דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנתונים מאחורי מכירות יינות ברשתות השיווק 

מאת    [ 01/09/2019 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 10153 פעמים ]

הנתונים מאחורי מכירות יינות ברשתות השיווק

 ראש השנה בפתח, וכל היקבים המסחריים אוטוטו מתחילים במבצעים, בפרסומות ובמאבק המכירות של מאות אלפי בקבוקי יין לחג, שנמשך כמעט חודש – ראש השנה, סוכות, שמחת תורה. רשתות השיווק הגדולות בישראל מגלגלות יחד 32 מיליארד שקל בשנה (שופרסל, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי, אושר עד, חצי חינם, טיב טעם, ועוד), כשמתוך זה כ- 850 מיליון שקל של שוק היין ברשתות השיווק, על פי נתונים שהצלבנו ממספר מקורות. ראש השנה ופסח אלו החגים בהם מוכרים היקבים יין להמוני ישראל. בשוק הברקוד – רשתות השיווק, הכל ממוספר, ואפשר לדעת בדיוק איזה יקב עלה במכירות ואיזה יקב לא. אם אנחנו מסתמכים – גם אבל לא רק, על נתוני סטורנקסט, החברה הגדולה והוותיקה בישראל בתחום המסחר האלקטרוני, שסוקרת טרנזקציות  המבטאות היקפי סחר של עשרות מיליארדי שקלים בשנה בענף הקמעונאות, אז אפשר להבין מה קורה ביקבים הגדולים. הנתונים שמהם ניתחנו את המידע הם לתקופת פסח האחרון.

יקב תבור: הנפגע הגדול – היקב יצא במסע פרסום בעלות של יותר מ- 3 מיליון שקלים, החליף מיתוג, החליף תוויות, ואף את הלוגו "למי קראת ינשוף". המכירות ירדו בכמעט 24%, והיקב ספג מכה קשה. במהלך החודשים האחרונים תבור התאושש, ולאט לאט הוא מחזיר לעצמו את נתח השוק שהפסיד.

 יקב טפרברג – הנהנה מירידת תבור – היקב נהנה מירידת המכירות של יקב תבור, והראה צמיחה של יותר מ- 9%, אבל ירידה משמעותית בכל הקשור למותג אפרת שלו. רוב המכירות של היקב הן ברשת שופרסל. בשאר הרשתות המגמה הייתה בירידה.

יקב כרמל: עלייה במכירות אבל פחות בכסף – היקב הצליח להתברג יפה עם המיתוג החדש שלו, והציבור אהב לשלוח ידיים למדפים ולרכוש את יינות כרמל: מעל 12% עלייה במכירות לעומת שנה שעברה. תמחור היין על המדפים לא ממש משאיר בשר לרווח, והסבר בהמשך.

 יקב רמת הגולן: עלייה דרמטית במכירות – המכירות גדלו ב- 27%. גם כאן עניין המחיר השפיע באופן ישיר על המכירה.

 יקב הרי גליל: יינות שנחטפו – עלייה של קצת יותר מ- 16%. יינות אלה ואלון נחטפו מהמדפים, וכך גם הרוזה.

 יבוא יין כשר:  גדל ב- 28% – המגמה אצל חברת הכרם וישרקו-טיב טעם הייתה ירידה במכירות לעומת שנה שעברה. לעומת זאת,  חברת המגש שקד (שבבעלותה חנויות דרך היין) שלטה בשוק היבוא, והמכירות שלה עלו באחוזים רבים.

הבהרה: אחוזי מכירות גבוהים לא קשורים בהכרח לתזרים כספי גבוה שהיקב נהנה ממנו. אם נחשב את עלות ייצור בקבוק יין שנמכר בסופר (קילו וחצי ענבים, בקבוק, תווית, פקק, קפסולה, שכר עבודה, אריזה, הובלה, אחוזי רווח של רשת השיווק בין 15% ל- 25%), נגיע במקרה הטוב למחיר של קצת יותר מ- 20 שקלים. אם נסתכל על המחירים בהם נמכרים היינות בחגים במבצעים, נגלה שהיקבים גוזרים מעט מאוד שקלים עבור כל בקבוק יין, ורובם אף לא מרוויחים כלל. הסיבה היחידה שהם שם, היא כי הם חייבים לפנות מקום במחסנים שלהם. די אם תציצו בתמונות במחירי היינות שמופיעים, ותוכלו לעשות לבד את החשבון, האם היקבים שמתהדרים בעלייה באחוזי המכירות גם הרוויחו כסף.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב