דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סולם מילוט נייד להצלת חיים בעת שריפה 

מאת    [ 09/03/2019 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2170 פעמים ]

דרכי חילוץ בעת שריפה - סולם מילוט נייד 

בעבר, החומר העיקרי שנשרף היה עץ. עץ בוער לאט, לוקח לו זמן להתחמם ולהגיע לנקודת ההתלקחות בה הוא ניצת. כיום, החומר הבוער בבית הוא פלסטיק, ציפוי עץ, ספות, כיסוי בדים, צבע הקירות, עץ, תמונות שעל הקירות וציפוי הבניין. בכל החומרים האלה ישנם מרכיבים כימיים הנדלקים בקלות ובמהירות.  אבל התקנות והחוקים הנוגעים לשריפה בתוך הבית עדין מתאימים יותר לשריפת עצים מאשר לשריפת חומרים כימיים דליקים.

שריפת עצים נותנת לדייר אפשרות למלט עצמו דרך חדר המדרגות אפוף עשן על ידי כיסוי דרכי הנשימה בבד רטוב. אך כיום, החומרים הכימיים הנמצאים בצבע הקירות, צנרת המים וכבלי החשמל העשויים מפלסטיק רעילים יותר מדי וללא מסיכת נשימה כפי שחובשים הכבאים הסיכוי להינצל קטן.

אמנם חוקי התכנון והבנייה מחייבים את הקבלן להתקין בחדר המדרגות מחיצה עשויה מחומר עמיד לאש ונטול כימיקליים מסוכנים בין קומה לקומה, אך הפיקוח על הביצוע לוקה בחסר וברבות הימים כאשר נעשה שיפוץ אין פיקוח כלל.

חדר המדרגות הוא האלמנט המרכזי עליו מתבססים בשעת חירום לשם מילוט ופינוי. דלתות חסינות אש הנסגרות באופן אוטומטי ומערכות אוויר דחוס אמורות להפרידו מהעשן והאש וליצור מרחב מוגן נקי מעשן וגזים רעילים דרכו יכולים הדירים להתפנות.

אך בישראל כמו בישראל, בעיקר בבתים הגבוהים רוב המערכות להוצאת עשן אינן תקינות והתוצאה שחדרי המדרגות הופכים למעין ארובה השואבת את העשן מהקומות ולא ניתן להשתמש בהם בשעת שריפה ויש למצוא פתרונות אחרים.

אחד הפתרונות הוא חלון מילוט. חלון המאפשר יציאה של אנשים ואיסופם ע"י סולם כבאים. גם כאן, בהרבה מקרים בגלל חוסר תכנון הדרך למכונית הכבאים חסומה והיא אינה יכולה להגיע לחלון המילוט. המסקנה: בשעת צרה עלינו לסמוך על עצמנו, אם נתכונן היטב נצליח להימלט מהאש.

סולם מילוט נייד המאפשר ירידה מהירה מהקומה בה מתחוללת השריפה לקומה שמתחתיה ללא צורך להשתמש בחדר המדרגות. הסולם מגיע מקופל בתוך מזוודה ואפשר לאחסנו בארון או להניחו מתחת למיטה ולהוציאו בשעת חירום. סולם המילוט הוא נייד וניתן לתלות אותו על החלון המרוחק מהאש ולהימלט מהדירה הבוערת על ידי ירידה בשלבי הסולם.

הסולמות מגיעים באורכים המתאימים לקומה אחת, שתי קומות, שלוש קומות וארבע קומות. מחירם הזול מאפשר לכל דייר להצטייד בסולם לשעת חירום.

מטרת מאמר זה הינה לעורר את המודעות לקיום של פתרון לחילוץ עצמי בעת שריפה, על אף שאנו מדחיקים את האפשרות שהאסון הזה הוא לא חלק מהנרטיב של החיים שלנו.

 

 

 

 

ארנון קנדל - מנכ"ל 


ממונה בטיחות מוסמך בתחום הבנייה ויועץ בטיחות אש בכיר


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב