דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היקבים הישראליםי במלחמה 

מאת    [ 27/03/2020 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 8955 פעמים ]

עברנו את פרעה, הענף במלחמה, ובמלחמה כמו במלחמה

אז אישור מפעל חיוני התקבל, ויקבים ממשיכים לפעול, על פי ההגבלות כמובן. כל החוליות בשרשרת ממשיכות לעבוד: ייצור, ביקבוק, הובלה ומכירה, משלוחים, רשתות שיווק וחנויות יין. עכשיו מותר לספר כי לפני עשרה ימים, כשהחלנו להרגיש את הארומות של הסגר ושל המכה שענף היין הולך לחטוף, הקמנו קבוצת ווטסאפ קטנה של בעלי תפקידים בענף היין –  אנשי שיווק, מנכ"לי יקבים, בעלי יקבים, איש יחסי ציבור ומספר עובדי מדינה בתפקידי מפתח הקשורים לענף (חקלאות, תעשייה ומסחר, ובריאות). חברי הקבוצה החליפו דעות, והועבר בה מידע ללא ספינים ושמועות – מידע שכיוון לן איך לקבל "היתר שיוך מפעל לענפים חיוניים". הלחץ עשה את שלו, יותר נכון ההיגיון עשה את שלו, וההתלכדות נוכח המשבר של הענף צריכה להימשך בשיטת הסלמי; בשקט, בחוכמה, בחשיבה על הענף ולא רק על יקב ספציפי. ככה צריך לעבוד; לקבוע מספר מצומצם של מטרות שישפיעו על הענף למשך שנים ולא ייתנו מענה נקודתי.

המטרה הבאה: קרן ערבות הדדית על חשבון המדינה. בדיוק כפי שיש תקציב שנת שמיטה, כך צריך כרגע לדרוש שיהיה קבוע בחוק או בתקציב של משרד החקלאות, תקציב ייעודי לזמן משבר. לא תקציב חד פעמי אלא תקציב שיועבר כול שנה לטובת היקבים. את התקציב ינהל מנכ"ל מועצת גפן יין, כשעוגת התקציב תחולק על פי פרמטרים של קידום תצרוכת יין ישראלי בארץ בלבד. עזרה בעת משבר ליקבים רשומים וחברים, על פי תקנות היין שנקבעו, ושמירת האינטרס של ענף היין מול המוסדות. יש כרגע הזדמנות שיכולה למתג את ענף היין הישראלי אחרת, להעלות אותו מדרגה ולהכניס אותו לתודעה של בעלי התפקידים בממשלה. במקביל יש לבצע הערכה מחודשת לגבי התקציב שניתן על ידי המדינה והיקבים למכון היצוא לקידום יינות ישראליים בחו"ל (ארצות הברית), ולהעביר את יתרת התקציב לטובת קידום היין בישראל. אני מניח שמכון היצוא לא יאהב את הרעיון, אבל צריך להפקיע מהם את התקציב. זה לא שלהם, זה של היקבים, וכרגע כול נושא קידום היין בארצות הברית לא רלוונטי כנראה לשנתיים שלוש הבאות. את הכסף שיש בקופה, ומדובר בכמה מיליוני שקלים, לקחת עכשיו, ואם צריך אז לפנות לערכאות משפטיות ולבקש צו עשה וצו מניעה, על מנת שהכסף לא יועבר לצרכים אחרים של המשרד.

הענף במלחמה, וכמו במלחמה צחי דותן, מנכ"ל מועצת גפן יין, חייב וצריך לשמור על הענף; לנצל כל משאב, כל גורם ממשלתי, בלי סנטימנטים ובלי רחמים. לכנס את בעלי התפקידים במועצה יחד עם היועץ המשפטי, ולהחזיר את הכסף הביתה.

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב