דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקר פרטי התחלת חקירה 

מאת    [ 05/03/2019 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 1895 פעמים ]

חוקר פרטי מתחיל את חקירתו, תוך מתן דגש למספר צעדים בסיסיים אשר יתרמו ליעילות החקירה. צעדים אלו כוללים אימות  פרטים שונים שהתקבלו לגבי נשוא החקירה. חשוב להתחיל את החקירה עם שמו המדויק של הנחקר ועם כתובתו האחרונה. אחד מתחומי החקירות הנפוצים בעידן שלנו הוא חקירה לאיתור חייבים ונכסים, ניסיון איתור בעלי חוב למיניהם אשר נמלטו וירדו למחתרת. איתור הוא חקירה פרטית בפני עצמה וכאשר חוקר הפרטי מקדיש זמן מה לבדיקה של שם החייב מספר הזהות שקיבל וכתובת אחרונה הוא בסופו של דבר חוסך זמן יקר.

 
חשיבות איסוף המידע

חוקרים בלתי מנוסים, לא יאספו את כל המידע שביכולתם לקבל היות והם חושבים כי איסוף כל האינפורמציה האפשרית הינה בלתי רלוונטית . אני מופתע כל פעם מחדש למספר הרב של חוקרים אשר ניגשים לחקירה מורכבת ומסובכת עם שם בלבד כאשר ביכולתם לקבל ממזמין החקירה אינפורמציה רבה נוספת על הנחקר. קבלת אינפורמציה מירבית הינו הליך נכון לכל תחום החקירות הפרטיות. אסוף לפני החקירה את כל המידע הרלוונטי עבורך – זהו העיקרון הראשון ומשום מה, חוקרים, בלשים ועיתונאים רבים, נמנעים מליישם עיקרון חשוב זה.

 

חשוב לדעת כי לחקירה פרטית יש חיים משלה ולעיתים קרובות אנו לא יודעים מה אנו מחפשים עד אשר מתגלים הנתונים. במקרים של חייב שנעלם אינך יכול לדעת אף פעם איזה מידע עשוי להוביל אותך בסופו של דבר, לכתובתו של החייב. לכן כל פיסת מידע גם זו הנראית זניחה לגמרי הינה חשובה לחקירה.

 

מקורות מידע

בעיקרון ישנם שני סוגים של איסוף מידע ומודיעין בהליך חקירה לצורך איתור נעלם. האחד איסוף מידע ממסמכים שונים ( עלול להיות בלתי חוקי במדינות שונות לרבות ישראל ) והשני איסוף מידע ממקורות אנושיים.

מקורות מידע גלויים יכללו את משרד הפנים, מקורת ממוחשבים שונים אשר חלקם הנכבד נעשה בדרך חוקית לחלוטין כמו מודיעין החברות הסלולאריות, היפוך מספרי טלפון המופיע באינטרנט, שימוש במאגרי אינטרנט שונים המיועדים לקהל הרחב וכד.. בארצות הברית למשל, מאגרי המידע העומדים לרשות חוקר פרטי או בלש פרטי הינם רחבים יותר וכוללים גם אפשרות לקבלת מידע על רישיון הנהיגה, משפטים פליליים, דירוגי אשראי, כישות אחרונות שבוצעו, ועוד.

 

מקורות אנושיים יכללו חקירות סמויות וגלויות של גורמים אשר עשויים לדעת מידע כלשהו על הנחקר ויכולים לעזור לחוקר הפרטי לאתר את מקום הימצאו.

 

שני סוגים אלו של מקורות תורמים לחוקר פרטי רבות בקידום  החקירה אותה הוא מבצע. מקורות אנושיים לעיתים יספקו רמז וכיוון לגבי מקורות ממסמכים אשר יתכן ובהם יהיה מידע רלוונטי לגבי מושא החקירה, ולהיפך.

 

היות ובמהלך ביצוע חקירות פרטיות בנושא של איתור נעדרים משתמשים בשני סוגי מקורות אלו, על החוקר הפרטי להיות מנוסה בשימוש בשני סוגי מקורות אלו תוך ציות לחוקי המדינה בה הוא פועל.

 

מעבר למקורות אלו צריך חוקר פרטי במאה העשרים, לשלוט בטכניקות מתוחכמות ומקצועיות נוספות אשר יעזרו לו בהשגת מידע רלוונטי. טכניקות אלו משלבות כושר משחק, היכולת ל"ספר סיפורים"  ועבודה תחת כיסוי.

 

חוקרים המצליחים לבצע פעם אחר פעם חקירות מוצלחות עבור לקוחותיהם יודעים להשתמש באופן נכון בארבעת הנקודות הבאות :

לדעת היכן לבדוק. לדעת כיצד לבדוק. לדעת את מי לשאול. ולדעת כיצד לשאול.

 

 

בני דיטקט חקירות


info@detect.co.il


https://www.detect.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב