דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המפגש בין המוח ללב 

מאת    [ 10/11/2019 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2401 פעמים ]

 

המפגש בין המוח ללב אם אכן מתרחש הנו כמו המפגש שבין גבר לאישה, כמו המפגש בין היום ללילה ובין הקושי לרכות. זהו מפגש של קיצוניות בין תזה לאנטיתזה  אשר יכול ליצור סינתזה של אפשרויות חדשות שלא היו אפשריות טרם מפגש זה. זהו מפגש שבין קו למעגל הנותן נפח לאחד וכך ממשות וכיוון לאחר וכך הכרה בהיותו. זוהי מערכת יחסים יום יומית המתחוללת בתוכנו כשכל אחד מהצדדים מנסה להוביל ולקבוע את סדר היום ואת הכיוון והעמדה הספציפית לכל מאורע בחיינו – מערכת יחסים שיכולה לחסל את האחד על חשבון השני, שיכולה לקורע אותנו לגזרים כאשר כל צד דוהר להובלה או למצב סימביוטי בו לשני הצדדים ישנה אמירה אשר תורמת ומקדמת את המארג המשותף – קור וחום נפגשים בפושר, בפשרה.

הפשרה המדוברת מתרחשת לא כאשר נוצרת התנגשות של תפיסות בין המוח הזכרי והלב הנקבי שאז המלחמה נושאת כבר קורבנות מדממים אלא הרבה קום לכן עוד שהכול שקט ורגוע...ולמרות שהנטייה שלנו היא להתרווח כשהכול שקט וליהנות ולנסות ולכבות שריפות כאשר הן מתפרצות אפשר שננטרל את הנפיצות שבהתנגשות הבאה ונהפוך אותה למפגש, מפגש בו אף אחד מהצדדים לא קיים על חשבונו של האחר ועם זאת אף צד אינו נדרש לוותר על מהותו כאשר שני הצדדים מודעים לגמרי לתלות הקיומית של האחד בשני וערים לגמרי לחשיבותו של האחר.

 המוח על שלושת חלקיו (מודע, חצי מודע ותת מודע) שוכן במעלה הגוף וכאילו שולט בכל אשר מתחתיו אך זאת רק למראית עין בעוד רוב ההחלטות בחיינו הנן של הלב, החלטות רגשיות של אני אוהב או לא אוהב. זהו מפגש בין סימן קריאה ברור וחד לסימן שאלה אשר תוהה ומבולבל, בין חשיבה אנליטית קרה לתהיות הלב והתלת הספק.

דרך העיניים מתבוננן המוח החוצה אל העולם מנתח ומקטלג כל התרחשות בעוד הלב משווע להתחבר מבפנים ולחבוק את כל היקום, האחד עומד בראשה של ממשלת בובות בעוד השני פועל עם ממשלת צללים המנסה לערער את הלגיטימיות של העומד בראשה. המוח מחשיב הבנה לידיעה ואילו הלב עושה את אותה שגיאה עם חוויה, שניהם בטוחים כי הם יודעים את האמת לאמיתה בעוד האמת עצמה נמצאת עמוק פנימה – בגולה. מזמן פינתה האמת הקריסטלית הברורה כל כך את מקומה לאמיתות מתחזות אשר נלחמות על השלטון בעוד האמת עצמה גורשה כבר מזמן מן הממלכה.

מחשבה אחת והרגשה אחת יכולים לעורר השראה ויצירה מלאת חיים אולם על מנת שזה יקרה חייבים שניהם להיות בשקט מתמשך - כזה שמאפשר לאיכויות שכאלה לנבוט מבפנים ולהתרחש. מחשבה אחת זכרית מוזמנת פנימה אל הרחם הרגשי ויכולה להפרות את הרגשות הנקביים לכדי לידה של ממש.

אי אפשר להפריד את המוח מן הלב אולם קרב הדמים שבניהם חייב לפנות את מקומו לאזור חיץ שיתאפשר בעזרתה של התודעה הגבוהה, מקום שקט של רגיעה פנימית בו יבנה מרקם חדש בעזרת שניהם. שני הפכים אשר ערים לגמרי לתלות ההדדית בניהם, זו אשר נובעת מהחוקים הטבעיים במקום הזה.

 

                                    השמש מאפשרת חיים ואילו הפלנטה מעניקה אותם

 

                                                                                   

יוסי אפללו, מומחה להילינג ובכל סוגי ההתמכרויות ומורה (קואצינג) להתפתחות ומודעות אישית.


http://www.yossi-aflalo.co.il/


טל:0547311650




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב