דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוטיזם ועיכוב התפתחות בילדים - מהי גישת הRDI לעניין? 

מאת    [ 23/03/2019 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3778 פעמים ]

המושג 'עיכוב התפתחותי' מטעה, כשזה מגיע לעולם האוטיזם. באוטיזם שאינו מטופל נכון לא תהייה עיכוב בהתפתחות, היא פשוט לא תגיע. מה שכן עשוי להגיע זה בלגן התפתחותי, אשר מעורב בלמידה דידקטית של אוספי דברים בלי קשר אחד לשני ובללא קשר חברתי או דינאמי אמיתי.

אוטיזם ועיכוב התפתחותי - מה הקשר ביניהם?

אוטיזם מונע מהילד את הסקרנות הטבעית ועימה את ההזדמנויות להתפתח. כהורים אנו צריכים לספק את ההזדמנויות האלו באופן יום יומי ובכל שעה. עלינו לברר מה הגורמים המעכבים התפתחות, מה מונע סקרנות ןכיצד מתאימים לילד את רמת האתגר הנכונה אשר דרושה על מנת לפתח מחדש את הסקרנות שהלכה לאיבוד או הוחלפה בסקרנות מנותקת שאינה חברתית.

אוטיזם למעשה מונע התפתחות, הורס את הסקרנות ובכך, מלחיץ את ההורים והמשפחה. כהורים, מה שקשה לנו לשאת היא העובדה שהילד לא משחק איתנו בהתלהבות, בסקרנות ובהתרגשות המאפיינות משחק וטמפרמנט ילדי. כהורים האתגר שלנו הוא למעשה לפתח מחדש בעצמנו את המאפיינים הללו. הסתמכות על מערכת החינוך המיוחד והמשלב, על קלינאות ותרפיות - אינו נכון ואינו מסוגל לספק את הצמיחה הראויה ואת הדבקת הפערים הנדרשת.

מאחר שהמשפחה נמצאת בדרך כלל במצב משבר משום שהפידבק המתקבל מהילד אינו ברור, תקין ורצוף, והמסגרת החינוכית מטפלת בנושאי התנהגות וכישורי חיים בעיקר - נמצא שהתפתחות הילד מתנהלת לרוב במצב של מאבק הישרדותי יום יומי ולא שמה דגש על התפתחות והדבקת פערים בנחת.

לא נכון להציב בראש סדר העדיפויות מטרות אקדמיות או מטרות כישורי החיים. המטרה העיקרית אמורה להיות צמיחה, ממש כמו כל ילד, ובדרך עבודה הורית מושכלת ומודעת. עיקרי הלקות הנן בחשיבה, בהתמודדות עם דינאמיות ומידע מורכב וסימולטאני לדגומת מצבים חברתיים ומציאות משתנה. זו הסיבה שאנו מכשירים הורים ליצירת נינוחות בשהות המשותפת, כך שאפשר יהיה להתקדם בנחת לעבר מטרות בחירה, חשיבה, התנסות וחוויה משותפת אשר מייצרת סקרנות ויכולות מנטאליות ביחד עם הילדים.

RDI - פיתוח היכולת לצמיחה והתפתחות אצל הילד

העבודה שלנו בתכנית RDI היא לשמור על צמיחה והתפתחות על-ידי זיהוי הסקרנות והמוטיבציה הטבעית להתנסות ולגייס אותן לחשיבה, להתאמה, לזיהוי הזדמנויות, לפתרון בעיות וזיהוי התכלית האמיתית והכיף שביחסים ובתקשורת בינאישית.

הראיה הזו אינה שגורה בעולם הטיפול באוטיזם. שיטת RDI לטיפול באוטיזם מחייבת מודעות, למידה, לימוד, השקעה בהכנה, קשר רציף עם מנחה ושינוי הגישה - ממצב שבו מסתמכים על גורמי טיפול חיצוניים להנחיה הורית מודעת ומודרכת, למצב של חזרה להורות אינטואיטיבית ותחושת בטחון ומסוגלות הורית.

 

 

דורון זהר טיפול בילדים עם אוטיזם - RDI ישראל


doronzoharrdi@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב