דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעימת יינות מגנום ישראלים 

מאת    [ 01/10/2019 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 3570 פעמים ]

טעימות מגנומים לראש שנה

יותר ויותר יקבים מבקבקים יינות בבקבוקי מגנום המכילים 1.5 ליטר – כמות של שני בקבוקי יין בבקבוק אחד. לא רק שהבקבוק מרשים יותר ונראה טוב יותר על השולחן או כשמביאים מתנה, אלא שטעם היין שונה ויכולת היישון שלו אחרת לגמרי מבקבוק סטנדרטי. הסיבה היא שככל שנפח הבקבוק גדול יותר, כך היין יתיישן לאט יותר ובעל פוטנציאל לפתח מורכבות גדולה יותר. זאת משום שכמות קטנה יותר של אוויר נכנסת לבקבוק. המונח המקצועי הוא ullage – הנפח הנוזלי החסר בבקבוק על מנת שיהיה מלא.

קיימים מספר גדלים של בקבוקי יין, כאשר הנפוץ ביותר הוא הסטנדרט בעולם היין 750 מ"ל. אחריו מגיע המגנום: סטנדרטי כפול שניים – ליטר וחצי. בקבוק דאבל מגנום הוא מגנום כפול שניים – 3 ליטר, והשמות הבאים נלקחו מדמויות מקראיות: ירבעם – ירבעם בן נבט, מלכה הראשון של ממלכת ישראל לאחר חלוקת הממלכה המאוחדת לממלכת ישראל וממלכת יהודה. שש פעמים בקבוק סטנדרטי – 4.5 ליטר. אימפריאל או מתושלח – בנו של חנוך, אביו של למך וסבו של נח בונה התיבה. במתושלח מבוקבקים שמפניות ובאימפריאל יין אדום או לבן. הם שווי ערך ל-8 בקבוקים סטנדרטים, או פעמיים דאבל מגנום – 6 ליטר. שלמנאסר – מלך אשור. שווה ערך לתריסר בקבוקים סטנדרטים – 9 ליטר. בלתזר (בלשצר) – נסיך בבל. שווה ערך ל- 16 בקבוקים סטנדרטיים – 12 ליטר.  נבוכדנצר – מלך בבל, שווה ערך ל-20 בקבוקים סטנדרטים – 15 ליטר.

 

יקב קסטל שרדונה C 2015 מגנום – נוקאאוט. יין עסיסי ואקזוטי, בעל שכבות עשירות של טעמים מסקרנים וחומציות, לצד רעננות. טעים להפליא.

 

יקב קסטל פטיט קסטל מגנום 2014 – יין צפוף ומורכב. שכבות של טאנינים יציבים, המעניקים עוצמה נפלאה. שופע פירות עסיסיים.

 

יקב קסטל גרנד וין מגנום 2011 – יין עשיר, צפוף ומרשים, מתובל. פירות שחורים עסיסיים מעניקים ליין את אופיו הבשל והעסיסי. היין צעיר ותוקפני. הפרעתי לשד שבו. .

 

יקב רקנאטי מרלו רזרב מגנום 2015 – פה עמוס בטעמים של דובדבן אדום בשל וחמוציות. גוף עשיר ומאוד עוצמתי, מתחיל לקבל גוונים חומים. כרגע בשיאו.

 

יקב ויתקין מגנום קריניאן 2011 – ריח אדיר של סיגליות. החך חלק וקטיפתי בטעמי פרי אדום בשל, עם חומציות בשפע שמאזנת את הפרי. עסיסיות מתמשכת בגימור, לצד רמזים לעשבי תיבול מלוחים ותבלינים. וואו – יין מדהים.

 

יקב ברבדו מגנום קברנה סוביניון 2008 – חגיגה. שפע של פלפל שחור, עור, דובדבן שחור ומוקה. המאפיינים המשניים מגיעים בשיא אונם – חומציות ורעננות. יין מדהים.

 

יקב יתיר מגנום פטי וורדו 2015 – מרוכז וצפוף. שזיף, אוכמניות וציפורן פיקנטית, משתלבים בעוצמה נפלאה עם עץ אלון קלוי. סיומת עשירה וארוכה.

 

יקב כרמל מגנום קברנה סוביניון סומקה ואלי 2012 – ניחוחות של אדמה רטובה, אלון קלוי. החך צפוף ושופע ריבת פטל שחור, מרווה וליקריץ. טאנינים מתוחים שמשאירים גימור מדהים.

 

יקב רמת הגולן מגנום ירדן מרלו 2000 – תשע עשרה שנים אחרי הבציר, והאלון עדיין בולט. הרבה וניל וטוסט קלוי בחך. מרקם עשיר וקרמי והרבה דובדבן שחור ועשבים יבשים, ממלאים את הפה. חמיצות נפלאה וחמאתיות באפטר טייסט. עדיין לא הגיע לפריים-טיים שלו.

 

פלדשטיין מגנום דבוקי 2017 – ריחות וטעמי מלון ירוק, עם מעט דבש בקצוות, ומעט דשא קצוץ שמזכיר סוביניון בלאן מאוד צעיר. יין שנעשה מענבי מאכל. חביב.

 

ספרה מגנום סוביניון בלאן WC 2017 – קליל וקרמי, פירותי  – מצטיין בטעמים של אפרסק, מלון ולימון. גימור פריך ומורכב. צעיר מאוד מאוד.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב