דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשר רב דורי 

מאת    [ 10/01/2020 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 1434 פעמים ]

קשר רב דורי הינו גשר בין דורי המחזק את מערכת הקשרים בין ילדים ובני נוער לבין האוכלוסייה המבוגרת, באמצעות הסביבה הטכנולוגית.

בשנים האחרונות מושם דגש רב על הנושא של קשר רב דורי ועל התרומה של קשר זה, הן עבור ילדים והן עבור האוכלוסייה המבוגרת. כחלק מכך, משרד החינוך יצא עם תוכנית ייעודיות אשר מטרתה לקרב בין ילדי בית הספר לבין אזרחים ותיקים. לאחרונה, אף שודרה בערוץ "כאן אחת עשרה" תוכנית דוקו ריאליטי, אשר עסקה בנושא של קשר רב דורי, ע"י מעקב אחרי גן ילדים אשר הוקם בבית דיון מוגן וכלל עשרה ילדים בני ארבע ועשרה קשישים. הסדרה בדקה ואף הגיעה למסקנות חיוביות לגבי התרומה של נוכחות הילדים וחברתם לקשישים, אשר הראו שיפור הן הבחינה הפיזית הן מהבחינה המנטלית והן מהבחינה הקוגניטיבית.

התוכנית של משרד החינוך כאמור, גם משרד החינוך יצא בתוכנית ייעודית המפגישה תלמידים עם אזרחים וותיקים, במסגרת תוכנית קשר רב דורי, התלמידים מלמדים את האזרחים הוותיקים, מיומנויות שונות במחשב ובשלב השני של התוכנית, מתקיים דיאלוג ועבודה משותפת בין התלמידים לאזרחים הוותיקים, כאשר המטרה היא לתעד סיפורי מורשת.

מטרות תוכנית קשר רב דורי היא ליצור שיח בין התלמידים לאזרחים הוותיקים, לחבר את התלמידים לאוכלוסילה המבוגרת: סיפורי מורשת המסופרים על ידי האזרחים הוותיקים, לתת לאזרחים הוותיקים כלים לעבודה עם מחשב ולחזק ערכים שונים אצל התלמידים כמו: הקשבה, סובלנות ותרומה לזולת.

התוצאות החיוביות כאמור, אלו הם רק חלק מהמיזמים אשר יצאו בשנים האחרונות על מנת לחזק את הנושא של קשר רב דורי. כל המיזמים אשר יוצאים אל הפועל במטרה לחזק קשר רב דורי, מגיעים למסקנה אחת משותפת, שקשר רב דורי, יכול לתרום הן לדור הצעיר והן לאוכלוסייה המבוגרת. לכן, לא מין הנמנע שבשנים הקרובות נראה עוד ועוד פרויקטים סביב הנושא של קשר רב דורי.

לסיכום ניתן לומר שיש הרבה יתרונות לתוכנית קשר רב דורי:


לתלמידים – התוכנית מאפשרת לנוער להפוך למורים ומנחים צעירים בטכנולוגיה, לפתח כישורי הנחייה, מנהיגות. היא מסייעת בגיבוש זהות אישית תוך חיזוק ערכי שיתוף וההתנדבות, התרומה וקבלת השונה – כל אלה יסייעו לבני הנוער, במציאת תפקידם ומקומם בקהילה בה הם חיים.

למבוגרים – ניתנת ההזדמנות לגלות את חידושי הטכנולוגיה, ואת היישומים המעשיים. מיומנויות שיאפשרו להם תפקוד מיטבי בחברה המודרנית. כמו כן התוכנית מאפשרת להם לתרום מניסיונם ולהעביר הלאה את מורשת הדורות.

קורת גג - בניית אתרים, המרכז לאדריכלות העסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב