תסכול הורים ביחס לתפקוד ילד שונה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תסכול הורים ביחס לתפקוד ילד שונה 

מאת    [ 26/06/2019 ]
מילים במאמר: 417   [ נצפה 202 פעמים ]

 
 

אין זה חידוש לטעון שלרוב זוגות ההורים יש גישות שונות ביחס למצב ילדם או ילדיהם. הבדלים אלו אינם בעייתיים כל עוד מדובר בילדים המתפקדים בהתאם לכללי המערכת, כאשר מדובר בילד שאינו יכול לתפקד לפי דרישות המסגרת או נראה שמתקשה להתאים עצמו ההבדלים בין ההורים עלולים להפריע לקשר עם בית הספר ולבדיקה אם הבעיה היא חוסר מוטיבציה של הילד או חוסר יכולת להשתלב. (מובן שבתי ספר רבים אינם יכולים או שאינם נוטים לעזור מעבר להכרחי בעניין אך לא זו מטרת הדיון.)

כדי לעזור לשני בני הזוג להבין את הפערים בינהם יכול/ה מדריך /מדריכת הורים להציע:

"בואו ננסה למקם על רצף את טווח התגובות של כל אחד מכם כשהוא שומע על ארוע".

 

הטווח שיוצג ינוע בין חיוך סלחני לכעס שיש לו ביטוי גופני כמו כאב ראש פתאומי או רצון להכות בשולחן. יתכן שלפי התגובות תתרשם מדריכת ההורים שהאב הוא הסלחן שבין שני ההורים והאם המתוסכלת. לכן היא תעבור לשאלה הבאה:

 

"אילו שינויים ציפיתם שיתרחשו לאחר שהעברתם את בנכם לבית הספר הדמוקרטי/ האנטרופוסופי/ הדיאלוגי?"

האם תספר שבית הספר משתף אותם מיד לאחר כל ארוע כפי שציפו (בשונה ממה שקרה בבית הספר הקודם) והם חשבו שאם בנם יהיה מודע למעורבותם תעלה המוטיבציה שלו לשלוט בעצמו אך בינתיים הדבר לא קרה. זאת למרות שהם מנסים יחד איתו להבין את סדר הארועים, בכל פעם שהם מקבלים דיווח. האב מתאר שהם ניסו לארגן טקס קבוע של תגובה מצדם לאחר ארועים קיצוניים יותר שבהם קיבלו מידע מבית הספר על ארוע חריג אך מאחר שאינם מאמינים בעונשים הם לא בטוחים שבנם מבחין בין רמות שונות בחומרת התגובה שלהם.

מדריכת ההורים: "האם אתם מתרשמים שהשיחה מועילה לבנכם? משמשת כתמיכה או כנזיפה? מאפשרת לו להיות מודע יותר למצבו?

ההורים חלוקים בדעותיהם ביחס לערכה של שיחה עם הבן, האב חושב שהשיחה מיותרת והאם חושבת שיש לה ערך כי רק כך יוכל בנם להפנים את העיקרון של מצבי איבוד השליטה אצלו. כלומר להבין מה מפעיל אותו? מהן צורות ההתנהגות שלו?

הפער בין ההורים ביחס לעונשים לא מאפשר למדריכת ההורים להציע כל צורה של סנקציה כלפי הילד אך היא יכולה להציע להורים לתת לילד חיזוק מכל סוג שמתאים להם לאחר שעוברים מספר ימים שבהם לא עודכנו מבית הספר. המטרה היא לצמצם את מספר הארועים שהבן מתנהג בהם באופן חריג. אם הם יודעים כל כמה זמן חל ארוע חריג הם יכולים להחליט לעבור משלושה ימים ללא ארועים חריגים וכך הלאה. כדאי שיחשבו כיצד לשתף את בנם בהחלטה ואף בסוג החיזוק שהוא מבקש. סביר שיהיה צורך לדון בעניין עם הבן או הבת ולסכם כל כמה זמן כדאי לרענן את "החוזה".

סמדר נבו.  למדה במכון מעגלים, מאמינה שמשפחות שומרות על תפקידים קבועים של בני המשפחה. מפגשי ההנחיה מיועדים לגלות את הסמוי מבני המשפחה. הבנת העמדות והתפקידים מזמנת שינוי.


0544893772



https://mishpahot.blogspot.com
/
 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב