דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקלות נפוצות בשערים חשמליים 

מאת    [ 10/07/2019 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 1678 פעמים ]

שערים חשמליים הם מתקנים אוטומטיים חזקים ועמידים, אשר יכולים לשרת אותנו בנאמנות במשך שנים רבות בלי שום בעיה. אך כמו כל מכשיר חשמלי אחר, גם שערים חשמליים עשויים להתקלקל ביום מן הימים. תחזוקה ותפעול נכון של שערים חשמליים יכולה להאריך את חייהם, ואבחון מוקדם של תקלות ותיקונן יכול למנוע השבתה של השער, ותיקונים יקרים מאוד. במאמר זה נסקור את התקלות הנפוצות ביותר של שערים חשמליים.

 

שערים חשמליים: סוגי תקלות

 

שלט שאינו מגיב - זוהי התקלה הנפוצה ביותר בשערים חשמליים. בעיה זו נובעת בדרך כלל משתי סיבות: סוללות שנגמרו או שימוש בשלט לא מקורי שגורם לשיבוש בתדרים ומוציא את השער מאיזון. במקרה זה התיקון הוא פשוט- להחליף את הסוללות או לרכוש שלט מקורי.

 

תקלה במנוע - שערים חשמליים הם, כאמור, מתקנים עמידים מאוד, אך ישנם מצבים בהם נזקי מזג האוויר עלולים לגרום לתקלות במנוע החשמלי של השער, כמו למשל רטיבות שנכנסת למנוע. כמובן, ישנו גם בלאי טבעי המתרחש במנועים בני עשר שנים ומעלה. תקלות מנוע של שערים חשמליים באות לידי ביטוי בשערים שאינם נסגרים או נפתחים כראוי או שאינם מגיבים כלל. במקרים אלו יש להזמין בעל מקצוע המתמחה במנועים של שערים חשמליים, אשר יבחן את המנוע ויחליט האם ניתן לתקן אותו או שצריך להחליף את המנוע בחדש.

 

תקלות במערכת הפיקוד - לוח הפיקוד של שערים חשמליים אחראי על פעולה רציפה ותקינה של השער. תקלות בלוח הפיקוד יכולות לייצר קצר חשמלי או לבעיות אחרות, אשר יבואו לידי ביטוי בהשבתת השער או בתגובה לא תקינה לפקודות שונות. אם לוח הפיקוד נפגם- מומלץ ליצור קשר עם בעל מקצוע לצורך תיקון הלוח או החלפתו.

 

תקלה פיזית בשער המתכת - מצב זה קורה בדרך כלל בעקבות תאונה או חבלה, כאשר רכב פוגע בשער או ענף נופל עליו. תיקון פגיעה פיזית בשערים חשמליים כוללת עבודות מסגור קלות הנעשות במקום על ידי בעל מקצוע. במקרים קיצוניים יותר ייתכן שיש להחליף את השער כולו.

 

תקלות נפוצות נוספות - שבר או סדק בעינית ההגנה של השער, קפיץ בלוי שפוגע בפתיחה ובסגירה של השער החשמלי, שבר או סדק בזרוע החשמלית עצמה ועוד. 

 

לסיכום, שערים חשמליים הם חלק חשוב בשמירה ובהגנה על הבית ועל הרכוש שלנו. בתשעים אחוז מהזמן שערים חשמליים יפעלו כמו שצריך ובאופן חלק, אך כמו כל מכשיר חשמלי- גם הם עשויים להתקלקל. כדי להימנע מתקלות בשערים חשמליים חשוב לציית להוראות היצרן והמתקין בכל הנוגע לתפעול השער. בנוסף, חשוב להקפיד לבצע טיפולים שוטפים ובדיקות תקופתיות על ידי אנשי מקצוע המתמחים בשערים חשמליים (בדיקת מערכות, שימון צירים ועוד), ובכך להימנע מתקלות לא נעימות ומתיקונים יקרים.

Shlomit S.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב