דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשמים מביקור בביאנלה ה-58 לאמנות בוונציה - מבוא 

מאת    [ 18/05/2019 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 1641 פעמים ]

 

 

הביאנלה  ה?58 לאמנות בוונציה  נפתחה השנה ב?11 במאי ותימשך כחצי שנה  עד 24 בנובמבר 2019. אני הגעתי השנה ממש לפתיחה, למשך 3 ימים, מה-12 למאי עד ל-15 במאי.  התרשמתי מהתצוגות והייתי חשוף לכל ההסברים כעיתונאי המסקר את התערוכה. זוהי  פעם שנייה שאני מבקר בתערוכה כעיתונאי. הפעם הקודמת הייתה בשנת 2011. על הביקור ההוא כתבתי כתבות לעיתונים שונים, לאתרים שלי  ולאתר "מאמרים". כתבת המבוא נותנת רקע  נרחב על  הביאנלה, ובהמשך אכתוב על רשמי הטריים מביקורי בתערוכת 2019.

אוצר הביאנלה הנבחר לשנה זו הוא ראלף רוגוף, מנהלה של גלריה הייוורד בלונדון – מוסד תרבות ציבורי רדיקלי וחדשני, שבקרתי בו בשנה שעברה.  רוגוף העניק לביאנלה את הכותרת האירונית ?שתחיו בזמנים מעניינים? והסביר את בחירתו: ?בעידן דיגיטלי, שבו פייק ניוז ו?עובדות אלטרנטיביות? מזהמים את השיח הפוליטי וזורעים חוסר אמון,  הביטוי, מתייחס לעידן שבו אמת מזויפת ועובדות אלטרנטיביות הן בעלות כוח השפעה כביר על מערכות החוק והשלטון, כפי שקורה בתקופה שבה אנו חיים כעת .כותרת הביאנלה מתייחסת לעולם שבו רטוריקה פיקטיבית בוראת מציאות.  התערוכה מדגישה את הגישה שלפיה לאמנות יש תפקיד חברתי ויצירות אמנות נועדו הן לספק הנאה תרבותית ואסתטית והן לקדם חשיבה ביקורתית?.

 

כבכל שנה כוללת הביאנלה תערוכה מרכזית בינלאומית ותערוכות של אמנים המייצגים עשרות מדינות בעולם. את ישראל מייצגת השנה האמנית איה בן רון בליווי האוצר אבי לובין, שהפכה  את הביתן הישראלי לבית חולים שדה לטיפול ברעות חולות – נושא ההולם גם את סיסמת הביאנלה השנה.

הביאנלה לאמנות בוונציה היא האירוע החשוב בעולם האמנות באירופה.  הביאנלה  מאפשרת להיחשף לעשייה האמנותית המתרחשת היום בעולם, ולהתעדכן בהלכי רוח חברתיים ופוליטיים באמנות. הביאנלה  נותנת במה לטכנולוגיות עדכניות ולחדשנות שהאמנות העכשווית והפקתה כרוכים בהם. 

האתרים המרכזיים של התערוכה הם 31 הביתנים הלאומיים הממוקמים ב"ג'ארדיני" והתערוכות ב"ארסנלה".               בחומר שחולק לעיתונאים מוזכרות  90 מדינות משתתפות           ( (90  National Participations אך בפועל יש רק  56 ביתנים לאומיים בשני המתחמים,  נתקלתי  לא אחת בכתבות שהתפרסמו בארץ בציטוט טעות זו.

התצוגות בביאנלה משקפות את ההתפתחויות בסצינת האמנות העכשווית הבינלאומית. לצד התערוכות הללו מתקיימות ברחבי העיר תערוכות נלוות רבות במוזיאונים, בארמונות, ובאתרי תצוגה נוספים.

השנה זכה בפרס אריה הזהב על מפעל חיים ג'ימי דורהם (JIMMIE DURHAM ). דורהם הינו אמן ומשורר, שהשתתף בחמש ביאנלות בוונציה ובעשרות תערוכות אחרות בעולם.

 

  מתחמי הביאנלה - המתחם הראשון – ה"ג'ארדיני"

גני הביאנלה ה"ג'ארדיני" ( The Giardini). במתחם זה ניצבים הביתנים הלאומיים של המדינות המשתתפות בביאנלה,  הביתנים שהתרשמתי מהם במיוחד  השנה היו הביתן הבלגי, הביתן האמריקאי, הביתן ההולנדי והביתן הסרבי.

במבנה המרכזי מתקיימת תערוכת אמנות באצירת אוצר הביאנלה.

 

 

 

   מתחמי הביאנלה - המתחם השני – ה"ארסנלה "

ה"ארסנלה" שימש בעבר כמספנה שהייתה בזמנה הגדולה בעולם ואפשרה את בנייתה של אנייה שלמה ביממה. ה"ארסנלה" מארח מדי שנתיים את תערוכת הנושא המרכזי של הביאנלה שהיא תערוכה רבת משתתפים. האמנים והאמניות נבחרים ומוזמנים ע"י האוצר הראשי. השנה לא היה אמן ישראלי בין המוזמנים.

 

  חללי תצוגה נוספים ברחבי העיר וונציה המציגים תערוכות הקשורות  לביאנלה

חללי תצוגה אלטרנטיביים משמשים את הביאנלה. ארמונות עתיקים, חללים תעשייתיים ומבנים שונים שמושכרים בתקופת הביאנלה למדינות ולגופים שונים המעוניינים להשתתף באירוע.  חלל תצוגה כזה  המציג את התערוכה "מעבר לרעלה", בה מוצגות עבודות של כמאה אמניות מהעולם העוסקות במסורת ההתכסות הנשית. מחצית מהאמניות הן ערביות ויהודיות מישראל. ראש הטופס

את התערוכה אצרו איריס אלחנני ודורון פולק  במסגרת אירועי ה"מרקרס" של מוזיאון האמנים הבינלאומי, המתקיימים בעיר מדי שנתיים. התערוכה מוצגת ב-,Artlife for the world Gallery

 

ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס   טלפון: 050-9258355  -------------------herzli99@gmail.com---------------------------- 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב