דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות שינה ותרופות סבתא 

מאת    [ 24/02/2019 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 2388 פעמים ]

כדאי ואפשר לנסות לטפל בבעיית נדודי השינה באמצעים טבעיים ומתונים, מה שנקרא בלשון העם- תרופות סבתא. תרופות אלו משמרות ידע עתיק שהשתמר לאורך הדורות. התרופות הנכללות במאמר זה בטוחות לשימוש וללא תופעות לוואי. לפני הכדור הסינטטי עתיר תופעות הלוואי, היו כידוע, עשבי המרפא והצמחים מקורות הריפוי שלנו ושל בעלי החיים- בל נשכח זאת.

אז מה יש לטבע להציע לנו בבואנו לטפל בנדודי השינה מהם אנו סובלים?

יש שתי דרכים פשוטות וקלות לשימוש בהן תוכלו להיעזר:

ארומתרפיה דהיינו שימוש בשמנים אתריים למטרות ריפוי.

אני מדגישה ריפוי, כי שמנים ארומתיים שלא כמו כדורים, יכולים לטפל ולרפא מצבים שונים. השמן האתרי של צמח, הוא אותו חומר ריחני שמנוני שנשאר בין כפות ידינו כשאנו ממוללים עלה של פרי הדר, או לואיזה והדס למשל. השמנים האלה שמופקים מהצמחים הם מיצוי מרוכז של החומרים הפעילים ששומרים על הצמח וחיוניים להישרדותו. לצמח אין דרך לברוח, להסתתר ולהגן על עצמו מפני אויביו שלא כמו בעלי חיים, ובני האדם. סרפד או גדילן למשל מגינים על עצמם בכך שהם קוצניים ועוקצנים. לסרפד ידוע שקשה להתקרב בגלל עוקצנותו והגירוד שמתפתח כשנוגעים בו, וכך רבים חוששים ממנו ואינם מתוודעים לתכונותיו הנהדרות. אך לא כל הצמחים מגינים על עצמם בדרך זאת. וכך, רק התכונות והמרכיבים של החומרים שצמח מכיל יכולים להגן עליו. זאת הסיבה שלרבים מהשמנים תכונות אנטי בקטרייאליות, אנטי זיהומיות, ומגוון תכונות רפואיות שיכולות לרפא מצבי חולי וכאב.

לסובלים מנדודי שינה ובעיות שינה, מומלץ לקנות שמן אתרי לבנדר באיכות טובה בלבד. יש לבחור את השמן בקפידה שכן לעיתים ישנם מקומות שמוכרים שמן סינטטי ולא שמן אתרי טהור. את השמן מומלץ לטפטף בכמות של טיפה או שתיים על הכר לא יותר כי אין בכך צורך. (לדאוג לכסות את הכר שלא יתלכלך לפני). האדים יכנסו לאף במהלך השינה ויסייעו לשינה טובה ומהירה יותר בלילה. חוש הריח הוא החוש הקדום ביותר מבחינה אבולוציונית ומקושר ישירות ללא תיווך, אל האמיגדלה וההיפוקמפוס במוח, אזורים שאחראים על רגשות וזיכרון במוח, ולכן התגובה שלנו לריחות היא מיידית ועוצמתית. ריחות נוספים שמועילים לשינה הם שמן אתרי אורן סיבירי, ושמן אתרי מליסה.

מכיוון שההשפעה של חוש הריח רבה, יתכן ואתם עושים שימוש בריחות שמחבלים ביכולת לישון טוב. האם אתם משתמשים במרכך כביסה בריח לימון או בריח מעורר אחר בלי משים? כדאי להימנע מכך.

אווררו את החדר בו אתם נמצאים מריחות רעים. אם אתם מתגוררים בחדר שבו נמצא המטבח, נסו לבשל בשעות לא מאוחרות מדי כדי שהריח יתנדף ולא יפריע לשינה. אם צבעתם לאחרונה את הבית, סיידתם אותו או השתמשתם בחומרים חזקים במיוחד, דאגו לפתוח חלונות כדי לאפשר לריחות להתנדף.

דאגו לריח טוב בחדר השינה, מבער עם שמן, קטורת או מפיץ ריח טבעי כלשהו אבל לא ריח מעורר! ריחות כמו מנטה, לימון, ושאר פירות הדר מעוררים ולא מרדימים.

תרופות נוספות לטיפול בנדודי שינה הם צמחי מרפא. 

 

צמחי מרפא

את צמחי המרפא, נדמה שאין צורך להציג. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מתחילים לצרוך דרך התזונה שלהם יותר ויותר צמחים מכיון שהם כה בריאים. ישנם צמחים שניתן להשתמש בכל הצמח כמעט לריפוי, ואם לא אז בעלים, בפרחים ובפירות.

אם אתם נוהגים לשתות תה עם לימון לפני השינה או לצחצח שיניים עם ריח מנטול (מנטה) אולי זאת הסיבה שגורמת לכם להישאר ערניים. במקרה כזה כדאי להחליף את התה הזה עם חליטה של צמחי מרפא שמסייעים לשינה- קמומיל, לבנדר, ופסיפלורה.

את צמחי המרפא ניתן לקנות בבית טבע. כחצי שעה לפני הזמן בו אתם מתכננים לישון, שמים כפית של עלים במסננת של תה כל פעם סוג אחד, בכוס מים רותחים. ממתינים ונותנים למים להתקרר מעט, שותים והולכים לישון. מומלץ כל פעם לשתות סוג אחד של תה לשבוע ואז להחליף. אם נשארים עם סוג אחד ההשפעה מתחילה להיחלש. 

ישנם צמחים נוספים על אלו שמוזכרים כאן, שאינם מוזכרים במאמר זה מכיוון שלעיתים, גם בחומר טבעי צריך לדעת איך להשתמש,  מתי, ובאיזה מינונים וולכן אינם נכללים כאן. כמו כן, יש לציין ששמנים ארומתיים וצמחי מרפא, לא תמיד יספיקו במקרה של מי שסובל מנדודי שינה על רקע בעיות נפשיות חמורות. אם זה המצב, יש לפנות לעזרה נפשית מקצועית אצל מי שמתמצא ברפואת צמחים וברפואת הנפש כאחד.  

 

קב"נית במיל'


https://tipulbamercaz.co.il


050-6998715


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב