דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון גינה חכם 

מאת    [ 24/08/2019 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 1325 פעמים ]

 גינה יפה ומטופחת עושה לנו נעים בעיניים וכיף בלב. הגינה מקדמת בברכה את כל מי שבא בשערי ביתנו והיא יכולה גם להשתלב ולשדרג את שעות הפנאי שלנו. אך הדרך לגינה יפה ופונקציונלית מתחילה בתכנון גינה. ניתן לעצב את הגינה באינספור סגנונות ולכלול בה אלמנטים שונים, אך על מנת להבטיח שהתוצאה תהיה לשביעות רצוננו, עלינו לעצור רגע ולחשוב כיצד אנו רוצים את הגינה שלנו.

 תכנון גינה - מהיכן מתחילים

 שלב ראשון - קבלו את ההשראה השלב הראשון בתכנון גינה הוא קבלת ההשראה. אתם מוזמנים להסתכל על גינות שונות ולהתרשם. ניתן להיעזר באינטרנט ולראות תמונות של גינות מכל רחבי העולם ולקבל רעיונות מהסגנונות השונים. מומלץ להישאר עם רגליים על הקרקע ולחפש אחר רעיונות המתאימים לשטח הפנוי אשר עומד לרשותכם ולמבנה הגינה ביחס לבית. שימו לב לאלמנטים השונים שיש בגינה מלבד הצמחים וחישבו מה מתאים לכם, מה מוצא חן בעיניכם. אלו הם רעיונות שבסופו של דבר תוכלו ליישם בגינה שלכם.

שלב שני - מה אתם מצפים מהגינה

בוודאי ראיתם גינות יפות אבל בשלב זה שימו רגע בצד את המראה ותחשבו מה אתם מצפים מהגינה שלכם. האם זוהי רק גינת נוי; האם רצו מקומות ישיבה; האם יש צורך בהצללה; האם תרצו ברכה בגינה; האם תרצו פינת ברביקיו; האם תרצו גינת תבלינים; פינת משחקים וכו‘. חישבו על כל האלמנטים הפונקציונליים אשר חשובים לכם בגינה. חישבו גם על ההפרדה בין האזורים השונים - ההפרדה יכולה להיות באמצעות שבילים, הפרשי גבהים, צמחים וכו‘.

 השלב השלישי - שרטוט הגינה

 השלבים הקודמים היו שלבים של השראה והגדרת ציפיות. עכשיו כאשר אתם יודעים מה אתם רוצים מהגינה שלכם אתם מגיעים לשלב השלישי בתכנון הגינה. זהו השלב שעליכם לעשות תרשים אשר לוקח בחשבון את ממדי הגינה ומפרט מה יהיה בכל אחד מהאזורים של הגינה. אם למשל רציתם פינת ברביקיו בגינה, חישבו היטב היכן תמקמו אותה; קחו בחשבון את הגישה ואת יחסי הגומלין בין כל חלק בגינה ובין הבית. אל תשכחו את נושא ההשקיה והתשתיות הדרושות.

 השלב הרביעי - תכנון הצמחייה

 איך אפשר גינה בלי צמחים? השלב הרביעי בתכנון גינה הוא תכנון הצמחים אשר יהיו בה. אחרי השלב השלישי אתם יודעים היכן למקם את הצמחים וקל לכם יותר לקבוע אילו סוגי צמחים תשתלו. אלו יכולים להיות עצים, שיחים וסוגים שונים של צמחים אחרים, עונתיים ורב שנתיים שימו לב שכל צמח דורש תנאים אחרים של אור וצל, השקיה ודישון. בשלב זה של תכנון גינה תוכלו להתייעץ עם המשתלה ולבחור את סוגי הצמחים שתשתלו בגינה.

 השלב החמישי - יישום התכנית

 לאחר שמילאתם את כל שלבי תכנון גינה, הגעתם לשלב היישום. בשלב זה עליכם לרכוש את כל הציוד והאלמנטים שתרצו לשלב בגינה ולהתחיל בעבודה. יתכן שתזדקקו לאנשי מקצוע; הדבר תלוי ביכולותיכם האישיות והזמן העומד לרשותכם. את הצמחייה עצמה השאירו לשלב האחרון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב