דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם מנעולים ביומטריים 

מאת    [ 05/10/2019 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3144 פעמים ]

האם אתה מתכנן להתקין מנעולים ביומטריים? מנעולי טביעות אצבע ומנעולי דלת ביומטריים הם התכונות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בהן תוכלו להשתמש כיום בכדי לשמור על הבטיחות מפני מפורצים.

מנעולים ביומטריים ופתרונות אבטחה דומים אחרים הנשענים על זיהוי טביעות אצבע הם כבר לא מושגי מדע בדיוני שנראים רק בסרטים. הם הפכו למכשירים אמיתיים, מוחשיים ושימושיים במיוחד שיותר ויותר תעשיות החלו להשתמש בהן. בתים ועסקים כאחד עוברים את המעבר למנעולים מתקדמים הנשענים על המאפיינים הייחודיים של גוף האדם כדי להבטיח רמות אבטחה גבוהות, כמעט ללא רבב. בנוסף, אם ברשותך סמארטפון שיצא לאחרונה, סביר להניח שאתה משתמש בטכנולוגיה המדהימה הזו כשאנו מדברים. אנו מדברים על פונקציית זיהוי טביעות האצבע המאפשרת לבעלי סמארטפונים לפתוח את נעילת הטלפונים שלהם באמצעות טביעות האצבע שלהם שלא ניתן לשכפל.

 ביומטריה היא ללא ספק כמעט בלתי אפשרית לפרוץ או להעתקה, מה שאומר שאיומי האבטחה הרגילים נשמרים במינימום. וזה לא נכון רק לטלפונים - מנעולים הנשענים על טכנולוגיה זו מאפשרים לנו ליהנות מבתים ובמרחבים מסחריים בטוחים יותר או אפילו להרחיק נתונים חסויים מעיניים סקרניות ואנשים לא מורשים. בין אם מפתחות מתכת קלאסיים ומנעולי בורג או מנעולים מסתוריים כפי שאנו מכירים אותם כיום, יוחלפו במערכות המנעולים הביומטריים מתישהו בעתיד, קשה לדעת. עם זאת, דבר אחד בטוח: סורקי טביעות אצבע כאן כדי להישאר.

 מנעול ביומטרי הינו מנעול היי-טק המאפשרים גישה לחדר בעזרת תכונות הגוף הייחודיות של האדם. כלומר, ישנם מנעולים ביומטריים הדורשים מהמשתמשים להשתמש בתמונות הרשתית הייחודיות או טביעות האצבע כדי לנעול ולפתוח דלת. סורקי רשתית עדיין אינם מיועדים לשימוש ברמה האישית לעת עתה. עם זאת, מנעולי טביעות האצבע החלו להיות יותר ויותר פופולריים במהלך השנים האחרונות.

 מערכות נעילת טביעות אצבע מסתמכות על סורקים אופטיים או תרמיים לקריאה, הערכה ואחסון של טביעות אצבעות של אנשים. הם משמשים לשמירה על חדרים או מבנים מוגנים מפני גישה לא רצויה ולא מורשית והם תוספות מצוינות למעבדות מחקר או לחדרי שרת בחברות IT גדולות.

אופן פעולת המנגנון של המנעול הביומטרי: לחיצה על קצה האצבע או על כף ידו כולה לסורק, מה שאמור להביא לזיהוי מיידי של פרטי טביעות האצבע הייחודיות של האדם המתאים ולאפשר לו להיכנס לחדר או לבניין.

במערכות נעילה ביומטריות יש כמה ליקויים וחסרונות שגורמים להרבה משתמשים פוטנציאליים לחשוב פעמיים על השימוש בהם. מנעולים ביומטריים למשתמשים ביתיים, למשל, דורשים סוללות כדי לעבוד - והם יכולים להיגמר בקלות ללא ידיעתך ולהוביל לחוסר יכולת להשתמש בבטחה במנעולים. בנוסף, מרבית הדגמים זקוקים לחשמל כדי לתפקד, והפסקות חשמל עלולות להוביל למצוקה נוספת. הם גם יקרים ולא כולם יכולים להרשות לעצמם אותם, במיוחד לבניינים ובתים עם הרבה דלתות. התקנתם ושירותם דורשים גם עזרה מקצועית. רצוי להשתמש בהם במקביל למערכות נעילה ומפתחות קלאסיות הניתנות לתיקון בקלות והחלפה על ידי מנעולן מומחה.

 

קורת גג - בניית אתרים, המרכז לאדריכלות העסקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב