דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך עושים פוליש לרצפה לבד? 

מאת    [ 11/08/2019 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2930 פעמים ]

פוליש, פירושו קרצוף או ליטוש. כאשר מדברים על פוליש לרצפה, לרוב הכוונה לסוג הראשון שהוא בעצם קרצוף יסודי לרצפה. ישנם מספר דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לבצע ניקיון וקרצוף באמצעות פוליש לבד. ראשית, סוג הרצפה. זו הבדיקה הראשונה והכרחית שעליכם לדעת רגע לפני שתתחילו בקרצוף הרצפה. כידוע, בשוק הרצפות של ימינו, קיימים מגוון רחב של סוגי מרצפות אשר כל סוג כזה מיוצר בצורה שונה מזו של חברתה. למשל רצפות העשויות קרמיקה, הן כאלה המיוצרות מסוג של זכוכית ולכן, שיטת הקרצוף שלהם ושילוב חומרי הניקיון יהיו שונים מאלה של רצפות אבן למשל. 

הכרת חומרי הניקיון בצורה בסיסית 

הדבר הבא שעליכם לדעת לפני שתבצעו פוליש לרצפה לבד הוא סוגי חומרי הניקיון המיועדים עבור הרצפה אותה תרצו לקרצף. מבחר חומרי הניקיון הוא עצום, גם לאותה סוג הרצפה ולכן, הבחירה שלכם צריכה להיות חכמה ורצוי שתגיע מבעל מקצוע המבין בתחום או מאדם המכיר את סוגי החומרים הללו. בקצרה: חומרי ניקיון מתחלקים לשני סוגי עיקריים - 1. חומרי ניקיון חומצתיים. 2. חומרי ניקיון "בסיסיים". ישנו סולם PH למדידת חוזק חומרי הניקיון או סוג הכתם. לסולם 14 מדרגות חוזק. כאשר מ-1 ועד הספרה 7 הינם חומצתיים, ו-7 כשלעצמו הינו נטרלי (כמו מים, אלכוהול וכדומה) ומ-7 ועד 14 הינם בסיסיים. 

יש לציין כי כל ספרה מכפילה את כוחה פי 10 מהספרה שלפניה, כך לדוגמא חומר ניקיון ברמת PH בדרגת 12 יהיה חזק פי 10 מזה של חומר ניקוי ברמת PH של 11. בנוסף, חומר חומצתי סותר את זה הבסיסי וכן להפך רק כמובן שהוא צריך להיות מספיק גבוה באופן מקביל לזה של הכתם או הלכלוך. כדי לסבר את האוזן לפניכם מספר דוגמאות רמת PH של פריטים המוכרים לכולם: בירה (משקה) הינה ברמת PH של 4.5. חומצה פולית 1. אקונומיקה ברמת PH של 12.5/13.

למה זה חשוב לגבי פוליש לרצפה?

ככל ותכירו את חומרי הניקיון והכתמים הנפוצים, כך תדעו להתאים את סוג הניקיון בהתאם מה שכמובן יכול למנוע נזקים אפשריים ברצפת הבית או במשטח אותו תרצו לנקות. 

יש לציין כי פוליש לרצפה הוא קודם כל קרצוף יסודי והסרת כתמים ולכלוך. לאחר מכן ניתן לבצע הברקה קריסטלית או ווקס בהתאם לסוג הרצפה. ברצפות "מאווררות" כמו שיש ואבן, ניתן להחדיר חומרי הברקה מיד עם תום הקרצוף. את הברקה זו עושים באמצעות שלושה שלבים פשוטים. 1. שלב החרדת חומרי ההברקה. בשלב זה יש להכין את הרצפה לקראת ההברקה, באמצעות קרצוף יסודי ושימוש בחומר הברקה הייעודי עבור סוג הרצפה. את זה יש לעשות באמצעות צמר פלדה בתחתית מכונת הפוליש. 2. בשלב זה יש לרסס חומר הברקה קריסטלי על הרצפה, ובאמצעות מכונת פוליש בעלת תחתית צמר פלדה שונה מזו של השלב הקודם, יש לעבור ביסודיות על כל רצפת האבן או השיש. 3. שימור ההברקה. בשלב זה יש לעבור בעדינות עם חומר משמר קריסטלי ומכונת פוליש בעלת תחתית סקוט'צ לבן רך, עד לקבלת מראה מבריק ומיוחד. 

החשיבות של שלושת השלבים הינם חשובה, כדי להשאיר מראה מבריק וכזה אשר יחזיק לאורך שנים רבות. במידה והינכם מסתפקים לגבי סוג הרצפה או שיטת הניקיון, כדאי כי תפנו לחברה או בעל מקצוע המומחים בתחום זה.

יוני מסטורוב - כתיבת תוכן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב