דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בכאב באמצעות עיסוי 

מאת    [ 14/01/2020 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 1349 פעמים ]

בעולם בו אנו חיים אורך חיים יושבני לא מפתיע כי מחקרים מראים ש 70% מאוכלוסיית העולם סובלת מכאבים כרונים או תסבול מכאבי גב באיזשהו שלב בחייהם,

ויחד עם זאת עדיין אני רואה המון אנשים שממשיכים באורך החיים הזה ללא הבנה מה הנזק הגופני שחוסר תנועה גורם להם אז מה הפלא שלבסוף אותם אנשים נכנסים לאותה הסטטיסטיקה.

אך יחד עם הסטטיסטיקה עולה גם כמו הטיפולים המוצעים לציבור הפרטי החל מעיסוי שוודי, עיסוי רקמות עמוק, עיסוי לימפטי, עיסוי רפואי, לומי לומי, עיסוי ספורטאים, עיסוי בשיטת טריגר פוינט ועוד... 

לכן לא פלא כשאדם נכנס לסטטיסטיקת הסובל מכאב הדבר הראשון שעולה לו לראש זה "אני צריך עיסוי" והאמנם מחשבה זו נכונה מאחר ועיסוי אכן יכול לפתור או להקל על כאב מכאן גם עיסוי רפואי נכנס לתוכנית הלימודים בעת הוצאת תואר פיזיותרפיה, אך כמו כל דבר בחיים העיסוי צריך להיות מותאם לבעיה.

לרוב אדם אשר סובל מכאב והחליט כי הוא מעוניין ללכת לטפל בכאב באמצעות עיסוי ילך לספא הקרוב אליו ויחליט להתפנק בעיסוי עם ג'קוזי וחמאם אך לבסוף יתאכזב מאחר וירגיש כי אינם מטפלים בכאב שבעקבותו הוא הגיע ואף לרוב הנוהל של אותם מטפלים זה לא לגעת באזור כואב שמה לא יחמירו או שמה האדם יסבול ולא יהנה בטיפול.

אז מתי כן עיסוי יכול לאזור ולאילו סוגי בעיות?

לפרט את כל סוגי העיסוים יהיה ארוך מדי לכן נפרט את העיסוים היעילים ביותר ולאילו מגוון בעיות.

עיסוי רפואי - לעיסוי רפואי אין  הגדרה מוחלטת ולכן יכול להיות החל מטווינה ועד לעיסוי שוודי אך כאשר מדברים עליו מדברים על עיסוי לצורך ריפוי וזירוז זמן החלמה .

עיסוי לימפטי- בלוטת הלימפה  תפקידה לנקז נוזלים לכן כשיש הליך דלקתי לרוב בלוטות הלימפה יהיו מורגשות ומודלקות, עיסוי לימפטי תפקידו לסייע בסירקולציה של הנוזלים בגוף כאשר יש דלקת עיסוי זה יהיה היעיל ביותר לצורך טיפול בדלקת מאחר ויסייע בסירקולצית הנוזלים הדלקתיים ויזרז את הליך החלמת הגוף.

טווינא- טווינא עובדת על עקרון השיטה הסינית בעצם רק במקום להכניס מחטים לנקודות על המרידיאן נכנסים באמצעות עיסוי הטווינא ידוע כעוזרת בכאבי שרירים כרונים.

עיסוי בשיטת טריגר פוינט- הינה השיטה החדשה והמהפכנית של המאה ה-21 השיטת עובדת עפ"י נקודות (כווץ) בשריר השיטה התגלתה לאחר שהמון מטופלים שהגיעו לקבל זריקה ע"י הרופא הרגישו הרבה יותר טוב אחרי שמחט נכנסה לאזור הכאב אך לפני שהרופא נתן בכלל תרופה!

כתוצאה מכך ביצעו מחקרים וגילו כי נקודות הטריגר הינם כיווץ בסיסי השריר שגורמים לתגובה איסכמית (חנק) של השריר, כאשר לוחצים על הנקודה או מדקרים אותה מאלצית זרימת דם לשריר מה שלרוב פותח אותו והמטופל מרגיש הרבה יותר טוב.

יחד עם זאת אחד הדברים הכי חשובים בנושא הזה זה כאשר אתם הולכים לטיפול חשוב ללכת למטפל שמבין ומתמחה בטיפול בכאב, כאשר הולכים לספא או למישהו שמבטיח פינוק אותם אנשים מתמחים בלגרום לתחושת רגיעה והנאה ולא לטפל בכאב, לכן כשהולכים לעשות עיסוי לטיפול בכאב חשוב ללכת למי שמתמחה בתחום.

 

לסיכום: במידה ואתם סובלים משריר מכווץ טריגר פוינט זה העיסוי בשבילכם.

במידה ואתם סובלים מדלקת בשריר עיסוי לימפתי זה העיסוי בשבילכם (לאותו הרגע)

במידה ואתם סובלים מכאב כרוני אתם יכולים לבחור בין טווינה לבין טריגר פוינט.

 

 

 

 

הכותבת הינה ספורטתרפיסטית, חובשת ומאמנת כושר, בעלים של מעוז ספורט- קליניקה לשיקום ומניעת פציעות ספורט ועוסקת בשוטף בשילוב עולם הרפואה והספורט עם נסיון בעבודה עם קבוצות בליגת העל בכדורגל, חברות תעופה, ומלכ"רים שונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב