דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולים טבעיים ברפואת העור 

מאת    [ 22/08/2019 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 2236 פעמים ]

בציבור רווחת גם התפיסה, שטבעי הוא כל דבר שבריא לגוף ונעדר תופעות לוואי. לעומת זאת, מלאכותי או כימי מעוררים תחושה שמדובר במוצר מזיק לבריאות, מסוכן וגורם לתופעות לוואי למיניהן.

אלא, שתפיסה זו בטעות יסודה, וכימי אינו שם נרדף למושג שלילי. לצורך המחשה, ניקח את המולקולה השכיחה ביותר בעולם, H2O, המורכבת מ2 אטומים של מימן ואחד של חמצן.

מולקולה אינה אלא מים. ואם נחשוב לרגע שאנו שותים כל יום מים ונתרגם את המשקה הבסיסי הזה להרכבו הכימי, הרי שאנו שותים כל יום חומר כימי ששמו המולקולרי הוא H2O.

למעשה, העולם כולו בנוי מחומרים כימיים, חלקם חומרי יסוד, חלקם תערובות וחלקם תרכובות.

נכון שבעשרות השנים אחרונות פותחו תערובות ותרכובות כימיות שאינן נמצאות באופן טבעי, אך כולן כאחת, עד האחרונה שבהם, הורכבו בדרך זאת או אחרת ממוצרי יסוד טבעיים.

יידוע מעולם הכימיה שבטבע מצויים יותר מ-100 יסודות. שילובים שונים של אותם יסודות מהווים את כל החומרים הטבעיים והלא טבעיים הקיימים בעולמנו, ולא יעלה על הדעת לפסול אותם רק משום שהם "כימיים".

יתר על כן, גם התפיסה ולפיה כל מה שטבעי הוא בריא ואינו מזיק איננה נכונה ביסודה. גוף האדם זקוק למזון ולויטמינים החיוניים לבריאותו התקינה אבל גם אלו חייבים להינתן במינון מסוים ומתאים כי גם הם עלולים להיות מזיקים אם נותנים אותם במינון גבוה מהדרוש.

חומרים טבעיים אינם אפוא מילה נרדפת לחומרים בטוחים וחיוניים, אדרבא, מוכרים חומרים טבעיים רבים שהם רעילים ומזיקים ועלולים אף לגרום למוות, בין חומרים טבעיים אלה ידועים גם צמחים רעילים וארס קטלני של בעלי חיים שונים, כגון: נחשים ועקרבים.

עם זאת ראוי לציין, שיש צמחים רעילים שבמינון נמוך מפיקים מהם תרופות.

עוד דעה רווחית היא שחומרים טבעיים אינם גורמים לאלרגיה. גם דעת זו בטעות יסודה. רבים מהצמחים מהחומרים הטבעיים גורמים לביטויים שונים של אלרגיה.

אותו פלח אוכלוסיה הדוגל במתן טיפולים טבעיים מסתייג בדרך כלל מהרפואה הקונבנציונלי, כיוון שטיפוליה הכימיים לדעתם של אלה מרעילים את הגוף. מזווית הראייה של הרפואה הקונבנציונלית המודרנית אין כמובן כל אמת בטענה זו,

כי אותה רפואה קונבנציונלית המודרנית מתבססת אך ורק על מדע מבוקר, שהוכח בצורה מדעית ולוגית ומסקנותיה נובעות מתוצאות מחקר מבוקר ולא מתחושות בטן או מנסיונם של מרפאים בודדים שאינם יודעים אם מה שעזר למטופל שלהם הוא הטיפול הספציפי שהעניקו לו, או גורם אחר שאין הם מודעים אליו, או שמא הזמן הוא שפטר את הבעיה.

אמירה גורפת זו שהטיפולים הכימיים ("הלא טבעיים") מזיקים לגוף, מנוגדת לא רק לאמת המוחלטת אלא גם להגיון הבסיסי, שהרי לא יעלה על הדעת, שהרפואה הקונבנציונלית המודרנית של היום מתכוונת להרעיל ולהרוס ולגרום למותם של בני אנוש.

יתרה מזו, אותם גופים גדולים, שתפקידם, כאמור לעיל, לאשר או לא לאשר תרופות מסוימות, אינם יכולים לאשר תכשיר כלשהו. כל עוד לא נבדק מכל זווית אפשרית, לא רק מצד יעילותו אלא מצד תופעות הלוואי.

תופעות לוואי אלה אם הן קיימות, חייבות להיות מזעריות או חסרות משמעות, אלא אם כן מדובר בהצלת חיים של חולים במחלה קשה.

במקרים כאלה, כשאין מנוס מטיפול בתרופות מסוימות שרק הן מסוגלות להציל ממוות, לא מן הנמנע, שייתכנו תופעות לוואי קשות. בתופעות לוואי אלא, נאחז אותו נפח של אוכלוסיה הטבעונית, המשבח את התרופות הטבעיות ושולל את התרופות הכימיות בטענה: "הנה, תראו מה התרופות הכימיות והרעלים האלו מעוללים לגוף!"

בגלל ראייה סלקטיבית כנראה, אותו פלח אוכלוסיה אינו מנתח את כל התמונה, שמרכיביה הן אופייה הבסיסי של המחלה וסיכוי הריפוי אשר גבוהים הרבה יותר עם הטיפול מאשר בלעדיו.

ראיה מצומצמת זו של חלק מהתמונה, מוליכה להסקת מסקנות שגויה כלפי התמונה בכללותה. הסתכלות סלקטיבית והסקת מסקנות גורפות, הן טעויות בסיסיות בהגיון האנושי.

פרופ' שמר, מומחה לרפואת עור ומין, מתמחה בטיפול בפטרת הציפורניים.


https://www.prof-shemer.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב