דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שתי תחרויות יין יראליות דומות אבל מאוד שונות 

מאת    [ 27/03/2020 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 8832 פעמים ]

שתי תחרויות יין ישראליות – לא אותו דבר

שתי תחרויות התקיימו לקראת חג הפסח 2020, האחת BEST VALUE והשנייה טעימת יינות ישראל של "יין וגורמה" (אתר Winet). דווקא בימים אלו יש חשיבות גדולה לקדם יינות ישראליים מכל הסוגים – מהיקבים הגדולים שהם הכוח המניע של תעשיית היין הישראלית, וסביבם יקבי הבוטיק שמעניקים צבע ועניין, ומשפיעים גם הם על הגדולים. לפרוטוקול אני רוצה להוסיף, כי מדובר בשתי תחרויות עסקיות שהמארגנים מרוויחים מהן כסף. היושרה המקצועית והאמינות של עורכי התחרות, וכמובן הפיקוח, הם אלה שצריכים להיות הקו המוביל בבחירת היינות, ולא אינטרס אישי כזה או אחר. אני לא תמים,  ולצערי לא תמיד זה עובד. ציבור חובבי היין יודע כבר מזמן לזהות טוב מאוד, איפה נמצאים האינטרסים ומי מושך בחוטים.

BEST VALUE – יין טוב לא חייב להיות יקר

את תחרות BEST VALUE ואת הטעימה עבורה, מנהל אבי בן עמי (סטודיו בן עמי). מדובר בבחירת היינות שמעניקים את התמורה הטובה ביותר לכסף (עד 79 ש"ח). התחרות השנתית מתקיימת לפני חג הפסח, שהשנה מקבל משמעות קצת אחרת. דבר ראשון, אני שמח על כך שהתחרות התקיימה חרף המשבר וההגבלות החוקיות. מדובר בזרקור רציני, אמין ומאוד משמעותי ליקבים ששלחו את היינות לטעימה. העיתוי לפני פסח – חג קניות היין, אינו מקר. ככל האפשר גם השנה זה הזמן למלא את המלאי ביינות במחירים האלה. לחובבי היין הישראלי, זה הזמן להושיט כתף אמיתית ולעזור ליקבים למכור כמה שיותר יין במחירים שפויים וראויים, ואם אפשר ישירות מהיקבים, תוך עקיפת רשתות השיווק והזמנת משלוח עד הבית.

תחרות BEST VALUE מתקיימת כבר 12 שנים, ונחשבת לאמינה מבחינת צוות הטועמים, ארגון התחרות והפיקוח.  השנה נשלחו לתחרות 151 יינות ישראלים שמחיריהם בין 25 ש"ח ל-79 ש"ח. היינות נבדקו בטעימה עיוורת על ידי צוות של 20 שופטים, שכלל סומליירים, ייננים וטועמים מקצועיים. עצה שלי: שבו מול הרשימה, והרכיבו מארז של יינות שאתם לא מכירים, מיקבים אחרים, זני ענבים אחרים, ותטעמו ותחוו. ערכו רשמי טעימה והעבירו את הרשמים שלכם לחברים אחרים ברשתות החברתיות השונות (השתדלו להשתמש במונחים מקצועיים: חמיצות, גוף בינוני כבד או קל, אלכוהול משתלט, יין מאוזן, יין מתאים לאוכל מסוג… וכו'). אני מניח שתגלו יינות שיפתיעו אתכם ב- VFM שלהם, ואני בטוח שיהיו גם כמה יינות שלא יהיו לטעמכם. אבל זה כל העניין, לא תתאכזבו כמו מיין ששילמתם עבורו 200 שקלים.

 

טעימת יינות ישראל 2020 של "יין וגורמה" (אתר Winet)

את הטעימה ניהל יאיר היידו (כולם היו בניו). השנה מציינים 24 שנים למגזין יין וגורמה בעריכתו של עדי אבישר, שהפך בשנים האחרונות למגזין אינטרנטי בשם Winet. זו הפעם ה- 23 שהתקיימה טעימת יינות ישראל, אליה הגיעו מעל 200 יינות מעשרות מיקבי ישראל. 40 יינות זכו בתואר מצטיינים (90 נקודות ויותר), ו-24 זכו בציון הגבוה של 89.

אז קודם כל נברך את קוורטט הרי יהודה שקטף את הציונים הגבוהים ביותר, למעט יקב ספרה שלא שלח יינות לטעימה ולכן לא זכה. בציון 92 זכה בלאן דה קסטל 2018 ציון  92 קיבל גם יקב פלם עם קמליה בלאן 2018, 91 קטף יקב צרעה – הרי יהודה לבן 2018, ציון 93 לקסטל גראן וין 2017, ולצידו יקב פלם עם אותו ציון 93 לנובל 2016. 92 קיבל פטי קסטל משנת הבציר 2017, וציון 91 ניתן ליין הרי יהודה 2018 של יקב צרעה.

ממשיכים: אי אפשר תחרות בלי להזכיר את הייננים שנמצאים במילייה הנכון שלך או שלו. אז האחד והיחיד ויקטור שונפלד מיקב רמת הגולן קטף את הציונים הללו: 90 ל- ירדן פינו גרי 2018, ציון 90 קיבל ירדן קצרין שרדונה 2018, גם ירדן סירה כרם בראון  2016 וירדן כרם אלוני הבשן 2016, 90 לירדן מלבק 2016, וציון 91 קיבל ירדן רוזה מבעבע 2012.

היינן איתי להט – ציון 91 ללהט הלבן, ו- 90 ללהט אדום 2017. היינן עידו לוינסון מיקב ברקן-סגל: ציון 90 לבטא ריזלינג 2018, ו- 90 לסירה אשכולות שלמים 2017.  צוות הייננים של יקב טפרברג קטף ארבעה ציוני 90 פלוס: אסנס שרדונה 2018 קיבל 90, לגסי קברנה פרנק 2016 – ציון 92, פרובידנס 2016 – 91, ואסנס קברנה סוביניון קטף 90.

 יש כמובן עוד: כל אחד מהייננים של רקנאטי, כרמל, תבור ומוני, מהם קטף ציון אחד של 90 כי היה צריך. לסיכום: כתבתי רבות על תחרות זו, שמבחינתי הגיע הזמן לסיים אותה.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב