דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על ההבדל בין מצלמות Mirrorless למצלמות - DSLR 

מאת    [ 17/11/2019 ]

מילים במאמר: 1262   [ נצפה 4046 פעמים ]

מה זאת מצלמת ריפלקס (DSLR)?

מצלמת ריפלקס היא למעשה מצלמה דיגיטלית עם עדשה יחידה.  זה אומר שאתה משתמש בחיישן דיגיטלי ולא בסרט ישן.  SLR הוא קיצור לSingle Lens Reflex, המציין שהוא כולל עדשה יחידה ומצלמת ריפלקס. האור שנתפס על ידי העיינית נכבה לאחר שמקבל השתקפויות רבות מהרכיבים במצלמת ה- DSLR.   המראה ממוקמת במצלמה מאחורי העדשה בזווית של 45 מעלות ואור עובר דרך העדשה למראה.

האור נכנס מהמראה לתוך העינית ומאפשר לראות איזו תמונה צילמת.   על ידי לחיצה על התריס כלפי מטה, המראה מתהפכת. מיד לאחר מכן האור עובר דרך התריס אל החיישן לפי מספר הפעמים שנקבע על ידי מהירות התריס.

 

מה זאת מצלמה נטולת מראה (Mirrorless)?

אפשר להבין מהשם של המצלמה (Mirrorless) שבמצלמה הזאת אין מראה כמו במצלמת הריפלקס, שהיא מרכיב משמעותי במצלמות DSLR.

כאן חיישן ההדמייה נחשף ללא הפסקה לאור.   אם נשווה את המנגנונים של שניהם אז הMirrorless היא פשוטה יותר. בכדי לפשט את ההסבר- האור עובר אל חיישן התמונה דרך העדשה.   יש עיינית אלקטרונית במקום אופטית המשכפלת את חיישני התמונה.

מכיוון שמצלמות אלה הופיעו אחרי מצלמות ה- DSLR  הן פשוט נקראו ללא מראה כדי למשוך את תשומת הלב להבדל העיקרי ביניהן.

 

9 הבדלים בין Mirrorless ל- DSLR

מצלמות ללא מראה הופיעו לראשונה לפני כמעט עשר שנים. עם זאת, לאחרונה הן התחילו לצבור פופולריות בשוק של צלמים מתחילים. רוב החברות הגדולות שהתמחו בייצור מצלמות DSLR, עברו למצלמות ללא מראה.

בפירוט הבא ננתח כמה מהבדלים הבולטים שכדאי לך לדעת לפני שאתה קונה מצלמה, שנתחיל?

 

1. גודל ומשקל

איפה ומה מצלמים? ברוב המקרים אתה לוקח את המצלמה שלך לכל מקום, זו הסיבה שהיא צריכה להיות ניידת וקלה לנשיאה.   ככל הנראה, ההבדל החשוב ביותר בין DSLR לMirrorless הוא הגודל שלהן.   כפי שכבר ניחשתם, מצלמת DSLR בבנייתה די גדולה ואינה קלה כמו מצלמת Mirrorless.   

בגלל מספר סיבות טכניות של חלקים בתוך המצלמה כמו: מראת פוקוס אוטומטית משנית או כל מיני חלקים אחרים במערכת המיקוד האוטומטי, DSLR תמיד תיהיה כבדה בהרבה. היתרון החשוב ביותר של המצלמה נטולת המראה הוא הניידות שלה. לכן לצלמים עדיפות משמעותית לMirrorless כשמדובר בניוד.   זה משמעותי במיוחד לאלו הלוקחים איתם מצלמה לכל מקום.

בעקבות ה- DSLR הכבד, אתה עלול לחוש אי נוחות לאחר כל יום צילום.   גם עדשות הMirrorless עצמן קטנות מהעדשות של ה- DSLR, כך שתוכלו להכניס כמה מהן בקלות לתיק.

 

2. עדשות

מותגי ה- DSLR מספקים מבחר עצום של אביזרים ועדשות, חדשות ומשומשות, ממבחר חברות וסוגים רב יותר. הם גם מציגים מגוון רחב של עדשות נפוצות ספציפיות, כמו עדשות All-in-One או 50 מ"מ הקלאסיות ועוד עדשות משומשות.  הדבר כמובן נובע מהעובדה שהן קיימות יותר זמן בשוק ולכן במשך השנים גדלו המוצרים והאפשרויות וכיום יש בהחלט מגוון רחב.   מצלמות נטולות מראה גם דורשות עדשות שונות, אך הן מודרניות יותר ולכן עדיין נמצאות בפיתוח.

למרות שהמותגים חסרי המראה משיגים הישגים רבים, הם עדיין בתחילת דרכם ויש עוד מה לשפר. אבל לעת עתה, עדשה מסוימת של מצלמה נטולת מראה לא בהכרח תתאים לכל שאר הדגמים.

אותו דבר אפשר להגיד על כמות האקססוריז שיש לDSLR לעומת הMirrorless.

אז לפני שאתה רוכש מצלמה נטולת מראה, וודא שהיא תואמת בדיוק לעדשות הקיימות שלך.   לעתים קרובות נשאלת השאלה האם ניתן להשתמש בעדשות DSLR במצלמה נטולת המראה?   אז התשובה היא שזה אפשרי אם ההברגה במצלמה תואמת לעדשה, או אם קיים מתאם הרכבה מתאים.

 

3. צליל תריס

על ידי לחיצה על כפתור הצילום במצלמת DSLR, המראה בתוך המצלמה מתהפכת כדי לחשוף את החיישן- פעולה זו יוצרת צליל.  צליל זה מוכר לנו ואולי אפילו נעים לחלקנו. עם זאת, ישנם כמה מצבים בהם חרישות נחוצה.

לדוגמה, במקרים מסוימים, צליל התריס עלול להסיח את תשומת הלב או להפריע בצילום כנסים או במצבים בהם מצולם במקביל לתמונות צילום וידאו וצריך לשמוע את המרואיין או שלצלילי הרקע יש חשיבות.   מכיוון שאין למצלמות הMirrorless  מראה הפוכה הן אינן עושות צליל זה ולכן בקטגוריה זו הן מובילות.

 

4. חיי סוללה

באשר לחיי הסוללה של DSLR ומצלמות Mirorrless, כאן מצלמות הריפלקס מנצחות ומאפשרות שעות צילום רבות יותר וכמות תמונות רבה יותר לבטריה.   אם מדברים על מירורלס ראשית נציין שהסוללה קטנה ביחס למצלמות הריפלקס והן לא מחזיקות לאורך זמן, בעיקר בגלל סיבה פיזית - גודל המצלמה עצמה. שנית, מצב התצוגה החיה פועל 100% מהזמן. באופן כללי, המצלמה נטולת המראה מצלמת כמה מאות תמונות בטעינת סוללה אחת והיא עושה את ההבדל הגדול בין DSLR הישנה למצלמה נטולת מראה. ל- DSLR, לעומת זאת, יש סוללות גדולות יותר.

הפער בין ה- DSLR למצלמה נטולת המראה מצטמצם, אך לרוב ה- DSLR יש עדיין סוללה חזקה פי שניים. חשוב לזכור שמספר הצילומים עם מצלמה נטולת מראה מוגבל בגלל הסוללה החלשה. בעזרת DSLR ניתן לצלם אלפי תמונות מבלי לטעון.

מי שמצלם צילומי תדמית ונמצא יום ארוך מחוץ לבית יעריך נתון זה מאוד.

 

5. איכות תמונה

אתה יכול לקבל תמונות מדהימות גם עם DSLR וגם עם מצלמות Mirrorless.   כיום היצרנים מציידים את המצלמות שלהם עם חיישני Full frame מהשורה הראשונה. כתוצאה מכך, באמצעות מצלמות עם הגדרות דומות ומפרטים טכניים, אתה מקבל את אותה איכות תמונה.

לסיכום, אני יכול לציין כי ההבדל בין המצלמות מבחינת איכות תמונה כמעט זניח.

 

6. תצוגה מקדימה

ב- DSLR יש עיינית אופטית.   מבעד לחלונית המצלמה, תוכלו לראות את התמונה שאתם הולכים לצלם מתוך השתקפות מראה על העולם.   דרך עינית זאת קשה להבין כיצד התמונה הסופית תצא מכוון שזאת עינית אופטית.   בכדי להתאים את החשיפה עליך להסתכל על מד המצלמה או על LCD במצב תצוגה חיה.

במצלמות Mirrorless, מדובר בסיפור אחר לגמרי.   קיימת עינית אלקטרונית קטנה המאפשרת לנו לראות את מה שחיישן המצלמה רואה, כך אפשר לראות מראש מה אתה הולך לצלם.   אם יש בעיות עם איזון אור לבן, רוויה או ניגודיות, כל זה תוכלו לראות ישר על המסך.  ישנן גם מצלמות ללא מראה המצוידות בעינית אלקטרונית (EVF) המדמה את העינית האופטית.

 

7. איכות הוידאו

בימינו, לכל המצלמות יש פונקציית הקלטת וידיאו.  יחד עם זאת, כשצריך לבחור בין ריפלקס למירורלס כדאי לשים לב לאיכות הסרטון שאתה יכול לקבל.  למרות שיש לך גישה למבחר עדשות ענק למצלמות DSLR, לא כולן מאפשרות לך להקליט סרטונים באיכות גבוהה. אם תרצו להקליט בפורמטים של 4K או Ultra HD, תצטרכו לרכוש דגמים יקרים באיכות גבוהה. באשר למצלמות מירורלס, אתם יכולים להשיג תוצאות מצויינות גם עם אפשרויות לא יקרות.

 

8. מהירות צילום

מצלמות המירורלס הן קצת יותר טובות מהמתחרה שלה.   הסיבה לכך היא שעם כל צילום המראה במצלמת DSLR נעה כלפי מעלה וחוזרת למקומה, מה שמגביל את המהירות.

 

9. מחיר

באשר ליחס בין איכות ומחיר, DSLR טובים יותר.   אם נשווה את המחירים של DSLR לעומת מצלמות Mirrorless, טווח המחירים של שתי המצלמות נע בין 1500ש"ח ל 13000ש"ח.   עם זאת, עליך לקחת בחשבון את העובדה שהמחירים לא תמיד תואמים את מפרטי המצלמה. 

בהשוואה בין מצלמות נטולות מראה לעומת ריפלקס, רוב גופי המצלמה המקצועיים דומים.   לא משנה אם מדובר בריפלקס או במצלמה נטולת מראה, תקבלו את אותו מערך המאפיינים יחד עם פונקציונליות וביצועים זהים במחיר כמעט זהה.   ההבדל מורגש כשמדברים על דגמים זולים יותר- אתה יכול לקנות מצלמת DSLR ברמה נמוכה עד בינונית בסכום של כ-$500 ויש לך מגוון של מצלמות ומאפיינים טובים.

לעומת זאת, המצלמות הזולות יותר במצלמות נטולות מראה הן בדרך כלל ללא חיי סוללה טובים וגם העינית פחות טובה.   חוץ מזה, ייתכן שתצטרך להתפשר על הרזולוציה. שזה בדרך כלל לא שיקול משמעותי לאנשים שרוב התמונות שלהם מיועדות לשיווק באינטרנט.

 

אז באיזו מצלמה עליך לבחור?

כאן אני משאיר את ההחלטה בידיים שלך.  אחרי הכתבה ופירוט ההבדלים עליך להבין איזו מצלמה תשמש אותך בצורה הטובה ביותר לצורך הספציפי שבו אתה משתמש במצלמה.

לי אישית יש את שני סוגי המצלמות וכל אחת מהן אני לוקח לשימוש אחר.   מרוצה משתיהן ושמח על הבחירה לא להתפשר באיכות בצילום יחד עם הנוחות האישית שלי.

בהצלחה!

 

יריב ווינברג הוא בעלים של העסק - סימנים הפקות.


העסק מתמחה בצילומי תדמית, צילום כנסים, סרטוני אנימציה, צילום אירועים ועוד.


הפקות וידאו וסטילס.


יריב בוגר בצלאל, עוסק בצילום כבר מעל 18 שנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב