דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחת ולתמיד: איך בוחרים חברת הובלות? 

מאת    [ 08/02/2019 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 1653 פעמים ]

לא קשה להבין מהם המצבים בהם נדרשת הזמנה של חברת הובלות. סוגיה מורכבת הרבה יותר היא הבחירה של החברה, מבין השחקניות השונות הפועלות בוודאי בשדה המשחק: בדיקה פשוטה באינטרנט מראה אלפי חברות העונות על ההגדרה הזו. כמו דברים רבים אחרים בחיים, האתגר הגדול הוא למצוא את החברה האידיאלית עבורכם.

החלטה נכונה על חברת ההובלות צפויה להפוך את המשימה ליעילה, לפשוטה, לבטוחה ואולי אפילו לזולה יותר. הקפדה על כמה כללי אצבע תאפשר לכם לסמן "וי" על המשימה ולפתוח דף חדש בחיים שלכם ברגל ימין.

סל השירותים של החברה

השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא עד כמה חברת ההובלות יכולה להתאים לביצוע המשימה. על רקע העובדה שתחום ההובלות הוא רחב, זה ממש לא מובן מאליו. חשוב לראות האם החברה מתמחה בהובלות דירה או משרד, למשל, מכיוון שבכל אחד מהמקרים ה"חוקים" שונים במקצת. הובלות משרדים למשל מבוססות בדרך כלל על ריהוט משרדי ומכשור חשמלי, ועליכם לראות שהחברה מחזיקה בציוד המאפשר אריזה והובלה נאותים שלהם. הניסיון של החברה בתחום מסוים יאפשר לאנשיה בהמשך לכך למצוא פתרונות יצירתיים, שעשויים להתבקש לאורך הדרך: למשל הסדר הנכון של ההעמסה והפריקה.

מצבת כוח האדם והציוד העומד לרשותה של החברה צפויים להגדיר מה באפשרותה לעשות, ובאיזה אופן. כיום, בעידן של בנייה הנעשית לגובה, יש ביקוש עז לביצוע הובלות מנוף - חשבו למשל על רהיטים או חפצים כבדים וגדולים, שאי אפשר במקרים רבים להעביר לקומות הגבוהה דרך המעלית או חדר המדרגות. רבות מחברות ההובלה מציעות שירותי הובלות מנוף, אבל לא כולן. בדקו במקרה הזה שלחברה יש את הרישוי המתאים לתפעול מנוף.

זמינות

חברת הובלות יכולה להתאים כמו כפפה ליד לביצוע משימה מסוימת על הנייר. בפועל, ממש לא מובן מאליו שהזמינות שלה תהיה מקסימלית. זה מתחיל עם לוח הזמנים, המושפע אף הוא מהציוד ומכוח האדם של החברה. לחברות רבות יש כוח אדם מוגדר, וזה לגיטימי בהחלט. בדרך כלל מומלץ ליצור קשר עם החברות מוקדם ככל האפשר, אפילו שבועות או חודשים לפני תאריך ההובלה המשוער, ובכך להגדיל את הסיכויים לזמינות מלאה שלה לביצוע ההובלה. ההזמנה המוקדמת רצויה במיוחד במועדים העמוסים בלוח השנה של חברות ההובלה, למשל חודשי הקיץ או לחלופין ימי אמצע או סוף השבוע. בתקופות אלה הביקוש לשירותי הובלה עולה פלאים, וכך גם המחיר. הזמנה מוקדמת יכולה לאפשר לכם מרווח ביטחון, או אפילו לשמור על רמת מחירים סבירה יחסית.

חשוב בהמשך לכך לסקור את אזורי הפעילות של החברה, ולראות שהם עולים בקנה אחד עם צרכי ההובלה הספציפית. בדרך כלל מומלץ לבחור בחברה המתמקדת או אפילו פועלת באופן בלעדי באזור הנתון. הסיבה היא שאנשיה צפויים בדרך זו להכיר בצורה מקסימלית את האזור בסוגיות דוגמת דרכי הגישה לכתובות השונות, תזמון ההובלה לשעות נוחות (מבחינת פקקים ועומס בעיקר) וכן הלאה. בנוסף, חברה הפועלת בקרבת מקום צפויה לספק מענה מהיר ויעיל יותר, תוך כדי גביית מחירים נוחים בהשוואה לחברות המגיעות מהקצה השני של מדינת ישראל.

המוניטין

הבדל משמעותי נוסף בין חברות ההובלה הוא, פשוטו כמשמעו, האופן בו ניתן לסמוך עליהן לבצע את המשימה שלשמה פונים אליהן. הניסיון המקצועי, הידע, הציוד ושאר פרמטרים מביאים להבדלים בין החברות השונות ברמת טיב הביצוע של המלאכה. מומלץ שלא להתפשר מהבחינה הזו, אלא לפנות לחברות ששמן הולך לפניהן. חפשו תמיד חוות דעת על החברה המיועדת, שיכולות ללמד אתכם לא מעט דברים אודותיה. לא כל חוות הדעת המופיעות באינטרנט צפויות להיות אותנטיות, אבל בהחלט תוכלו לקבל תמונה מסוימת על החברה.

במידת האפשר, בדקו האם אנשי החברה מוכנים להפנות אתכם ללקוחות קודמים או קיימים שלהם. אל הלקוחות האלה ניתן לפנות בצורה ישירה – זו ממש לא בושה – ולשאול מהי ההתרשמות שלהם מהרמה המקצועית, מהיחס, מהאמינות ומההתנהלות הכללית מול אנשי החברה.

המחיר

תחום ההובלה בישראל פתוח לחלוטין, ולכן החברה יכולה למעשה לגבות כל סכום שהיא רואה לנכון עבור ההובלה. בהחלט אפשר לקחת בחשבון את המחיר הצפוי של ההובלה לפני קבלת ההחלטה, גם אם מומלץ שלא לבחור בחברה רק בגלל שהיא זולה - יכול להיות שהמחיר הזול מעיד על ציוד מיושן, למשל, או היעדר ניסיון מספק. רצוי להעדיף חברות המציעות ביטוח הובלות כחלק אינטגרלי מהמחיר, מכיוון שבתוכו לתרום לשקט הנפשי שלכם ולספק מענה כלכלי במקרה הצורך.

אירית הובלות - חברת הובלות דירה ומשרדים באזור המרכז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב