דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואת מחירי תקשורת - למה זה כדאי 

מאת    [ 16/09/2019 ]

מילים במאמר: 716   [ נצפה 1862 פעמים ]

רפורמות התקשורת הרבות שחלו בשנים האחרונות בישראל שינו לבלי הכר את מחירי הסלולר והאינטרנט. מחד הם הפכו את המחירים לזולים יותר, ומאידך הם הגדילו את אפשרויות הבחירה של כולנו. התוצאה, אם אנחנו מעוניינים להפוך לצרכנים נבונים היא שאנחנו מחוייבים לבצע השוואת מחיר תקשורת בין הספקים השונים, ולבצע שיעורי בית. כניסתו של הסמארטפון לחיינו הפכה את התלות שלנו במכשירים הסלולאריים לכמעט טוטאלית. הטלפון הפך לשלוחה שלנו במידה רבה, והשאלה היא כמה זה עולה לנו, ואיך אפשר לחסוך בעלויות.

קריטריונים לבחירה בספק סלולר

ישנם מספר קריטריונים שיכולים לסייע לנו כשאנו עומדים לבחור ספק סלולר. אז נכון שהמחיר הסופי יכול להיות מאוד מפתה אבל מאוד מומלץ לבדוק את הסוס בשיניו במקרה כזה. רצוי לברר כמה מגה מוצע לנו בעת גלישה באינטרנט, מהו היקף השיחות שעליו מדובר, ומהו התעריף. כדאי שתבדקו גם מהי המדיניות של החבילה בכל הקשור למחירן של הודעות הטקסט. כי המטרה היא לבחור בחבילת שירות שנותנת לנו את השירות הטוב ביותר ועושה זאת במחיר המשתלם ביותר. ומעל לכל רצוי לבחור בחברה, מבין המבחר הרב של החברות הקיימות כיום בשוק, שמספקת את איכות השירות הטובה ביותר במיוחד בכל קשור לתקלות או לשאלות ובירורים שנרצה לעשות. שהרי אף אחד מאיתנו לא מעוניין להמתין שעות בתור בזמן תקלה או בירור לגבי חשבונית או תשלום.

מאילו פחים בדרך מומלץ להיזהר

וזוהי בדיוק אחת הבעיות. לא מעט חברות תקשורות בישראל סובלות משם רע בכל הקשור לאיכות השירות שלהן. לצרכן הישראלי לא פעם נדמה כי הן מעדיפות את שורת הרווח שלהן לפני המוניטין או האמינות. נסיונות ההתקשרות לחברת הסלולר כדי לקבל שירות או תמיכה תמיד נתקלים בקשיים מרובים, אבל משום מה צוות המכירות תמיד נכון ומזומן לענות. זוהי הסיבה העיקרית לכך שישראלים הפכו לחשדנים במיוחד בכל הקשור לספקיות הסלולר.

כמובן שאוירת החשדנות הזו נתקלת בנציגי מכירות שמנסים בכל דרך אפשרית לבטל כל "התנגדות" מצידנו לקבל את ההצעות שלהם. במקביל, הם טורחים לשכנע אותנו להוסיף שלל שירותים שלא פעם אין לנו כל צורך בהם.

בשוק הסלולר מתנהלת אם כן תחרות מאוד אגרסיבית כאשר החברות הללו נלחמות בכל הכוח על תודעתו של הלקוח הישראלי שהפך לבררן ובעל מודעות. גם אם כל מה שנשאף לו הוא חבילת תקשורת עם שיחות והודעות ללא הגבלה ויחד עימה חבילת גלישה אטרקטיבית, שתגיע במחיר נוח והוגן, עדיין נמצא שאנחנו חייבים לעבוד קשה כדי לבצע השוואת מחירים. נקודות חשובות שלפעמים נעלמות מעינינו הן המהירות שבה נוכל לדוגמה לנייד את המספר, וכמה זה באמת יעלה לנו. חבילות שמגיעות במחיר אטרקטיבי מחייבות אותנו גם לבדיקה לגבי אורך הזמן שלו הן מוצעות, האם המחיר הטוב הזה מוצע למשך מספר חודשים, שנים או אולי ימים. כדאי לבדוק לפני שניפול בפח ונמצא עצמנו מול חשבון שירותים סלולאריים מנופח.

בדיקה מול ספק תקשורת

כדי להמחיש את הדברים הנה בדיקה שעשינו עבור השירותים של חברת פלאפון. זו מציעה את החבילה הבסיסית שלה ללקוחות חדשים בלבד, הכוללת שיחות והודעות ללא הגבלה יחד עם נפח גלישה של 50 ג'יגה ב- 39.90 ש"ח לחודש. תוכלו להוזיל את החבילה אם תוסיפו עוד שני מנויים ל- 34.90 ש"ח לחודש עבור כל אחד מהם. המנוי הרביעי וזה שאחריו ישלם רק 29.90. בנוסף, תצטרכו להוסיף 9.90 ש"ח לכרטיס הסים, ואם תצטרפו דרך האתר הוא יגיע אליכם בחינם. בנוסף תקבלו כאן בונוס של 100 ג'יגה לשלושת החודשים הראשונים. לכאורה הצעה טובה, אבל האם באמת 50 ג'יגה יספיקו לכם כשיסתיימו שלושת החודשים הראשונים.

אם מראש החלטתם שחמישים ג'יגה זה מעט אולי כדאי שתצטרפו ל-70 ג'יגה, כאן העלות של החבילה עבורכם תהיה 49.90 ש"ח לחודש, אם תצרפו עוד שני בני משפחה אז תשלמו 44.90 ש"ח עבור כל אחד מכם, ואילו מהמנוי השלישי העלות תהיה 39.90 לחודש. גם כאן כמו בהצעה הקודמת, תקבלו את כרטיס הסים בעלות של 9.90 ש"ח אבל אם תזמינו דרך האתר, הוא יגיע אלי בחינם ויחד איתו תקבלו בונוס של 100 ג'יגה נוספים.

לאלו מאיתנו שמחפשים התחייבות לטווח ארוך, מציעה פלאפון מחיר שהוא קבעו לחמש השנים הקרובות. וכך במחיר של 69.90 ש"ח לחודש תוכלו לקבל שיחות והודעות ללא הגבלה, חבילת גלישה בנפח של 100 ג'יגה  ואפשרות גלישה ללא הגבלה באפליקציות מובילות, למעט יוטיוב. כמו כן תצורפו לפלאפון קלאוד ותקבלו הגנה של פלאפון סייבר. כרטיס הסים עדיין יעלה לכם 9.90 ש"ח אבל, ניחשתם נכון, הוא ישלח אליכם בחינם.

כאמור כדאי לבדוק היטב כי באתרים השונים מופיעה המידע באופן מעט מטעה. כך לדוגמה החבילה הבסיסית של פלאפון לנפח של 50 ג'יגה מפורסמת במחיר של 29.90 ש"ח, ואף אחד לא טורח לספר לכם שזה רק מהמנוי הרביעי והלאה.

 טליה פלד-נתנאל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב