דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעיסוי לתרפיה במגע 

מאת    [ 13/02/2019 ]

מילים במאמר: 810   [ נצפה 2417 פעמים ]

 

במובנים רבים ברור לנו שלפינוק או שחרור שרירים בעיסוי יש היבט טיפולי, אבל האם זה אומר שעיסוי הוא טיפול? נבחן מהו טיפול וניגע מעט בעקרונות מגע שהופכים עיסוי לתרפיה.

מהו טיפול?
קל לראות את התשובה כשמתבוננים בתחומים אחרים בחיינו. למשל אכילה: אנחנו מזינים את עצמנו בכל פעם שנכנס אוכל לפה. בכל זאת אכילה כשלעצמה אינה טיפול. כדי שאכילה תקבל ערך טיפולי מזין, נלך לדיאטנית בכל שיטה שהיא. כך, בכל עיסוי יש אמנם היבט טיפולי כי הוא מזין את הגוף או הנפש, אבל זה לא הופך אותו עדיין לטיפול. 

נביט בדוגמא נוספת מתחום היוגה: למרות שבמערב נוטים להתייחס במובנים רבים בעיקר להיבט הגופני בתרגול תנוחות היוגה, הרי שכדי להפוך את תרגול היוגה לטיפול יש צורך בתהליך תרפי מובנה בעל שלבים שמוביל למטרה גדולה ורחבה בהרבה מנינוחות הגוף. בהקבלה, העיסוי יהפוך לטיפול כאשר בנוסף לפינוק, שחרור שרירים ומתח יהיה בו גם תהליך, שיהפוך אותו לתרפיה במגע.

נוכל להגיד שעיסוי יהיה ריפוי ותרפיה במגע כאשר בנוסף לתנועות משחררות מתח ושרירים אדם יחווה תהליך מובנה בעל שלבים, שמוביל דרך שלמה למטרה רחבה ועמוקה - לאיזון ומשם גם אושר.

 מהי הדרך השלמה?
רובינו משקיעים משאבים רבים, כספיים, נפשיים, מנטליים ורוחניים כדי להצליח ולהיות מאושרים. עם זאת, במובנים מסוימים, עדיין איננו מאושרים.

כאב וסבל הם חלק בלתי נמנע מחיינו. הילדות וגם אובדנים שחווינו משפיעים על רמת האושר שלנו. יש דברים שאי אפשר לשנות, אבל מי שחושב שאושר הוא חלקיקים קטנים של אור שמבליחים  לעיתים רחוקות בים החושך של החיים, מפספס את העיקר וחבל.

הבה נתאר את האושר כשרשרת, שבנויה מחרוזים וחיבורים. החיבורים יוצרים שרשרת. שרשרת חיינו נבנית מאירועים וחיבורים ביניהם ותלויה בסוג החיבורים שבין החרוזים-האירועים. איכות החיבור עושה את ההבדל בין אושר לסבל. באיזה חוויה היית בזמן נתון? די בחיבור אחד רופף, קרוע או מתוסכל כדי שכל השרשרת תינזק לכל אורכה. הדרך השלמה היא השרשרת שאנחנו מרכיבים מחרוזי - אירועי חיינו. 

היום גם רפואת הנפש, פסיכולוגיה ופסיכותרפיה מכירים באיכות המרפאת שיש בחיבור לחוויה הגופנית לריפוי שרשרת חיינו. גם הניסיון שלי, מעל 30 שנה בריפוי גוף נפש מוכיח שוב ושוב את העוצמה שיש למגע בתהליכי ריפוי. תרפיה במגע הוא תחום שבו מטופל יכול להרכיב לעצמו מחדש שרשרת שיוכל לענוד בנועם.

ככל שאני חוקרת יותר את תחום התרפיה במגע, אני מגלה עד כמה חשוב לפתוח טיפול בנקודת התחלה מתאימה אישית לך. משם מכוונים לחיבור הספציפי לך שמוביל למטרה שלך. מטרה יכולה להיות למשל מצב הגוף, מערכות יחסים, או מצב אנרגיה ובלבול רגעי או מתמשך. עיקרון חשוב בתרפיה במגע הוא התקדמות בדרך שלמה אישית, ושהנועם שחווים יהיה פיזי, נפשי, מנטלי ורוחני כאחד.

מהו תהליך התרפיה במגע?
מתוך הנחה שישנן גישות שונות לתרפיה במגע, אני יכולה לתאר כאן רק את גישתי וניסיוני. 
המטרה בתרפיה במגע היא אושר. אושר הוא מצב של אור, שבו התודעה מרגישה מאוחדת. באיחוד אנחנו עוברים מאי הסכמות שבתוכנו למצב של הסכמה ואיחוד. איחוד מורגש ונחווה בו זמנית בפיזי, נפשית, מנטלית ורוחנית. לדוגמא במקום סימפטומים של כאבי צוואר (פיסי)  שמקורו בחיבור ספציפי בשרשרת, שיכול לספר למשל על צורך בשליטה (נפשית) ודאגנות יתר (מנטלית), עוברים בתרפיה במגע תהליך שמאזן את התנודות בין דאגנות ושליטה לבין יכולת לסמוך. בדרך השלמה משתחרר הכאב הפיזי המתמשך בצוואר ובנוסף נשים לב שעוד תחומים בחיינו מושפעים לטוב מן היכולת לסמוך.

אולי בגלל ששם משפחתי הוא ברקת, כל כך חשוב לי שנצא כולנו מחושך לאור. ברקת הוא אור והתרפיה במגע לתפיסתי הוא תהליך של איחוד כל חלקינו הפיזיים, רגשיים, מנטליים ורוחניים. החיבורים מאחדים ומאירים את הגוף שמפיץ אז אור לכל עבר/אבר. הדרך השלמה מוארת. מרגישים את זה בגוף ואז גם במערכות יחסים ובכל תחומי החיים.

איחוד הוא תהליך בעל שלבים, שמביאים לאיזון.  מצב שבו גוף נפש מוצא מרכז יציב. מרכז יציב נותן בטחון ושקט, שמאפשר לתודעה להגביל את תנודותיה. כך התנודות אינן נעות מקיצוניות אחת לשנייה. במצב זה התודעה יכולה להתבונן ולבחור את החיבורים לשרשרת האושר.

8 שלבים מומלצים לתרפיה במגע בדרך השלמה:
*הקשבה להרגלי הגוף *ניקוי ופתיחת חסימות *הנחיית מנחי הגוף.
שלושת הראשונים מאפשרים את 4 הבאים:
*נשימה *התכנסות *ריכוז *מדיטציה.
כל אלה הם דרך שמובילה להארה  = אור  (מצב רוחני שמורגש בגוף כאושר). מצב תודעתי של איחוד דרך ההתבוננות.

התבוננות ומגע משולבים יחדיו. הנגיעה בנקודות אישיות וספציפיות. לא כל תנועה, קצב או כיוון נכונים לכל אחד. למשל אם המטרה לפתוח את הלב, לפעמים נכון לעשות תנועות כלפי מטה, תנועה אחרת יכולה לא להועיל ואולי אפילו להזיק. לכן תרפיה במגע דורשת מטפל בעל ידע מדויק במבנה הפיזי, אבל גם אנרגטי, נפשי ורוחני. בנוסף גם רגישות והקשבה מעמיקה למטופל גופו ונפשו.

לסיכום:
במאמר נגעתי בחשיבות התהליך לריפוי ובתרומת תרפיה במגע כדי לאפשר חיבורים מעצימים בשרשרת החיים.

אורח החיים המודרני חושף את רובנו להתמודד עם סוגיות דומות של לחץ ומתח. עיסוי רגיל יכול להקל על סימפטומים, תרפיה במגע יכולה להיות דרך שלמה שמאפשרת לראות תמונה שלמה של חיינו בכדי להגיע למטרתנו האישית  ולהרגיש את זה בגוף, ברגש, מחשבה וברמת אנרגיית החיים שברשותנו.

 

 

           

 

הכותבת היא נורי ברקת אימא ל 2 בנות סבתא ל 5 נכדים. 
מפתחת  Bareket Therapy שיטת תרפיה במגע, שבמהלך 30 שנה מסייעת למטופלים להאיר
את העוצמה המרפאת בגוף ובמערכות היחסים עם עצמם ואחרים.בעלת קליניקה בשרון. מטפלת בגברים ונשים. 
ליצירת קשר והתייעצות 5761781 050


BAREKETWAY@GMAIL.COM">href="https://www.articles.co.il/">BAREKETWAY@GMAIL.COM







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב