מיומנויות במכירות - כשרון או ניסיון?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיומנויות במכירות - כשרון או ניסיון? 

מאת    [ 13/11/2019 ]
מילים במאמר: 521   [ נצפה 83 פעמים ]

 
 

מכירות – כשרון או ניסיון?

קיימת דעה רווחת בציבור שיש אנשים ש"יש להם את זה", כאלו שיכולים למכור כל דבר לכל אחד, ויש מנגד אנשים שפשוט אין להם את זה, שלא יודעים איך למכור. המציאות מוכיחה שיש כאן טעות של ממש. אפשר ואף צריך ללמוד איך למכור, שכן, קיימות שיטות וטכניקות מתקדמות ביותר אשר מסבירות באופן מובנה בעזרת בסדנת מכירה, בדרך של צעד אחר צעד את כל סודות המכירה.

נדמה כי תמיד טוב שיש למוכר כשרון למכור, אך בפועל, מגלים פעמים רבות, כי דווקא אותם מוכרים כישרוניים בעלי בטחון עצמי מופרז מפספסים לקוחות רבים וזאת למה? משום שהם מוכרים באופן ספונטני, ללא מחשבה, ללא תכנון וללא הבנת התמונה הכוללת ולכן עשויות להיות לאותו סוג של מוכרים הצלחות מהירות, אך במקביל גם כישלונות גדולים ואף שחיקה מקצועית מהירה.

בסדנת מכירות תגלו כי הכישרון למכור, עשוי להיות המפתח הראשון בדרך לעשיית עסקה אך הוא לא מספיק. כדי למכור צריך הרבה יותר מכישרון. צריך לפתח יכולות ומיומנויות למכירה. להבין את העסק, את צרכי הלקוח, ויותר מכל להיות לגלות ענווה והבנה שיש דרכים שונות כדי להצליח למכור.

כל מי שעבר סדנת מכירה יוכל להעיד עד כמה חשב שהוא יודע למכור והתבדה ואותם אלו שלא מכרו מעולם גילו שהם יכולים להצליח למכור אם הם מאמצים את ארגז הכלים שניתן להם באותה סדנה משום שהדרך למכור עוברת, בהרבה תרגול ועבודה יומיומית לשיפור והתייעלות.

איך סדנאות למכירה מסייעות גם לבעלי הכישרון וגם לחדשים בתחום ?

תפקידה של סדנת מכירות הוא להעשיר את הידע הקיים אך גם לפתוח צוהר לנושאים שלא תמיד מטפלים בהם. כמו למשל, איך להתמודד מול לקוח שברור לך שצריך את המוצר או השירות אך עדיין מגלה התנגדות לתהליך המכירה, מה צריך לומר ומתי? איך אפשר לגרום ללקוח כזה לשנות את צורת המחשבה ואף להפוך אותו ללקוח קבוע. נשמע דימיוני? זה אפשרי!

כמעט כל אחד יכול להיות מוכר, השאלה היא איזה מוכר הוא יהיה. עד כמה הוא יצליח לשרוד ואיך הוא יועיל לעסק, לא רק ברווחים אלא גם בשמירה על התדמית והמוניטין. שכן, עסק מצליח לא מעוניין לסגור עסקה אחת או שתיים, אלא לייצר מערך לקוחות מרוצים, כאלה שחוזרים לקנות את המוצר או השירות ואף ממליצים לאחרים.

כדי שזה יקרה, צריך להכיר לעומק את המושגים השונים של עולם המכירות, את הדרך שבה נכון לדבר ללקוח, להבחין בין סוגי הלקוחות השונים, להבין לעומק את ההבדל בין מכירת שירות למכירת מוצר, איך מדברים נכון ללקוח, כיצד שפת הגוף שלכם מסייעת או חלילה פוגמת בהליך המכירה. כל הנושאים האלה ועוד נלמדים בסדנת מכירות ואם מיישמים את הטכניקות השונות באופן עקבי, מגלים כי אפשר בקלות יחסית לשנות את פני העסק כולו.

סדנת מכירות מתאימה לאותם אלו שמצליחים למכור ?קרח לאסקימוסים? ולאלו מעולם לא מכרו דבר ולמה? כי אין כזה דבר מוכר שיודע הכל ואין מי שאינו יכול למכור. מחקרים מראים כי אחוז גבוה של מוכרים נסוגים לאחר שהם שומעים התנגדות חוזרת מצד הלקוח וכך מפספסים מכירה שיכולה להיות משמעותית ביותר עבור העסק. בסדנת מכירות מלמדים דרכי התמודדות מול לקוחות סרבנים, מה צריך לומר, מתי יש להרפות ואיך אפשר למכור למרות ששומעים שוב ושוב את המילה ?לא?.

המסקנה אם כן, היא פשוטה. להיות מוכר זה לא רק כישרון, זו שיטה. 

יניב שנהב 


חברת iLEAD להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות וסדנת מכירות.


072-2500344 | www.iLEAD.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב