דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין פשוטים וקלים 

מאת    [ 22/04/2008 ]

מילים במאמר: 947   [ נצפה 2550 פעמים ]

ש' פנתה אלי לפני מספר ימים וביקשה לקבוע פגישה במשרדי.
נפגשנו והיא סיפרה שברצונה להתגרש אך אינה מוצאת את הכוחות לכך.
"בכל פעם שאני כבר מחליטה אני חושבת במה זה כרוך, בכאב לב עבורי עבור הילדים, שינויים כלכליים, החשש מלהשאר לבד, שנים של דיונים משפטיים, אין לי כח לעורכי הדין ואז אני מרימה ידיים" אמרה כשדמעות זולגות על פניה.
אז מה גרם לך הפעם לצאת מהמקום הזה ולגשת לראות עורכת דין, שאלתי, וש' עונה, השמועה אומרת שאפשר לעשות את זה בצורה יותר פשוטה ממה שסיפרו לי עד היום והחלטתי לבדוק האם זה נכון.

ובכן האם השמועה נכונה, האם הליך גירושין יכול להיות פשוט וקל?

השמועות הנפוצות עד היום אמרו שכדי להתגרש צריך לשבור תוכניות חסכון, להתנהל שנים בתביעות בתי משפט, להפסיק לדבר עם בן זוגך,להלחם על כל דבר שקשור בפרידה, החל מאצל מי יהיו הילדים וכלה בגובה המזונות ובגורל דירת המגורים המשותפת, להתנהל בערכאת בין הדין הרבני שאת שפתה לא רבים מבינים וכמובן שצריך למהר ולהגיש תביעות בבימ"ש למשפחה כי בן הזוג ימהר לרבנות, והכל הכל הכל תוך מאמץ רב, מאבקים ובזבוז זמן.

חרושת השמועות הזאת נמצאת בכל מקום, באמצעי התקשורת,באינטרנט ובשיחות של אנשים שעברו את זה או שלא עברו את זה אך מכירים משהו שעבר ויודעים לספר שהוא שנא כל רגע.

אכן כן, ההחלטה להתגרש מלווה בחששות רבים שלחלקם הגדול אין כל אחיזה במציאות.
החששות הללו אף מתחזקים על רקע חרושת השמועות שקיימת ביחס להליך הגירושין ושחלקה פורט לעיל.השמועות האלו גורמות לאנשים שונים להרים ידיים בלי שבדקו אופציות אחרות לבצע את ההליך.

לשמועה החדש ששמעה ש' יש כבר רגליים ידיים ואפילו גוף שלם.
זוגות לא מעטים עברו הליך גירושין שהוגדר על ידם כידידותי.
זוגות רבים מצאו עצמם מפתחים קשר חדש שלא היה נוצר אלמלא הגירושין.
זוגות רבים מצאו בצומת הזאת של חייהם בסיס אדיר לצמיחה בהיבטים שונים של חייהם, כך למשל, ההחלטה להתגרש הובילה להחלטה להתבונן על חייהם כפי שהיו עד כה ולהחליט ממקום זה מה נשאר עימם ומה מפנה מקומו למשהו חדש.

נשאלת השאלה איך הדברים מבוצעים בפועל, כלומר איך אפשר להפוך את הליך הגירושין למשהו שאפשר יהיה לחיות איתו ואפילו טוב?

התשובה לשאלה נוגעת בכמה היבטים.
בפשטות אומר כי אנשים שהגיעו להחלטה להתגרש יוכלו לערוך הסכם גירושין באופן מהיר וקל כאשר הם ידעו מה רצונותיהם וכיצד הם רוצים שהדברים יתנהלו יום אחרי שההליך יסתיים.
רוב האנשים בשלב ההחלטה, אינם יודעים מהם רצונותיהם שכן הם עסוקים בקושי הרגשי המתלווה להליך, וקושי זה אינו מאפשר להם להתבונן באופן עיניני במה שעומד לפניהם ולקחת החלטות עיניניות בהקשר זה. הרגשי מתערבב עם הרצון ומוביל למצב בו אנשים בהליך מטיחים זה בזה האשמות ומגיעים למבוי סתום.

במאמר זה ברצוני להציג את השלבים הראשונים במודל הפשוט שמוביל לעריכת הסכם גירושין בתוך זמן קצר ותוך לקיחה בחשבון של צרכי שני הצדדים והדגש הוא על צרכי שניהם.

הסכם טוב הוא כזה שלוקח בחשבון את צרכי שני הצדדים, שכן רק הסכם כזה יחזיק מעמד לאורך זמן.

ובכן שלבין הראשונים של המודל הם כדלקמן:

כתיבת הקשיים הצפויים מהפרידה

א. במצב בו הצדדים זיהו את רצונם להתגרש, על כל צד לשבת עם עצמו ולכתוב מהם הקשיים אותם הוא צופה ביחס לפרידה או במילים אחרות, מהו מחיר הפרידה עבורו.
כך למשל,מחיר הפרידה יכול להיות בהישארות לבד,או לראות את הילדים פחות, או לרדת ברמת החיים וכו'. חשוב להעלות את הדברים על הכתב כי הדבר יוצר מרווח הפרדה בין החששות/המחיר שאתם משלמים, לביניכם. המרווח הזה חשוב כי הוא מאפשר התבוננות בחששות בשונה מהזדהות איתם והתבוננות זו מובילה לנקיטת גישה עינינית להתמודדות עם החששות.

כתיבת הרווחים הצפויים מהפרידה

ב. במקביל לכתיבה הנ"ל, לכתוב עמוד נוסף בו תפרטו מה אתם עומדים להרוויח מהפרידה.הרווח במקרה של גירושין יכול להיות הצורך שלכם במציאת בן זוג אחר או הצורך שלכם להיות לבד או הצורך שלכם בשינוי, פתיחת דף חדש וכו'.

בחינת הרווחים מול הקשיים

ג. לאחר שיש בידכם את רשימת הרווחים ורשימת החששות,אתם יכולים להתבונן ברשימות זו מול זו.בחינת הנתונים הללו והשמתם על כף המאזניים האישית שלכם תאפשר לכם לצעוד לשלב הבא ביתר בהירות.

ד. כאשר כל אחד מכם נוכח לרווחים ולמחירים שהוא משלם בהליך הפרידה הוא יכול לראות ביתר בהירות מדוע בחר להתגרש ומול אילו נושאים עליו להתמודד בהליך הפרידה.כך למשל, כל אחד מהרכיבים של המחיר שישלם כל צד בהליך הגירושין, הם נושא להתמודדות בהליך הפרידה לעומת זאת ידיעת רווחי הפרידה מאפשרת לכם התמודדות קלה יותר עימה שכן אתם יודעים מדוע אתם שם ומה תרויחו עם סיומו של ההליך.

מחיר הגירושין

ה. ערכו רשימה נוספת בה תפרטו מה מחיר הליך הגירושין עצמו (לדוגמא:מצוקה נפשית), ומהם הרווחים מהליך הגירושין (לדוגמא: יצירת ערוץ תקשורת חדש עם בן הזוג).
ההבדל בין רשימה זו לקודמת הוא בכך שאתם מתמקדים בהליך הגירושין, אך לא בתוצאותיו כמו ברשימות הקודמות. התמקדות זו חשובה שבעתיים שכן אתם בתחילתו של ההליך וחשוב שתבחינו עם עצמכם מהם הרווחים והמחירים שאתם עומדים מולם כבר כעת.


החשיבות בעריכת רשימות נפרדות

ו. עריכת הרשימות באופן נפרד בשלב ראשון זה, תקל עליכם בהמשך הדרך שכן אתם מעבירים את הפוקוס מהתעסקות בבן הזוג,להתבוננות בעצמכם וברצונותיכם.
התבוננות ברצונותיכם בלבד,תאפשר דיאלוג פתוח עם בן הזוג שכן בעריכת הרשימות לא עסקתם בלהאשים את בן הזוג אלא בעצמכם בלבד וכך גם הוא.

שיתוף של האחר בתוכן הרשימות

ז. בשלב הבא ,ניתן לשתף אחד את האחר בתוכן הרשימות.
במידה רבה, תמצאו ברשימות שהוכנו הרבה נקודות משותפות שיכולות להוות גשר ראשון לדיאלוג , כמו כן, נקודות השוני יכולות להוות מקום לדיאלוג משתף שבו כל אחד מבני הזוג יכול לסייע לאחר בהתמודדות בנושא שהוא לא רואה בו מכשול.

בשלב השיתוף דברו על עצמכם ורצונותיכם בלבד, ואפשרו לכל אחד בזמנו לאמר את דברו בלי להתערב בדברי האחר . השיחה בה כל אחד מדבר על רצונותיו משנה את התקשורת שכן אינכם מאשימים זה את זה בדבר, אלא משתפים בלבד.

סיכום ומסקנות

ח. השלבים הנ"ל הם כלי פשוט ומעשי שאתם יכולים לעשותו ללא התערבות של איש מקצוע זה או אחר ולאחריהם תוכלו לבחור ביחד בדרך המתאימה לכם להגיע להסכם, בין אם באמצעות מגשר שיסייע לכם לגבש את רצונותיכם, ובין אם באמצעות עורך דין במידה ותרצו עטיפה משפטית להסכמותיכם.
גל אלפרון עורכת דין, מגשרת ומאמנת
קישור לאתר : http://www.gal-alpron.co.il
טל : 0523679014



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב