דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת מחירי תקשורת - איך עושים שיעורי בית 

מאת    [ 19/09/2019 ]

מילים במאמר: 717   [ נצפה 1930 פעמים ]

הנושא החם בתחום התקשורת בישראל הוא ללא ספק מהפיכת התקשורת שעברה על השוק הישראלי בשנים האחרונות. זה התחיל בתחום הסלולר ועבר לתחום האינטרנט ושירותי הטלויזיה. שחקנים חדשים נכנסו לשוק,והמחירים שונו בהתאם, לרוב ירדו מטה. למרות הכל ולמרות העבודה שמאוד יכול להיות שהיום אתם משלמים הרבה פחות ממה ששילמתם בעבר על שירותי הסלולר והאינטרנט שלכם. מומלץ עדיין לבצע השוואה בין מחירי ההיצע בתחום התקשורת. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי בדיקת חבילות התקשורת השונות שמציעות ספקיות הסלולר בישראל.

מה צריך לבדוק

כדי שיהיה לנו בסיס טוב להשוואה מומלץ להחליט על כמה כללי אצבע. מעבר למחיר הסופי שיכול להיות מאוד מפתה על פניו, רצוי לבדוק עוד כמה אלמנטים כמו בדיקה של כמות המגה לגלישה שמוצעת לנו. כמובן שחשוב לבדוק גם מהו היקף השיחות שאליו מכוונת החבילה, ומהו התעריף שנצטרך לשלם עבור שיחות אלו. חשוב גם לבדוק מהו מחירה של הודעת טקסט. וכמובן חשוב מאוד לבדוק את איכות השירות, שהוא בסופו של דבר היבט מאוד משמעותי כאן. כמובן שאם מדובר בהצעה מצידה של אחת מחברות הסלולר לשירות ייחודי או נוסף, הרי שגם זה נושא שיש להתייחס אליו. שלא לדבר על זמן ההיענות שלה מבחינת תמיכה וסיוע.

פלאפון מול סלקום – השוואת תפוחים לאגסים

החלטנו איפוא לעשות השוואה בין פלאפון - חבילות התקשורת השונות של חברה זו,  לבין אלו שמציעה סלקום חבילות התקשורת שלה. כדי לנסות לדייק בהשוואה שלנו התייחסנו לנתונים דומים פחות או יותר, כלומר השוונו תפוחים לתפוחים ואגסים לאגסים. לכן בסקירה קצרה של חבילת הבסיס של פלאפון המציעה 80 ג'יגה לגלישה, שבשלושת החודשים הראשונים יתוגברו בעוד 100 ג'יגה. כאשר השיחות וההודעות כאן הן ללא הגבלה. אומנם הפרסום באתר של פלאפון מציין את המחיר 29.90 אבל כשגוללים פנימה אל תוך ההצעה מגלים שבעצם המחיר ליחיד הוא 34.90 ש"ח לחודש, ואילו את המחיר המיוחד הזה נקבל רק אם נצרף עוד מנוי אחד לרשימה. כרטיס הסים יעלה לנו 9.90 ש"ח והוא ישלח אלינו בחינם במידה ונצטרף לשירות דרך האתר.

בחברת סלקום חבילת הבסיס היא של 50 ג'יגה, בנוסף כלולים בה 3000 שיחות ו- 3000 הודעות. המחיר שלה הוא 29.90 ש"ח. עלות כרטיס הסים לעומת זאת היא 19.90 ש"ח. וכן סלקום מתחייבת אבל לא לשנות את המחיר לאחר שנה.

החבילה הבאה של פלאפון כוללת 100 ג'יגה, והוא כוללת שיחות והודעות ללא הגבלה. בשלושת החודשים הראשונים לאחר ההצטרפות מקבלים עוד 100 ג'יגה בונוס. עבור יחיד המחיר הוא 44.90 ש"ח לשני מנויים העלות היא 39.90 ש"ח ואילו משלושה מנויים ומעלה המחיר היא 34.90 ש"ח. כרטיס הסים יעלה לכם 9.90 ש"ח והוא יגיע אליכם בחינם אם תצטרפו לשירות דרך האתר.

בסלקום לעומת זאת אם תרכשו חבילה בנפח גלישה של 100 ג'יגה תקבלו גם שיחות והודעות כולל 500 דקות שיחה לחו"ל ל-10 יעדים נבחרים. בנוסף תקבלו גם הטבה אם תצטרפו דרך האתר לרכישת אביזרים בסך 100 ש"ח במרכז השירות של סלקום. ההתחייבות של סלקום היא לא להעלות באופן אוטומטי את המחיר לאחר שנה. העלות של החבילה הזו היא 69.90 ש"ח. ובנוסף לה יש לרכוש את כרטיס הסים ב- 19.90.

השוואה בין הצעות שונות

ומה קורה כאשר מדובר בהצעות נוספות של שתי החברות. ובכן, סלקום משמשת גם כספקית תקשורת ביתית, מה שאומר שאצלה תוכלו גם לקבל אינטרנט הביתה, ולא רק שירות עבור הנייד. פלאפון לעומת זאת, אינה מציעה שירות כזה.

מה תציע לכם סלקום בנוסף לשירות הסלולארי של מנוי אחד, שיאפשר לכם שיחות והודעות ללא הגבלה, במידה ותחפצו להתחבר אל שירות האינטנט שלה? ובכן, היא תציע לכם אינטרנט ביתי הכולל גם את הספק וגם את התשתית, לצורך זה תקבלו ממנה נתב המיועד לקיבולת של עד 100 ג'יגה. חבילת הבסיס מתחילה מ-30 ג'יגה, מחירה הוא שנתי והעלות היא של 123 ש"ח. כמובן שתצטרכו להוסיף 19.90 עבור כרטיס הסים.

במידה ותהיו מעוניינים להוסיף לחבילת הבסיס הזו עוד מנויים הרי שהמחיר משתנה בהתאם. לשני מנויים מחיר החבילה הוא 155 ש"ח ולשלושה 189 ש"ח.

חבילת הפרימיום של סלקום מוצעת באיזורים מסויימים בלבד. הסיבה לכך היא שהאינטרנט הביתי שלה מבוסס על סיבים אופטיים, כאן התשתית יכולה להגיע עד 1000 מגה, אבל כאמור היא חייבת תשתית תואמת (של בזק). יחד עם מנוי סלולרי אחד המחיר היא 142 ש"ח לחודש, לשני קוים סלולרים המחיר הוא 175 ש"ח ואילו בעבור שלושה קוים העלות היא 208 ש"ח לחודש. שימו לב שאין כאן התחייבות לשמור על המחיר לתקופה כלשהי, ככל הנראה מהסיבה הפשוטה שמדובר בשירות המתבסס על תשתית של חברת בזק ולא סלקום, מה שאומר שסלקום עלולה לשנות את מחיריה בהתאם לדרישותיה של בזק.

טליה פלד-נתנאל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב