דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול רגשי מרחוק ב skype בימי הקורונה 

מאת    [ 18/03/2020 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 1739 פעמים ]

אנו נמצאים בימי קורונה. ימים אלו הם לא צפויים, מעוררי חששות וחסרי וודאות. מטפלים וגם מטופלים, רגילים על פי רוב להיפגש בקליניקה של המטפל. במקרים בהם המטופל סובל מבעיה תפקודית המגבילה את יכולת התנועה שלו, יש המציעים טיפול בבית המטופל. אך כיום, עם נגיף הקורונה, לא ניתן להגיע לבית המטפל וגם לא לבית המטופל. אז מה עושים? 

אחד מסממני הבריאות הנפשית היא יכולת הגמישות וההסתגלות שלנו למצבים משתנים. מגפת הקורונה הפכה את כל שגרת חיינו על פיה, בכל השטחים ובכל המישורים. אין אפשרות גם אם נתעקש, לא לעשות שינויים המתבקשים במצב זה. אנו נדרשים להמנע ממגע, לשמור על מרחק ולהיפגש פחות. אך הצרכים הרגשיים שלנו במיוחד בתקופה זו, רבים יותר מתמיד.

הדבר נכון גם לאנשים בכלל האוכלוסייה שמצווים להימנע מיציאה שאינה לצורך מהבית, ובעבור מי שנמצא בבידוד בית, עוד יותר מכך. העידן המודרני על שפע הגירויים האין סופיים שהוא מציע, מאפשר לרבים מאיתנו לברוח ולהסיח את דעתנו ממצוקות ורגשות לא נעימים. בימים כתיקונם, אם רוצים לברוח למציאות שונה, אפשר ללכת לקולנוע, הצגה, ללכת לפאב, להיפגש עם חברים ועוד. כך עובר יום ועוד יום ללא טיפול שורש בבעיות האמיתיות שלנו. ההתנהלות הזאת עכשיו כבר לא אפשרית. נגיף הקורונה דחק אותנו לקיר. לרוב האנשים קשה מאד להיות לבד, בטח כשמדובר בתקופה בת שבועיים. 

ההימצאות לבד, ההפחתה המשמעותית בכמות הגירויים, והמציאות עצמה שמעוררת חרדה רבה ותחושת חוסר שליטה, מצריכים בחינה מחדש. בזמן הזה, טיפול רגשי מרחוק יכול לתת מענה משמעותי, לסייע בהפחתה של סטרס וחרדה, לתת כלים להתמודדות נכונה יותר, ותחושה שאיננו לבד, גם אם אנחנו נמצאים בבידוד.   

אז נכון, טיפול רגשי בסקייפ הוא טיפול שונה, טיפול מרחוק, אך יש לטיפול זה יתרונות שאינם קיימים בטיפול רגיל. אחד מהם היא האפשרות לקיים טיפולים גם בשעות שבדרך כלל לא מקובל לקיים בהם טיפולים. בדרך כלל שעות העבודה שלנו תחומות ומוגדרות היטב. אך כעת, כל שגרת החיים שלנו השתבשה, ומשאנו מצויים בבית, ולא יכולים להזמין אלינו אנשים הביתה, יש בטיפול כזה שמשאיר כל אחד מאיתנו בסביבתו הטבעית- הן את המטפל, הן את המטופל, הזמנה למפגש יותר טבעי ונינוח, יותר גמיש מבחינת שעות העבודה. 

טיפול מרחוק בבית מאפשר בימים של סגר והימנעות מהימצאות ברחובות שלא לצורך, לקבל מענה רגשי. הוא מתאים לכולם, גם לאלו מביניכם שנמצאים בבידוד בית. זה הזמן לטפל במצוקות רגשיות, נדודי שינה, לחץ, חרדה וכל דבר שדחיתם עד כה את הטיפול בו.

טיפול מרחוק נעשה כשאתם בבית שלכם, בסביבה הטבעית שלכם, וככזה הוא משתלב בחייכם באופן טבעי. אם עד היום לא היה לכם זמן להתמקד בעצמכם, הגיעה הקורונה ועצרה לכולנו את החיים. ניתן לנצל את פסק הזמן הכפוי הזה, במיוחד לאלו מכם שנמצאים בבידוד ביתי, להתבוננות פנימית וצמיחה רגשית.

לאלו מכם שסובלים מנדודי שינה עוד טרם הקורונה, ונמצאים בבית בשל פיטורין, חל"ת, ומעבר לעבודה בבית, זה הזמן לנסות להוריד הילוך ולאפשר לעצמכם ללכת לישון קצת מוקדם יותר. בכל זאת, חסכתם כמה שעות של הליכה או נסיעה לעבודה וחזרה ממנה. מומלץ מאד לא לשנות באופן קיצוני את שעות הערות והשינה. אם תקומו יום אחד בשבע, באחר בתשע, ותלכו לישון בשעות שונות, אתם עלולים לסבול עוד יותר מנדודי שינה מכיוון שהגוף אוהב יציבות בשעות הערות והשינה שלנו. לכן גם בימים אלו, מומלץ ללכת לישון ולקום בשעות קבועות.

בואו ננצל את הימים האלה להתכנסות ועבודה פנימית. כך החוסן הנפשי שלנו יגדל ונוכל להתמודד עם האתגרים שעוד נכונו לנו בצורה טובה יותר.

 

בברכת בריאות טובה

עו"ס ומטפלת בסטרס, חרדה נדודי שינה וטראומה


https://tipulbamercaz.co.il/


050-6998715




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב