דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחיקת בי די אי שלילי 

מאת    [ 16/12/2019 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 1606 פעמים ]

מחיקת בי די אי שלילי 

בי די אי בכלל ובי די אי שלילי בפרט אינם נולדים בחלל ריק. בשיתוף פעולה עם בנק ישראל, לכל אזרח בגיר בארץ יכול להיקבע ציון המקושר לפעילות פיננסית. לציון הזה יש משמעות לא רק בניהול חשבונות אלא גם בפעולות באשראי, הלוואות ומשכנתאות. אם נמסר לכם שאינם יכולים לממש את זכותכם למשכנתא או הלוואה בגלל שיש לכם בי די אי שלילי, כדאי שתדעו כל מה שצריך לדעת על מחיקה. אז מהי מחיקת בי די אי שלילי, האם זה אפשרי, תוך כמה זמן מתבצעת המחיקה ומי יכול לסייע בזה? אלה הפרטים החשובים.

יש לי בי די אי שלילי, מה זה אומר

על פי חוק נתוני האשראי, כל אחד שמבקש הלוואה פועל כיום בשוק תחרותי. כלומר, חברות האשראי והבנקים מתחרים האחד בשני במתן פתרונות אשראי. ציון בי די אי נועד למלווה, בכדי לדעת האם ההתנהלות הפיננסית עד כה הייתה טובה. ציון שלילי של BDI למעשה מבוסס על נתונים שנאספו עד כה. אם התאספו אינדיקציות לכך שבחשבון או בהתנהלות הפיננסית יש היבטים לא כל כך טובים, הציון עשוי להיקבע כשלילי. משמעות הדבר היא כי יתכן ותקבלו סירוב לקבלת הלוואה או מוצר פיננסי הנחוץ לכם.

על מה מבוסס BDI מתי נדרשת מחיקה

הציון מבוסס על כל מיני נתונים שנאספו עד כה. למשל, אם לקחתם בשנים האחרונות הלוואות, דרך בנק ישראל מעבירים מידע ללשכות האשראי. לכל אדם ישנה רשימה של סכומי כסף שלווה בשנים האחרונות. נאספים גם נתונים אודות ערבויות. פעילות בחשבון. קים מידע אודות פעילות בשיקים, שיקים חוזרים, הרשאות לחיוב חשבון, חשבונות ששולמו או לא שולמו בזמן. כל המאפיינים הללו נלקחים בחשבון ביחד, עם נתונים מלשכות הוצאה לפועל, פשיטות רגל וכדומה. כל זה מביא לציון BDI שלכם. מכך ניתן להבין שמחיקה של המדד השלילי עשויה להידרש כאשר נמסר לכם שאינם יכולים לבצע פעולה כלשהי, בגלל התוצאות שמגיעות מבי די אי.

האם BDI חשוף לכל

על פי חוק נתוני האשראי, רשאי גוף פיננסי לבקש את אישורכם לקבל מידע מ-BDI. כלומר המידע שלכם, חיובי או שלילי, לא חשוף לכל אבל אתם עשויים להידרש לתת הסכמה לחשיפת המידע. ברור שמי שירצה לקבל הלוואה למשל, יצטרך לחתום על מתן אישור לקבלת נתוני בי די אי.

במקרים מסוימים, יש נתונים שהם חשובים לנותני אשראי, כאשר הדבר עשויים להעיד על קושי בפירעון התחייבויות. לכן, ברור שמי שמוגבל על ידי הציון השלילי ירצה לדעת האם וכיצד ניתן לבצע מחיקה.

כמה שנים הנתונים נשמרים במאגר

הנתונים השונים נשמרים במאגר לאורך זמן, אך לא בלי גבול. אם מגישים בקשה לקבלת הדוח, הנתונים שנרשמים בו כוללים עד שלוש שנים אחרונות. כלומר, אפילו אם לבנק ישראל יש נתונים מתקופה קודמת, הוא לא יעביר אותם. והמשמעות היא שלאחר 3 שנים, הנתונים שהביאו לבי די אי שלילי בעצם נמחקים ו"נעלמים".

איך מבצעים מחיקה הרצויה לכם

מכיוון שדרושות כמה שנים עד שנתונים שליליים (או חיוביים) בעצם ימחקו מאליהם, נדרשת פעולה יזומה. אם אתם סבורים כי הציון השלילי שקבעו בשבילכם ב-BDI אינו מוצדק ואינו הגיוני, אפשר לבדוק את הנושא. מה שצריכים לעשות זה להפיק את דוח נתוני האשראי שמגיע לכם פעם בשנה בחינם. את הדוח הזה מעבירים לחברה של יועצים פיננסיים אשר מתמחה בבדיקת התנהלות פיננסית. על פי ניתוח הנתונים וניתוח התנהלותכם ניתן להגיש בקשה למחיקה של בי די אי שלילי.

 

אשלי כהן bdi
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב