דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תוודאו שתרגישו טוב כבר עכשיו? 

מאת    [ 15/01/2019 ]

מילים במאמר: 739   [ נצפה 2049 פעמים ]

איכות החיים שלנו קשורה בהתנהלות שלנו בכל מה שקשור לאיך שאנחנו מרגישים. באופן פשטני, כשאנחנו מרגישים טוב, קל לנו יותר לדאוג לבריאות שלנו, הן הפיזית והן הנפשית, אנחנו מחפשים קרבה ואינטראקציה במעגל החברתי שלנו ומשימות יומיומיות נראות לנו דבר שבשגרה. כשאנחנו מרגישים תחושה שלילית, לא כך הדבר. אנחנו מסתגרים, פעולות יומיומיות פשוטות הופכות למאמצות, ולעיתים קרובות זה מלווה בקושי רגשי או פיזי. ניהול הרגשות הכללי שלכם לאורך זמן, הוא זה שיקבע האם תהיו מאושרים או מדוכאים, או כל רגש אחר בטווח שביניהם.

ניהול רגשות הוא הכלי העוצמתי ביותר בכל הנוגע להשגת מטרות ושיפור אורח החיים שלנו, מאחר והרגש הוא זה שיקבע איך נפעל ברגע נתון. כך גם ממש בנוי המוח שלנו: מידע מבחוץ מגיע קודם כל לאיזור בו נמצאים הרגשות שלנו אודות אותו המידע, ורק לאחר מכן מידע זה מקבל עיבוד ורציונל בהתאם לנורמות חברתיות ולערכים שלנו.

הרגשה טובה בתדירות גבוהה נראית לעיתים רחוקה מהמציאות ושייכת רק לבעלי סגולה "אופטימיסטים". אבל האמת היא שתחושה טובה תוכלו להשיג כבר עכשיו. על כך נדבר בדיוק במאמר הזה. אדגים זאת דרך מקרה מהקליניקה שלי, בעבודה עם קולגה שלי, שהוא נמצא בין חבריי הקרובים.

כך היה, אחד הקולגות שלי הגיע אליי להתייעצות כשהוא הרגיש שכבר הגיע למשבר.

"אני חושב ששום דבר לא גורם לי להרגיש טוב. שום דבר לא מרגש אותי, הכל נראה לי אותו הדבר. אני פשוט לא יודע מה לעשות כדי להרגיש טוב".

כששאלתי אותו איך הוא יודע שלא טוב לו, מיד הוא ענה לי: "אני מרגיש את זה בבטן, אין לי חשק לעשות שום דבר, אני עייף כל היום" ועוד ועוד.

הוא ידע בדיוק מה לא עושה לו טוב: העבודה שלו, עצם זה שהוא לא עושה מה שהוא אוהב, איך שהוא מגיב לדברים מסוימים, המצב הכלכלי שלו, ובאופן כללי שהוא לא מצליח לבטא את עצמי כפי שהיה רוצה.

כששאלתי אותו מה כן עושה לו טוב, הוא לא מצא אפילו משהו אחד.

מאוחר יותר בערב פגשתי אותו במפגש עם עוד חברים משותפים.

הוא ניגן על גיטרה, היה מאוד מרוכז ומחובר לעצמו מצד אחד, והוא הוסיף עוד הרבה מהביטוי שלו כשהוא אילתר. גם מי שלא מומחה בשפת גוף יכול להבחין די מהר, כמה הבנאדם זוהר, וכמה שפשוט טוב לו!

בהמשך שוחחנו ותיארתי לו את מה שראיתי.

תיארתי לו בנאדם שמחובר לעצמו, עם ריכוז, עם תשוקה למה שהוא עושה, עם מקום לביטוי, עיניים בורקות ושפת גוף שאומרת רק משהו אחד – שלגוף ממש טוב כרגע.

לקח לו קצת זמן להבין שהבנאדם שתיארתי כרגע - זה הוא.

 

אז למה רוב האנשים מבואסים הרבה מהזמן?

1. כשאדם מרגיש טוב, לרוב הוא האחרון לדעת בכך. בהרבה מהמקרים הסביבה היא הראשונה שתשים לזה לב, וכשרע לנו זה בדיוק ההיפך – אנחנו יודעים את זה הרבה לפני – ואם בכלל – מישהו אחר שם לזה לב. 

2. האסטרטגיות כדי להגיע לתחושה חיובית או לתחושה שלילית הן שונות מאוד.

אנחנו מוצאים עשרות דרכים כדי להרגיש לא טוב; מילה שמישהו אמר לנו, מבט מסוים לשבריר שניה, ואפילו עצם זה שרק התחיל הבוקר - אנחנו כבר מוצאים את עצמנו מבואסים.

לעומת זאת, בשביל שיהיה לנו טוב אנחנו מוצאים מעט מאוד דברים שצריכים לקרות בצורה מאוד מסוימת עם תנאים ספציפיים, בלי מידע מדויק כדי להרגיש אותם בזמן שהם קורים עד למצבים שאנחנו אפילו לא שמים לב כשאנחנו כבר עושים משהו שטוב לנו, כמו בדוגמה עם הקולגה שלי.

 

אז איך אנחנו יכולים להתמודד עם כל זה?

חשוב מאוד שנדע להיות קשובים ולזהות בעצמנו מה עושה לנו טוב - ואיך אנחנו יודעים שטוב לנו. עלינו לשים לב איך זה מתבטא בנשימות שלנו, במחשבות שלנו, בתחושות הגוף שלנו, ובמה שאנחנו אומרים לעצמו. מטפלים ומאמנים טובים יודעים לשקף זאת  בצורה טובה בעבודה משותפת. חשוב שנבדוק את זה מדי פעם כי יכול להיות, שכבר עכשיו אתם מרגישים יותר טוב, ופשוט לא הבחנתם בכך!

הדבר השני, מתייחס למציאת כמה שיותר דברים שגורמים לנו להרגיש טוב. אותם דברים, צריכים להיות פשוטים ככל האפשר, וככל שלא יהיו תלויים בסביבה החיצונית, כך ההשפעה שלנו על איך שאנחנו מרגישים תגדל יותר. 

ברגע שנעשה את, נוכל להגדיל את תדירות הפעמים בהם אנחנו מרגישים טוב - כך שבעצם, תחושה חיובית לא תהיה תלויה בגורמים חיצוניים שיקרו בקרה, אלא פועל יוצא של פעולות פשוטות שנעשה. וכפי שהזכרתי בתחילת המאמר, כל אלו יובילו בתורם לשיפור משמעותי באיכות החיים שלנו, ובסיכוי גובוה יותר לכך שנשיג את המטרות שלנו!

למידע נוסף ופרקטי שיעזור לכם לנהל נכון יותר את הרגשות שלכם, ולהשפיע על איכות החיים שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר ולעקוב אחרי התכנים שלי, ואשמח לסייע לכם בכך!

 

 

הודיה טהרני,


שחרור מחסומים בדרך להצלחה


לתכנים נוסםים בדף העסקי 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב