דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבנות מופע קרקס 

מאת    [ 11/01/2020 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 1727 פעמים ]

המאמר מכוון לבניית מופע קרקס באורך מלא (לרוב 45 דק') המתאים לשיווק בבתי ספר, מתנסים, מושבים, בתי כנסת וכו'.

אז כמובן שהבסיס של המופע הוא המיומנות שלכם, בין אם היא נושקת לכיוון הליצנות, פנטומימה, ריקוד או נגינה ובין אם היא נושקת לכיוון הג'אגלינג ואלמנטים של שיווי משקל, הבסיס הוא המיומנות אותה אתם מציגים ולטעמי ככל שיש יותר מיומנויות ככה המופע יהיה יותר מוצלח ומגוון.

לטעמי קשה לבנות מופעי קרקס עם מספר קטן של קטעים רצוי שיהיו לפחות 5-6 קטעים או יותר.

לפני שמתחילים להופיע בתור מופע מלא מומלץ לקחת כל קטע ולעבוד עליו, לחשוב על הזדמנות להזמין מישהו מהקהל, לבנות סיטואציות קומיות לבנות מהלך עניינים, איך פותחים את הקטע, מה קורה בו ואיך הוא מסתיים.

יש את סגנון הרחוב האירופאי שמתאפיין בבנייה ארוכה של הקטע ובסוף אחרי שסחטו לקהל את המיץ נותנים את הקטע שחייב להיות מאוד מרשים, יש אמנים שמושכים קטע אחד יותר מ-10 דק', מזמינים מתנדבים, נכשלים, מנסים ככה וככה שוברים כמה בדיחות וככה מושכים הרבה זמן, ויש את סגנון הבמה המקצועי יותר שמתאפיין בקטעים קצרים יותר עם בנייה, עם הומור והזמנת מתנדבים אבל בלי משיכת זמן מיותרת ולשם אני ממליץ לכוון גם למופעי רחוב.

- גובה, שימוש באביזר גבוה כמו חד אופן ג'ירף או סולם חופשי, או מגדל כיסאות, או רולה בולה בקומות או אפילו זריקת אביזר כלשהו לגובה רב, זה תמיד מרשים יותר.

- ייחודיות, מומלץ שיהיה לפחות אלמנט אחד שהוא ייחודי לאמן הזה, משהו שמבדיל אותו משאר למופעים, לרוב זה אביזר שהוא לא אלמנט קרקסי קלאסי אלא משהו שהוסב לשימוש קרקסי במופע.

- הזמנת מתנדבים, בין אם הם מבוגרים או ילדים, חייבים להיות לפחות שני קטעים כאלו, רצוי שהמתנדב יחזור לשבת בתחושה טובה ולא ירגיש שצחקו עליו.

- לא חייב אבל זה מאוד מוסיף עם למופע יש ערך מוסף, או שהמופע מאוד מצחיק, או שהוא חינוכי ונותן מסר לחיים, או שהוא קשור לתחום חיים מסויים שככה המופע מקבל ייחודיות נוספת.

אחרי שבנינו את הקטעים הגיע הזמן לחבר אותם עם סיפור מסגרת, הסיפור צריך לקרות כאן ועכשיו ולגולל בצורה קומית את ההתרחשות, דוגמאות לסיפורי מסגרת: האמן מקבל משימות למבחן או מתכונן למבחן או האמן צריך לבצע מטלות מאיזו סיבה או האמן הוא בכלל איש סאונד או מנקה שנאלץ להחליף את הלהטוטן שמודיע במפתיע שלא יוכל להגיע.

אחרי שהקטעים וסיפור המסגרת כבר גובשו צריך לדאוג לכמה פרטים טכניים שדורשים השקעה כספית:

1- סאונד, הסאונד צריך להתאים לסיטואציה, למשל מופעי יומולדת בפארק או מופעי רחוב דורשים בידורית נטענת חזקה וטובה (ומניסיון עדיף להביא 2 בידוריות, אחת כבידורית רזרבית). במידה והמופע מתוכנן לאולמות גדולים עם הרבה משתתפים כדאי להגיע עם 2 רמקולים טובים וחזקים, מיקסר קטן שמחבר בניהם ובין המדונה ואז הסאונד מספיק חזק ואיכותי לקהל של עד 500 אנשים אפילו.

* מי שהולך על זה ברצינות צריך כבר מההתחלה להשקיע במערכת טובה ויקרה, כולל מדונה איכותית וכבלים רזרביים כי תמיד יכול להיות משבר סביב עניין המוזיקה.

2- תלבושת ותפאורה, המופע נראה הרבה יותר מקצועי עם האמן מגיע עם לבוש מיוחד, משהו בסגנון שמתאים לאמן ולסיפור עם השקעה עד לפרטים הקטנים, נהוג גם לקנות סוג של שטיח או לינולאום לרצפה וגב במה בנוסף לאביזרים שמסודרים במקום בצורה שגם היא חלק מהתפאורה.

מקווה שעזרתי, לקריאה נוספת על בניית קריירה בתחום הקרקס כנסו לקישור.

 

גיל אינלנדר - 'קרקס בגיל' להטוטן


 לפרטים נוספים- 050-7675152


kirkasbegil@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב