דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב גינה עשה זאת בעצמך 

מאת    [ 24/08/2019 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 1730 פעמים ]

  אתם יודעים מה הבעיה בעיצוב גינה? הבעיה היא שישנן אינספור אפשרויות, רעיונות וסגנונות שאותם ניתן ליישם בגינה. אפילו כאשר מדובר בגינה קטנה, בה לכאורה האפשרויות מוגבלות, עדיין ישנן אפשרויות רבות לעיצוב הגינה.

הפעם לא נגיד לכם איך לעצב את הגינה; במקום זאת ניתן לכם כמה טיפים חשובים לעיצוב גינה יפה ונוחה אשר תעשה אתכם שמחים. הטיפים שניתן לכם כאן מבוססים על הניסיון המצטבר ומתייחסים לדברים שלא תמיד חושבים עליהם בעת תכנון הגינה.

 


    • מעברים רחבים - הגינה תמיד כוללת שבילים ומעברים; אפילו גינה קטנה כוללת שביל גישה לדלת הכניסה. בעת עיצוב הגינה חשוב להקפיד שמעברים אלו הם רחבים ונוחים מספיק. ישנם עיצובים אשר עושים שימוש באבנים דקורטיביות המופרדות אחת מהשנה; זה לא ממש פרקטי כאשר צריך לדלת בין אבנים על מנת לחצות את הגינה. אם מדובר במעבר ראשי, רצוי שיהיה מספיק רחב על מנת לאפשר לשני אנשים לעבור בו בקלות בו זמנית.                                                                          
    • חומרים יציבים - עוד בעניין השבילים והמעברים בגינה. חשוב להשתמש בחומרים המאפשרים הליכה יציבה ובטוחה. בעת עיצב גינה, היזהרו משימוש בריצוף אשר עשוי מחומרים מחליקים. תנו עדיפות לחומרים מחוספסים המונעים החלקה גם כאשר הם רטובים.                                                                                                                                    
    • שטח לאירוח - אירוח בגינה הוא דבר נעים מאוד. בני המשפחה וגם האורחים יכולים ליהנות מהאווירה הנעימה ולשבת על ריהוט נוח לגן. בעת עיצוב גינה חשוב לקחת זאת בחשבון; חישבו מהו מספר האנשים שתרצו לארח בו מנית והשתדלו לשמור על יחס של 1.2 מ“ר לאדם. אם ישנו שולחן, הקפידו על לפחות 90 ס“מ חופשיים מסביב לשולחן על מנת לאפשר תמרון נוח.     
    • חישבו על המראה העונתי - טעות שאנשים עושים בעיצוב גינה היא התייחסות למראה הגינה ברגעי השתילה מבלי לחשוב קדימה. הם מבקרים במשתלה, בוחרים את הצמחים הזמינים ושותלים. הבעיה היא שצריך לקחת בחשבון שהצמחים הם דבר חי המשתנה בהתאם למזג האוויר ועונות השנה. למשל ישנם עצים אשר נשארים ירוקים כל השנה, אחרים משירים את עליהם. קחו בחשבון את העונתיות, על מנת שלא תגיעו למצב שבו כל הגינה חסרת צבע בעונה מסוימת.                                        
    • חישבו על השכנים - בעודכם עוסקים בעיצוב גינה ודואגים שתהיה לכם גינה יפה ונעימה, חשוב לזכור שיש צמחים אשר עשויים לצאת משליטה. עצים יכולים להצמיח שורשים מסיביים המסוגלים לפגוע במבנים; צמחים מטפסים יכולים לחצות את כל הגבולות; עצי פרי עשויים ללכלך את גינת השכנים. חישבו על הדברים הללו על מנת לשמור על יחסי שכנות טובים.                         
    • התאימו את הצמחים לתנאי האור והצל - בעת עיצוב גינה, עליכם לזכור כי לכל סוג של צמח ישנן העדפות שונות של תנאי אור וצל. ישנם צמחים המשגשגים תחת שמש ישירה, אחרים אוהבים את האזורים המוצלים. קחו בחשבון את כיוון השמש והיטל הצל הנובע מהמבנה עצמו, כמו גם הצל אשר עשוי להיווצר מעצים וצמחים אחרים אשר תשלבו בגינה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב