דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עובדים לרילוקיישן 

מאת    [ 04/06/2019 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 1831 פעמים ]

עבודה בחו"ל היא כיום אופציה מועדפת על גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. אם בעבר נהנו רק צעירים מהאפשרות לעזוב את הארץ לתקופה ממושכת על מנת להרוויח שכר בדולר או באירו, הרי שכיום מדובר על אופציה שתקפה גם עבור בעלי משפחות, מבוגרים ואפילו כאלה שיוצאים לפנסיה.

המשק המודרני מתנהל כמו כפר גלובאלי ורבים בוחרים לעבור לעבוד בחו"ל כחלק מאפשרויות הקידום שלהם. את זה ניתן לראות אצל עובדים שעוברים לחו"ל כחלק מרילוקיישן או אצל כאלה שמדובר בחלק מההכשרה שלהם. במקביל, ניתן לזהות שינוי באופן שבו מתבצע כיום חיפוש עובדים בארץ ובחו"ל לכך, שינוי בדרכי הפעולה ובדרישות של המעסיקים.

מה מאפיין גיוס עובדים לעבודה בחו"ל?

מבחינת המעסיק, התהליך עצמו של חיפוש עובדים לעבודה בחו"ל הוא בעל מאפיינים שונים בהשוואה לתהליך הרגיל של גיוס עובדים בארץ. ראשית, על המעסיק לדאוג לפנות לקהל יעד רלוונטי שמתעניין גם במשרה עצמה וגם בעבודה מעבר לים. לא תמיד הדרישות של המעסיק עולות בקנה אחד עם הציפיות של המועמדים, לכן תיאום כזה מראש מונע את עוגמת הנפש ומגדיל את הסיכוי לסיים את התהליך בהצלחה. לכן אני ממליצה לפנות לחברה שמתעסקת בגיוס עובדים בצורה מקצועית. אם בגיוס עובדים בארץ עוד ניתן לבצע חיפוש ומיון של העובדים בתוך הארגון ולהשתמש בכלים מתוך הארגון, כשמחפשים עובדים לחו"ל כבר צריך לפנות לכמות הרבה יותר גדולה של מועמדים ולחפש את הרלוונטיות שלהם לרילוקיישן.

במהלך גיוס עובדים לעבודה בחו"ל צריך לקחת בחשבון פרטים טכניים. הפרטים שמשפיעים על ההצלחה של חיפוש עובדים או של מודעה שמפורסמת כוללים למשל את הצורך בהוצאת אשרת כניסה ושהייה, החלפת כספים, העברת התגמול לחשבון בנק בארץ או במדינה אחרת, הטבות וחוקי מס וכן הלאה. לכל עניין כזה יש משמעות אדירה עבור גיוס עובדים ועל הסיכוי שהם אכן יסכימו לעבוד במדינה שונה מזו שבה הם חיים. שימו לב שהפרטים האלו ברורים קודם כל לכם ומשם פשטו אותם ככל הניתן להסבירו אותם למועמדים למשרה.

תחומים מבוקשים עבור גיוס עובדים בחו"ל

התהליך עצמו של חיפוש עובדים לעבודה בחו"ל משותף כאמור לעסקים רבים, אך יש בכל זאת הבדלים בין תחומי התעסוקה ובין הצרכים של כל עסק. אצל צעירים משוחררים אחרי צבא למשל, הביקוש העיקרי הוא לעבודה זמנית בתחומי הובלות, מכירות ועבודה פיזית, בעוד אצל אנשים בעלי תואר אקדמי ניתן לזהות ביקוש גם בתחומי ההייטק, המסחר והכלכלה.

כמו כן, התחומים המבוקשים מושפעים מהצרכים של המדינות עצמן. יש למשל מדינות שמעודדות כניסה של עובדים לתחומים מסוימים שבהם חסר כוח אדם, לעומת מדינות שמחפשות אחר עובדים בתחומים אחרים לגמרי. אם אותן מדינות רוצות לבצע חיפוש עובדים בצורה יעילה, עליהן להגדיר את הדרישות ולהעמיד לרשות המועמדים תנאים כמה שיותר טובים. זה גם מה שהן עושות, אגב. במידה ואתם מגייסים עובדים לחו"ל בדקו גם מה ההטבות שהם מקבלים בתחום שאתם מגייסים או מה הטבות המס של המדינה למהגרי עבודה.

היתרונות של עבודה בחו"ל

מעסיקים מהארץ ומהעולם יכולים להתעודד בעובדה שיש סיכויי הצלחה גבוהים לתהליך של חיפוש עובדים לעבודה במדינה זרה. מבחינת המועמדים שמתעניינים במשרה, עבודה בחו"ל היא לא רק דרך טובה להרוויח משכורת במטבע טוב יותר – אלא גם אופציה מעולה לקידום אישי, לקריירה מעניינת ובעיקר לתחושת אתגר.

במילים אחרות, התנאים סביב המשרה חשובים לא פחות מהמשכורת שהיא מציעה עבור המועמדים. כדאי למעסיקים שמבצעים תהליך של גיוס עובדים בחו"ל לקחת את זה בחשבון, כמו גם לפרט על הנושא במסגרת מודעות הדרושים. אם המעסיקים עושים זאת בצורה נכונה, ייתכן והתהליך של גיוס עובדים יסתיים במהירות. במקרים אלו כל שנותר למעסיק הוא לדאוג לתנאי ההעסקה עצמם ולהביא את המועמדים לחו"ל כמה שיותר מהר

בהצלחה!

דניאל ביטון, 
סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק 
סי וי פול- עובדים בשבילך. 


מחפשים עובדים? מוזמנים לקרוא עשרה טיפים למחפשי עובדים.
מחפשים עבודה? מוזמנים לקרוא את המדריך: איך תמצאו עבודה בקלות בישראל?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב