דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחק הצבעים לילדים 

מאת    [ 27/11/2019 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 1904 פעמים ]

 

 

 

1. שימוש במחשב ע"י ילדים

ילדים רבים מבלים כיום שעות רבות מול המחשב בגלישה, ובמשחק במשחקי מחשב. הורים רבים מתמודדים עם שאלות לגבי שימוש נבון ותואם גיל באינטרנט, ברשתות חברתיות, ומשחקי המחשב. בשנים האחרונות הנושא "מה ההורים יכולים לעשות כדי למנוע שימוש מוגזם במשחקי מחשב" עלה לדיון בתקשורת ונערכו מחקרים בנושא. מחקרים שנערכו לאחרונה מראים כי לא קיים קשר מובהק בין משחקי מחשב אלימים ואלימות ותוקפנות בקרב ילדים ומתבגרים וכי הם מהווים רק חלק מתמונת עולם יותר רחבה של הנער והגורמים המשפיעים עליו (2012, Ferguson, San Miguel, Garza & Jerabeck). התשובה לשאלת השפעתם של משחקי המחשב, הינה מורכבת.

חשוב לזכור שמשחקי מחשב יכולים גם להועיל. יש מגוון עצום של משחקי מחשב לגילאים שונים. במשחקי מחשב אפשר למצוא את האפשרות לפריקת לחץ, שיפור של יכולות קוגניטיביות שונות ולמידה של אסטרטגיות חשיבה ופתרון בעיות. בנוסף, עבור ילדים מסוימים משחקי המחשב מספקים פלטפורמה לביטוי, העצמה, הקניית מסוגלות. משחקים רשתיים / חברתיים יכולים לעזור לילדים בפיתוח אינטראקציה חברתית.

השפעות חיוביות של משחקי מחשב נמצאו בשני מחקרים אשר נערכו בשנים האחרונות. המחקר הראשון שנערך באוניברסיטת טקסס (Ferguson & Rueda, 2010) בדק השפעה של חשיפה קצרת טווח וארוכת טווח למשחקי מחשב על התנהגות אגרסיבית, רגשות עוינים ודיכאון. בניסוי שנערך צעירים התבקשו לבצע משימה מתסכלת ואז חולקו באופן רנדומאלי לשחק במשחקי מחשב במספר קבוצות ניסוי וביקורת שונות. התוצאות הראו שלא הייתה השפעה למשחקים על התנהגות אגרסיבית. המחקר השני (Ventura, Shute & Zhao, 2012) מצא כי צעירים המשחקים במשחקי מחשב בתדירות גבוהה הראו התמדה רבה יותר והשקיעו זמן רב יותר בניסיון לפתור בעיות וחידות קשות לפתרון אשר ניתנו להם.

המחשב והאינטרנט מזמנים ללא ספק אינסוף כלים בעלי ערך של ממש - אפשרות לאיסוף מידע, אופן התקשרות נוח, תוכנות לעריכת תמונות וסרטונים, כתיבת מוזיקה, משחקים ובגיל מבוגר יותר למשחקי רשת. השימוש במחשב על ידי ילדים ובני נוער, הפך כבר מזמן לנקודת חיכוך קבועה בבית ולנושא המטריד הורים רבים.

 

2. חיפוש אלטרנטיבה חלקית למשחק במשחקי מחשב

נכדי בן השש משחק בטבלט שלו מעל לשעתיים ביום. העוצמה של משחקי המחשב נעוצה באינטראקטיביות שלהם. בנוסף, המשחק מזמן שפע של גירויים. לכן קשה לסבא להגיד לנכד 'אל תשחק יותר משעתיים ביום'. לאחר ניסיונות בתוכנות שונות מצאתי ש"משחק הצבעים לילדים" כפי שהצגתי את התוכנה לנכדי, משחק שהינו בעצם תוכנת הציור הדיגיטלית והחינמית Painnt , ולמרות שהממשק בה בשפה האנגלית, משמשת לו כאלטרנטיבה חלקית למשחק במשחקי מחשב.

"משחק הצבעים" מיועד לילדים שיש להם גישה למחשב PC או לטבלט או לסמרטפון. השימוש פשוט, ודורש הדגמה והסבר של מספר דקות.הילדים מקבלים אפשרות לקחת צילום מגלריית התמונות של מחשב PC או מהטבלט או מהסמרטפון, ולהפוך אותה לעבודה צבעונית תוך דקה. כולל אפשרות להדפסה או שיתוף עם חברים.

"משחק הצבעים" שהינו תוכנה חינמית בשם פיינט - Painnt הוא עורך צילומים משוכלל. המסוגל להפוך את התמונות ליצירות מופת של אמנות, או תמונות מצוירות מדהימות. הילדים לא יודעים שהם יוצרים אמנות דיגיטלית, אך חלקם מתאהבים ב"משחק הצבעים"!

ב"משחק הצבעים" יש למעלה מ-1000 פילטרים, החל מאמנות קלאסית (עם סגנונות ואן גוך או פיקאסו) שניתן למסגר ולתלות, כולל שרטוטים מצוירים ששייכים ממש בספר קומיקס. כולל ספר קלאסי, קומיקס, מודרני, מופשט ופסיפסים. יש תצוגה מקדימה של הגדרות וכוונון לילדים בוגרים יותר ,ומאפשר קבלת תוצאות מגוונוות יותר.

"משחק הצבעים" עורך את התמונות תוך שימוש באלגוריתם של אינטליגנציה מלאכותית (AI). התוצאה יצירת תוצאות ציור ריאליסטיות וסרטים מצוירים מדהימים. תוכנה חינמית זו מגבילה את רזולוציית הפלט ומוסיפה סימן מים; ניתן לבטל את המגבלות תמורת תשלום לא גבוה.

 

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  ------------herzli99@gmail.com----------------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב