דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הוא אורך חיי עסק בישראל? 

מאת    [ 29/07/2019 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2278 פעמים ]



אתם יודעים שבישראל קיימים 600,000 עסקים?
אותם עסקים מעסיקים מעל 4 מיליון שכירים.
400,000 מתוכם הם העצמאים, אותם עסקים קטנים שנלחמים כל בוקר על תהליכי ההישרדות והקיום שלהם.
בשנת 2018 הוקמו מעל 50,000 עסקים חדשים.
כ15% מהעסקים לא שורדים את השנה השנייה של קיום העסק.
אבל הבעיה העיקרית היא שהכמות הזו זהה כמעט לכמות העסקים שנסגרו באותה שנה.
על פי נתוני הלמ"ס בבחינה של עסקים שנוסדו בשנת 2005 רק 30% מהם שרדו.
ומה קרה לכל אותם 70% ומדובר בכמות עסקים לא מבוטלת אשר משפיעה בכלל על המשק הישראלי, על התל"ג ועל כלכלת המדינה.
מה קורה כשעסק נסגר? עסק שסוגר את הדלת משאיר אחריו עוד הרבה דברים פתוחים, חובות לספקים שזה בפני עצמו משפיע על חיי הספק שהוא עסק בפני עצמו, חובות למוסדות פיננסיים שלא יעלמו מן הסתם, לפחות אדם אחד שישאר בלי עבודה ומשפחות רבות שמאבדות את הכנסתם, את שגרת החיים הנורמטיביים וניסיון להחייאה מחדש שהסיכוי שם נמוך וקשה.
יש כל כך הרבה סיבות למצבים כאלו וזאת עוד מלפני תנאי השוק, התנהלות הבנקים והתחרות הסביבתית.
אנשים רבים פועלים מתוך להט והתלהבות שגורמת לעיוורון לראות את התמונה הנכונה והמלאה. אנשים קונים עסקים כושלים שהם מאמינים שהם יעשו את הפעולות טוב יותר ויגיעו לתוצאות רווחיות שהקודם לא הגיע.
שווה ומומלץ להתייעץ עם מומחים לתחום הספציפי שאליו אתם ניגשים.
תאמינו למספרים, המספרים לא משקרים
ומאמינים רק לכתובים ולא לסיפורים.
רוצים להצליח? אל תסמכו על המזל, תסמכו על הידע והמקצועיות.

שאדם ניצב לפני הדילמה האם להפוך לעצמאי? האם להקים עסק חדש? או האם לקנות עסק קיים.

ראשית ההמלצה היא לעסוק באופן עצמאי רק בתחום שאתם מתמחים בו, אל תחפשו פנטזיות כי כל מה שנראה פשוט וקל למראית עין הוא לא בהכרח כך, להיות עצמאי זאת אומרת להבין ולהכיר את מכלול דרישות העסק, מיסוי, פיננסי, שיווק, מכירות כי רוב העסקים הם עסקים של אדם יחיד, אז הניהול הוא עצמי ולא תמיד המציאות מאפשרת העסקת יועץ מומחה לכל תחום. אך אם חושבים על תהליך לטווח ארוך בחירת יועצים מומחים בתחום תהיה משתלמת, חשובה גם הכימיה בין הלקוח ליועץ על מנת להצליח להגיע לתוצאות טובות. ואתן לכם טיפ קטן, אנחנו מדינת חוק אז שקונים עסק בוחנים היטב את הנתונים, קניות ומכירות ואת ההפרש בינהם מול ההוצאות, וכל סיפור על הכנסות לא חוקיות ולא רשומות אין להם שום ערך בעינכם ולאוזניכם.



מבוסס על נתוני הלמ"ס ועל המכון לחקר הקמעונאות בע"מ 

דר' חזי גור מזרחי


יועץ ומרצה לאסטרטגיה שיווקית


מחבר הספר - קוד משתמש


סדנת מומחי המכירה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב