דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הבנות מרכזיות של התפתחות האדם לפי מלאני קליין 

מאת    [ 09/09/2019 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 1485 פעמים ]

שובע והעדר פחד הם הבסיס לסיפוק בגיל הינקות. תינוקות נעים בין אהבה לאמם כשצורכיהם מסופקים ושנאה כשצורכיהם לא מסופקים. התנועה הזו בין שנאה לאהבה נמשכת כל החיים באופנים מעודנים ומופנית בין השאר לאחים ואחיות, לאב ומאוחר יותר לבני זוג.

רגשות קונפליקטואלים כמו אלו משפיעים על התפתחות, בתהליכי התפתחות רגשיים מתעוררים דחפים להקריב קורבנות כדי להשתחרר מרגשות אשם, ביטויים של טוב ופנטסיות המבטלות את הנזקים שנגרמו בפנטסיה הראשונית.

בגיל הבשלות המינית יחס אמהי של אישה אל גבר ממלא באופן חלקי את משאלות הגבר כשהיה תינוק כלפי אימו. הסיפוק המיני יוצר תיקון, רכות ואהבה בין בני זוג. האהבה ויצירת המשפחה החדשה היא הזדמנות להגשים משאלות ינקות שלא ניתן להגשים הן בשל היותן סותרות אחת את האחרת והן משום שבמצב בוגר אין אפשרות לחוש כמו תינוק.

גיל ההתבגרות הוא "תקופת מבחן" להורים שכן התרחקות בני הנוער מעוררת רגשות מכאיבים אצל ההורים, אמהות שיכולות להזדהות עם הצורך בכך משמרות את האהבה שקימת בינן לבין ילדיהן.

בעידן שבו גיל ההתבגות נמשך מעבר לזמן מוגדר להתרחקות יש שלבים שונים. חלק מהשלבים קשורים בהישגי ההורים. ככל שההורים שאפתניים יותר כך הם נעזרים בהישגי ילדיהם למתן את הפחדים שלהם עצמם.

בחירת בני זוגלפי מלאני קליין קשורה בנשים שהיו בסביבת הילד בשנותיו הראשונות. הדמויות שהוא נוטה לחפש בבת הזוג שימצא, בין אם מדובר באם, מטפלת, אחות בוגרת, סבתא או בת דודה הן עיבוד של מישהי מהן שהשאירה בו רושם מודחק.

איך כל זה מתחבר להדרכת הורים?!

אמהות לילד ראשון נוטות להיות נוכחות עבור הילד הראשון באופן אינטנסיבי כמידת יכולתן כדי לצמצם תסכול תינוקי הנגרם מאיחור במתן מזון או חום ויחס. משתמע מדבריה של מלאני קליין שהעדר תסכול יכול לגרום להעדר קונפליקט ועקב כך לעיכוב התפתחות רגשית. התקשורת עם האם היא בסיס לכל תקשורת עם העולם בעתיד, נתון זה מבהיר כי סתירות בין דחפים שונים מונעות את היכולת לגדל ילד ללא תסכול.

האיזון ביכולתו של האדם הבוגר כשהוא נפגש בקשיים קשור בכמות הדחפים, הפחדים ורגשות האשם. ככל שילדים גדלים עם פחות מאבקים, אכזריות וחומרה כך תשתפר יכולת ההתמודדות שלהם. נשאלת השאלה "היכן וכיצד ניתן לארגן לילדים איזון במצבים שהם מתמודדים איתם?" האם ניתן לצפות אפשרות שנתונים אלו מראש? איך נאתר מצב לא טוב של ילדנו?

יש סימנים שהוכחו כמתאימים לרוב הילדים: אי שקט וצורך להיות בקרבת האם ללא הפסק. העדר רצון בחברת ילדים בשעות שמחוץ לגן או למעון, קשיי שינה, אכילה מוגזמת או חוסר רצון לאכול, אלו הם הסימנים הבסיסיים.

סמדר נבו, מדריכת הורים, מלווה משפחות ומאמינה בשינוי דפוסי הזוגיות דרך ההורות. עזרה מותאמת אישית במודל שבניתי תאפשר לכם להיות ההורים שאתם רוצים ויכולים ולהתחיל את יחסיכם הזוגיים מחדש


 http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב