דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות מעשירות לילדים למסיבות בית ספר 

מאת    [ 30/04/2019 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 1774 פעמים ]

בתי הספר אינם עוסקים אך רק בהעברת התכנים של מקצועות הלימוד. בתי הספר הם הרבה יותר ממקום לרכוש בו ידע והם עומדים בלב ליבה של הקהילה. בית ספר הוא גם מקום לקבל בו תכנים מעשירים וגם להיות מעורבים בפעילות חברתית שהיא דבר מאוד חשוב. על מנת ליצור את תחושת השייכות, לפתח את הכישורים החברתיים ולגבש את התלמידים, בתי הספר מקיימים גם הווי של אירועים ומסיבות בית ספר.

פעילויות ההווי הבית ספרי והמסיבות השונות אמורות להיות פעילויות מהנות ומבדרות. זה בסדר כמור וזה בהחלט מסייע לגבש את התלמידים ולגרום להם להרגיש חלק ממשהו גדול. זה אפילו מעניק להם אנרגיות חיוביות ומסייע בהגברת המוטיבציה. אך מדוע להסתפק באטרקציות בידוריות? ניתן לנצל את מסיבות בית הספר לצורך פעילויות בעלות ערך ערכי וחינוכי ומבלי לפגוע בהנאה של התלמידים. אך כיצד ניתן לעשות זאת? סדנאות מעשירות לילדים יכולות להיות התשובה.

סדנאות מעשירות לילדים

סדנאות מעשירות לילדים הן בדיוק השילוב העדין בין הנאה, אינטראקציה חברתית ותוכן ערכי. כלומר הן מספקות תעסוקה מהנה באווירה שונה וכיפית, אבל גם תורמות בדרכים שונות להעשרת עולמם של ילדינו.

הסדנאות יכולות לעסוק בנושאים שונים ומגוונים ולשים את הדגש על תכנים ערכיים שונים שנרצה להעניק לילדים. מקובל מאוד להשתמש בסדנאות ODT (Outdoor Training), אלו הן סדנאות הלוקחות את התלמידים אל מחוץ לכיתות הלימוד וסביבת הלימודים הרגילה ומחליפות לימוד עיוני בלימוד באמצעות חוויה. התועלת של סדנאות אלו הוכחה במחקרים רבים והן נחשבות לכלי חשוב בידי מערכת החינוך, כלי המאפשר לפתח תכונות אופי והעצמה אישית בקרב הילדים.

סדנאות לדוגמה

אז אלו סדנאות מעשירות ניתן להעניק לילדים? להלן כמה דוגמאות לסדנאות העשרה איכותיות המאפשרות להשיג את המטרות שעליהן דיברנו.

סדנת יזמות עסקית וחברתית לבני נוער - בסדנה זו הילדים יוכלו להיכנס לנעלים של יזמים ואנשי עסקים. במהלך הסדנה התלמידים יכירו מושגים בסיסיים מן העולם העסקי, ילמדו מה נדרש בשביל להקים עסק מצליח ויתנסו בהרכבת מודל עסקי. אך יותר מכל סדנה זו מחנכת את הילדים להיות מנהיגים, בעלי מסוגלות אישית וחשיבה מחוץ לקופסה. וכמובן הכל באווירה נעימה וכיפית.

פיתוח חשיבה יצירתית - חשיבה יצירתית היא כלי חשוב מאוד ולאור האתגרים שילדנו צפויים להתמודד בעולם המחר, חשיבה מחוץ לקופסה היא צו השעה. בסדנה זו הילדים מתנסים בחשיבה יצירתית ומבינים את חשיבותה ויישומיה. הסדנה כוללת פעולות מהנות אשר מעודדות ומפתחות את החשיבה היצירתית בקרב הילדים.

לסיכום, סדנאות מעשירות לילדים מלמדות אותנו שניתן גם ליהנות וגם לבלות ובמקביל לספוג ולהפנים תכנים ערכיים המשמשים ככלים חשובים בחיים.

המאמר מוגש על ידי חברת שרביט - המספקת סדנאות לילדים למוסדות, ומעבירה בקיץ הקרוב קייטנת מנהיגות מושקעת לילדים. לפרטים לחצו כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב