דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרמטרים שכל יזם חייב להכיר 

מאת    [ 01/02/2020 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 1735 פעמים ]

עבור בעלי עסקים (כמעט בכל תחום: מסעדנות, מלונאות וכדומה) קיימת תחרות גדולה מאוד על קהלי היעד השונים. משום כך, פתיחת עסק אינה דבר של מה בכך, והיא צריכה להיות החלטה שנעשית לאחר בדיקות מעמיקות. לדוגמא:

  • פתיחת עסק מצריכה הון ראשוני גבוה, שכן עלות השכרת החנויות גבוהה יחסית. בעלי העסקים צריכים לקחת זאת בחשבון טרם פתיחת עסק. האם קיים התקציב הראשוני? במידה ולא, מהן האופציות העומדות לרשותם למקורות המימון. האם קיים תקציב חודשי עבור כלל הפעולות השוטפות עבור העסק? לשם כך מומלץ להיעזר ביועץ עסקי שיוכל לספק ייעוץ האם כדאי בכלל להיכנס לזה?, האם העסק עשוי להיות רווחי?, אילו מכשולים צפויים להיות בנושא הכלכלי וכיצד ניתן למזער אותם או אפילו להעלים אותם?.

  • פתיחת עסק מצריכה הגדרת קהל יעד ממוקד, ואוכלוסייה מגוונת יחסית: צעירים, מבוגרים, בעלי משפחות, רווקים, זוגות עם ילדים וללא וכדומה. ייעוץ עסקי מסייע בהחלטה על קהל יעד ממוקד, דבר המשליך על בחירת מיקום העסק (היכן מסתובב קהל היעד?, לדוגמא:  אם אני פותח פאב אדאג שיהיה במקום בו צעירים מסתובבים).

  • פתיחת עסק מחייבת למידה מעמיקה של המתחרים. לדוגמא אם אתה מעוניין להקים מסעדה בחוף הים, וכבר קיימות שם מסעדות, צריך ללמוד לעומק אילו מסעדות קיימות שם, במה הן חזקות ובמה חלשות. גם כאן יועץ עסקי יכול לסייע בניתוח, הוא לומד את העסק שלך ואת המתחרים בסביבה, ובודק האם כדאי ושווה להיכנס לשם, ומצייד אותך בכלים המתאימים על מנת לבדל אותך מהמתחרים ולהדגיש את הייחודיות שבעסק שלך. כמו כן, יועץ עסקי יכול לסייע לך בבחירת קונספט המסעדה, על מנת שלא יהיו 2 מסעדות אחת ליד השניה עם אותו הקונספט, מה שגורם לכך שגם קהל היעד מתחלק בינכם.

וכמובן יש בדיקות רבות ונוספות שיש לבצע טרם פתיחת עסק, מידע נוסף עליהם תוכל לקבל כמובן מהיועץ העסקי שילווה אותך.

כמו כן הקמת עסק חדש מצריכה השקעה של כסף, זמן ומחשבה והרבה אנרגיות ????. חשוב שהדברים הללו לא יושקעו לשווא ללא תמורה כלשהיא. בן אדם מגיע עם חלום להקים עסק, ומשקיע בו את כל כולו, אותו אדם רוצה להגיע למצב בו העסק שלו מספק מחזורים יפים של הכנסות ורווחים, והולך וצומח עוד ועוד עם הזמן.

לכן חשוב לבנות תוכנית עסקית יחד עם היועץ, לנתח את כלל ההיבטים העסקיים, להגדיר מטרה שאליה רוצים להגיע בסופו של תהליך (חשוב להגדיר את המטרה מדויקת ככול האפשר עם הגבלה בזמן). התוכנית צריכה להיות רשומה כך שיהיה נוח יותר לבצע אותה.

ההשקעה ביועץ עסקי שמגיע מבחוץ אומנם מצריכה כסף, אך היא השקעה משתלמת שאם מיישמים את ההחלטות שהוגדרו בתוכנית, ניתן לראות תוצאות יפות. חשוב לבחור ביועץ עסקי שאתם סומכים עליו, שיש לו ניסיון בתחום עם המלצות מוכחות, שהוא בקיא בתחום הניהולי, עסקי והפיננסי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב