דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קפה לדיאטה והתאוששות השרירים לאחר אימון כושר 

מאת    [ 05/01/2019 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 2698 פעמים ]

שלום לקוראים שלנו היום אספר לכם על קפה שחור והשפעתו על האימונים שלנו, כמו כן רבים שואלים אותי האם שתיית קפה לפני האימון אכן מסייעת לשיפור הכוח הפיזי ורמות האנרגיה? האם הקפה יכול לסייע לנו להתאושש מאימון אינטנסיבי? והאם קפה מסייע "לשרוף" יותר שומנים באימונים? 

קפה לאנרגיה ושריפת שומנים, מחקרים מראים ששתיית קפה שחור וקפאין בפרט, יכולים להעלות את ההוצאה האנרגטית (שרפת הקלוריות). אך יחד עם זאת, מחקרים קצרי טווח בהם השתמשו בקפאין או בקפה בהקשר לעליה בשרפת הקלוריות והשומן, הראו שפירוק השומנים וחמצונם עלה באנשים רזים בכ- 13%, אך לא בקרב אנשים שמנים. מחקר שונה הראה הראה כי בין נשים רזות לנשים שמנות, הנשים השמנות העלו את חמצון (שרפת) השומנים יום לאחר צריכת הקפאין. מכאן ניתן להסיק ששתיית קפה (ולא עם קצפת למעלה) יכולה לסייע לירידה במשקל.

אז כן שתיית קפה לפני האימון אכן מגביר את הכוח. למעשה חוקרים מאמינים שקפאין עשוי לטשטש את תחושת הכאב הכרוך באימון אנאירובית כגון אימון משקולות, וכך מסייע לנו לעבור ולשבור את השיאים הקודמים שלנו.

מסתבר שקפה יכול מסייע לנו להתאושש אימון אינטנסיבי. קפה מכיל של נוגדי חמצון שמסייעים לגופנו לצמצם את רמת הרדיקלים החופשיים אשר נוצרים במהלך אימון מפרך. שתיית קפה לפני ואחרי האימונים תסייע להפחית את הנזק החמצוני של כימיקלים מזיקים-רדיקלים חופשיים שהם למעשה תוצר לוואי הנוצרים ברמה גבוה יותר עקב האימונים האינטנסיביים.

קפה מסייע להפחית את אחוז השומן הנאגר בגוף. קפאין מגרה את מע' העצבים המרכזית CNS וגורם הוצאות האנרגיה ע"י שחרור שומן ממאגריו שבתאי השומן. אז שתיית קפה יכולה לסייע לנו כזריקת אנרגיה לקראת הפעילות, וגם מסייע ל"שריפת" שומן באופן יותר מוגבר, ויש לציין שכל כוס קפה מכילה בין 60 ל- 100mg קפאין. ועקב הסיבות הנ"ל ניתן למצוא את הקפאין במוצרים רבים המסייעים לשריפת שומן וגם בתוספי פרי-וורקאוט. 

אפקטיביות בשתיית הקפאין מבחינת חילוף החומרים מתבטאת בצריכה של שלושה - שישה מ"ג לכל 1 קילוגרם משקל גוף. כלומר שאדם השוקל 70 קילוגרם מדובר בכמות של 420 - 210 מ"ג קפאין ליום - שתיים - ארבע כוסות קפה בממוצע.  

* יש לציין כי לאנשים הסובלים מבעיות קרדיולוגיות ולחולי סוכרת לא מומלץ לצרוך משקאות ממריצים בכלל לרבות קפאין.

  

 

 

 

 

 

יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. 2. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לייעוץ בקליניקה: 0528567140




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב