דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תבחרו מיקרופון אלחוטי מקצועי 

מאת    [ 04/03/2019 ]

מילים במאמר: 837   [ נצפה 1516 פעמים ]

 

מערכת אלחוטית מאפשרת לך להעביר אודיו מהבמה למערכת הסאונד ללא כבלים. שני המרכיבים אותם תמיד תמצאו במערכת אלחוטית הם משדרים, הנמצאים על הבמה קרוב למוזיקאים ואמנים מופיעים; ומקלטים, הקולטים סאונד מהמשדר ובאופן כללי נשארים קרוב למיקסר.

 

תפעול מערכת אלחוטית

הפרטים שנזכיר בהמשך תקפים לגבי רוב רובם של מערכות המיקרופונים האלחוטיים הזמינים היום. עם זאת תמיד מומלץ לעקוב אחרי הצעדים במדריך למשתמש המצורף למערכת הספציפית שלך.

1. הדליקו את המקלט בזמן שהמשדר כבוי. לרוב המקלטים האלחוטיים המקצועיים כיום יש פונקציית "בחירת תדר אוטומטית". היא סורקת את גלי הרדיו באוויר ובוחרת תדר תקשורת פנוי, כך שלא תיאלצו לעשות זאת בעצמיכם.

2. רוב המשדרים האלחוטיים כוללים כפתור פשוט שלחיצה עליו מסנכרנת בינו לבין המקלט, מרגע שהוא בחר תדר. לחצו על כפתור זה והמשדר יסתנכרן עם המקלט ויהיה מוכן לשידור.

3. בדקו את עוצמת האות של המשדר והמקלט כדי לוודא שיש ביניהם תקשורת טובה ללא שיבושים. אם זה נשמע שקט מדי, רוב הסיכויים שמכוון הווליום של המשדר עומד על הגדרה נמוכה. אם תקבלו אות רועש מדי שנשמע מלוכלך או מעוות, כנראה שהווליום גבוה מדי.

יחס אות לרעש הוא מונח מעולם הסאונד שמודד את עוצמת האות של ציוד אודיו כמו מיקרופונים או כרטיסי קול ביחס לרמת הרעש העצמי שלהם. למרחק בין המשדר למקלט יש השפעה משמעותית על היחס בין האות לרעש של מערכות אלחוטיות. ככל שהמשדר מתרחק מהמקלט, כך הקליטה נעשית חלשה והיחס הכולל בין אות האודיו לרעש נהיה גרוע יותר. כשהמערכת מתקרבת לקצה טווח הפעילות שלה היא תנטה לייצר השתקות פתאומיות של הצליל, רעשי רקע וצפצופים.

סוגי מערכות אלחוטיות


בפסקא הבאה נפרט לגבי סוגי המיקרופונים האלחוטיים הזמינים כיום:

מיקרופון ידני עם משדר מובנה

המיקרופון האידיאלי עבור רוב הזמרים. הוא מצוין גם עבור הופעות או אירועים במסגרתם המיקרופון יעבור מיד ליד. במכשירים אלה המשדר האלחוטי מובנה בתוך גוף המיקרופון כך שישנם רק שני מרכיבים במערכת – המיקרופון/משדר המוחזק ביד, והרסיבר האלחוטי. רוב היצרנים מציעים גרסאות אלחוטיות למיקרופונים החוטיים הפופולאריים שלהם, כדי שזמרים לא יצטרכו לשנות את הסאונד שלהם במעבר למערכת אלחוטית.

מיקרופון מדונה עם משדר כיס

מיקרופון דיסקרטי על קשת ראש. הוא יהיה אידיאלי עבור מדריכי כושר, רקדנים מזמרים או מורים לריקוד ויתאים גם להגברת שירה של נגנים שידיהם תפוסות במהלך ההופעה כמו מתופפים או גיטריסט. המיקרופון הממוקם על קשת הראש מתחבר בכבל קצר למשדר שאפשר למקם בכיס או על החגורה וממנו האות משודר באופן אלחוטי למקלט.

 

מיקרופון דש עם משדר כיס

מיקרופון זעיר שנהוג להצמיד לדש הבגד. מהווה סטנדרט עבור דוברים בציבור, מנהיגים ושחקנים על במה. את המיקרופון מחברים באמצעות כבל למשדר שניתן למקם בכיס או להצמיד לחגורה. להופעות או הרצאות באולמות שקטים מיקרופון דש אלחוטי עם מרקם קליטה רב-כיווני יעשה את העבודה. בחללים רועשים יותר כמו אולמות ספורט או בתי ספר, רעשי הרקע עלולים לעורר בעיות ומומלץ לעבוד עם מיקרופון חד-כיווני.

בעולם האמיתי, הופעות ואירועים לעתים קרובות דורשים שילוב מסויים של המערכות הללו. במבנה טיפוסי של להקה קטנה למשל: גיטרות ובס יכולות להשתמש במערכות אלחוטיות לכלי נגינה. הסולן אולי יעדיף מיקרופון אלחוטי ידני, והמתופף עשוי לרצות מיקרופון מדונה. הדבר החשוב ביותר לדעת הוא שעקרונות התפעול של כל המערכות אלו הם זהים.


מיקרופון אלחוטי אנלוגי לעומת דיגיטלי


ישנן 2 שיטות עבודה מקובלות שנמצאות בשימוש של מערכות אלחוטיות מקצועיות בימינו: שיטה אנלוגית ושיטה דיגיטלית. המערכת האלחוטית האנלוגית למעשה שולחת צליל באמצעות גלי רדיו ועושה כמיטב יכולתה להפריד את הרעשים שנוצרים בתהליך מהסיגנל המקורי. בעוד מערכות איכותיות מסוגלות לעשות זאת ברמה גבוהה מאוד, יש פוטנציאל לאובדן מסויים של איכות האות. מערכות אלחוטיות דיגיטליות ממירות תחילה את האודיו לאות דיגיטלי בתוך המשדר ושולחות למקלט נתונים המורכבים מסדרות של אפס ואחד. המקלט בתורו מפענח את הנתונים ומתרגם אותם חזרה לאות אודיו אנלוגי. מערכות כאלו נוטות להיות יקרות יותר מאחיותיהן האנלוגיות באופן משמעותי. בגלל שהרסיבר מתמודד רק עם מידע דיגיטלי, הוא לא מושפע מבעיות שאופייניות למערכות אחרות כמו רעש והפרעות בקו ונוטה לשמור על צליל נקי יותר.

 

מה רצוי לקחת בחשבון?

כשבוחרים מיקרופון אלחוטי לשימוש מקצועי, ישנם כמה גורמים שמומלץ לבדוק מעבר לאיכות הצליל:


    • המיקרופון צריך להיות אמין ועמיד כדי להתמודד עם טלאות המסעות בדרכים, ההקמות והפירוקים על במות.


    • הוא צריך להיות נוח וקל לאחיזה. מומלץ לוודא שהוא כולל מערכת פנימית לבלימת זעזועים אם אתם מתכוונים להחזיק אותו במהלך ההופעה.


    • צריכה להיות לו התנגדות טובה לפידבק. פידבק הוא צפצוץ מחריש אוזניים שנוצר כאשר מיקרופון קולט צליל המגיע מהרמקול ועשוי להתעורר כתוצאה מתופעות אקוסטיות שונות. מרקם קליטה חד-כיווני, שנפוץ ברוב המיקרופונים הידניים, מצמצם זליגה של רעשים לא רצויים מהסביבה למיקרופון ולרוב יהיה בעדיפות בהופעות חיות. מיקרופונים נבדלים אחד מהשני מבחינת היכולת שלהם לדחות גלי קול מחוץ לטווח ולעבוד ברמות Gain גבוהות מבלי לייצר פידבק.


    • צריכה להיות לו יכולת התמודדות עם SPL גבוה (Sound Pressure Level). רמת ה-SPL המקסימלית שהמיקרופון מסוגל לעמוד בה מייצגת את העוצמה הגבוה ביותר שהוא יהיה מסוגל לקלוט מבלי לייצר עיוות (Distortion). הופעה חיה היא אירוע אינטנסיבי עם רמות אנרגיה גבוהות ומומלץ לוודא שהמיקרופון שלכם יוכל לעמוד גם ברגעים הרועשים ביותר.

נקסט-פרו - החנות המקצועית המגוונת בישראל לציוד הגברה, הקלטה, DJ וכלי נגינה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב