מדוע בתי ספר לצרכים מיוחדים מוכרחים לשווק את עצמם?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדוע בתי ספר לצרכים מיוחדים מוכרחים לשווק את עצמם? 

מאת    [ 29/12/2018 ]
מילים במאמר: 359   [ נצפה 389 פעמים ]

 
 

ברוב הערים בארץ תלמידים לומדים בבתי ספר ציבוריים לפי איזורי מגורים. אין כלל בחירה לאן הילד יתקבל.

על אף אי ההבחירה הזו, בתי ספר משקיעים הון בשיווק ומיתוג בתי הספר ונלחמים אחד בשני על תואר "מובילות בחינוך".

לעומתם, בתי ספר לחינוך מיוחד וצרכים מיוחדים, אינם משקיעים כלל בהצגת הצלחותיהם והשגיהם הלימודיים והמקצועיים, ולבתי הספר הללו ישנה בחירה - ההורים מחליטים לאן ילדיהם ישובצו.

כולנו חזינו במצב העגום של חוסר הקבלה והרצון של הורים שילדיהם ילמדו בצוותא עם ילדים שונים מהם. 90% למען האמת. עגום? הרבה יותר מכך.

למרות הנסיונות הרבים בחינוך קבלת השונה, רוב רובינו אינו מקבל ואינו מוכן שילדיו יחזו במצג ה"מבעית" של ילד שנראה אחרת, מתנהג או מדבר אחרת. 

מדוע איננו מקבלים באמת את השונה?

אחת הסיבות העיקריות לכך היא אותם בתי הספר "מיוחדים" שאינם משקיעים בהצגת הצלחות והישגי בית הספר. נראה כי אותם מוסדות נותרים מודרים מן החברה ואף אחד לא יודע מה נעשה בתוכם.

האם ידעתם שחברת ענק טכנולוגית מלמדת בבית ספר במרכז הארץ ילדים עם פיגור כיצד לבנות מצגות?

האם ידעתם כי נבחרת כדורגל מחו"ל מגיעה כל שנה לשחק עם תלמידים על הרצף האוטיסטי?

כיצד תדעו? הם לא מספרים לאף אחד.

אחריות תאגידית מתחילה בבית הספר היסודי

כל ארגון או חברה היום חתומים על "אחריות תאגידית". נוסף לכך, עם חוק הנגישות יש הכרח לכל חברה לגייס עובדים עם צרכים מיוחדים וישנה הכשרה מיוחדת המסייעת להם להטמע ולהפוך לעובד מן המניין.

אם כך, אותם בתי ספר לצרכים מיוחדים צריכים להכין את דור העתיד לעבודה בשוק החופשי, ולשתף פעולה עם חברות ותאגידים  בבית הספר היסודי ועד התיכון.

על מנת ליצור את אותם שיתופי פעולה, על אותם מוסדות לגייס חברות אלו באמצעות שיווק ומיתוג בית הספר שלהם. כיצד ידעו אותן חברות ותאגידים שהם יכולים להכין את הדור הצעיר? זהו תפקידו של בית הספר לעשות זאת.

שיווק ומיתוג בתי ספר לצרכים מיוחדים

באחריות בתי הספר המיוחדים לבנות תכנית מיתוג שתאיר באור חיובי את הישגי והצלחות בית הספר. יש להתייחס לתכנית זו בכובד ראש ולראות את המוסד כעסק לכל דבר- יש לו לקוחות (הורים), משתפי פעולה (חברות וארגונים), הכנסות (תורמים), ושלל מוצרים.

בידם של מנהלי אותם מוסדות מיוחדים לשנות את תפיסת החברה אותם. כל עוד אף אחד לא ידע מה קורה באותם בתי ספר, לא יתחולל שינוי של ממש!

אור קריבוס 


יועצת ומרצה לאסטרטגיה שיווקית, מומחית לבידול עסקים


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

054-4413422


 



 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב