברכב, שמש ישירה למשך זמן רב או לחץ כובד על החישוק.

זמן השימוש בחישוק לד פועל הוא כ 60 דק'. ניתן לרכוש סוללה נוספת

 

חישוק אש – מיוצר מחתיכות אלומניות מכופפות שאותן מרכיבים לצורת עיגול (משמש בעיקר למופעי קרקס ואש)

ראשי האש מתלבשים על מוטות אלומיניום קטנים המולחמים כלפי חוץ על החישוק ככה שהאש לא נוגעת בבטן. בחלק מהחישוקים הראשי אש מתברגים ואפשר לפרק אותם ולהרכיב לפי הצורך ובחלק הם מולחמים באופן קבוע לחישוק.

סגנונות שונים:

חיזוק שרירי בטן

סגנון זה מאופיין בסיבוב מתמשך באזור הבטן בלבד ולמשך זמן ארוך, נהוג להשתמש בחישוק עבה וכבד יותר, לדעתי עדיף להימנע מחישוקי פיטנס שהם כבדים מדי וקשים ועלולים להזיק לגב.

להטוטנות:

סגנון זה כולל תרגילים בחישוק אחד שניים או שלושה, התרגילים הבסיסיים הם העברת החישוק מהבטן לצוואר, לידיים ובחזרה ולמשל שינויים כיוון הסיבוב ועוד תרגילים מאוד יפים.

תת סגנון בלהטוטים הוא קונטקט, ניתן ללמוד לגלגל את החישוק על הגוף בצורה (זה נקרא בשפה ממקצועית 'רולים')

מולטי הופינג (ריבוי חישוקים)

סיבוב מספר רב של חישוקים במקביל על הרגליים, בטן, צוואר וידיים

זריקות

סגנון זה נפוץ בענף האתלטיקה, זריקת חישוק לגובה רב, ביצוע סלטה/גלגלון ותפיסה

 

גיל אינלנדר - 'קרקס בגיל' להטוטן


 לפרטים נוספים- 050-7675152


kirkasbegil@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב